het is allemaal troep
heb enbrel gespoten dacht dat is het,
maar niet heb oedeem ervan overgehouden.
dan maar humira.
ook niet mijn weerstand werd heel slecht longontsteking enz.
dus weer bij af
wouter
Ik ben sinds ik Enbrel gebruik , dat is 4 jaar nu, 20 kilo aangekomen. Een zeer vervelende bijwerking aangezien ik dus bij elke controle hoor dat ik juist voor mijn gewrichten moet afvallen. Ik kan daar zo boos en verdrietig over worden!
Je krijgt een paardemiddel om die ontstekongen tegen te gaan, dan kom je aan en vervolgens krijg je op je kop dat je moet gaan dieeten. Soms ben ik teneinde raad!
Wie herkent dit?
groetjes claudia , R.A 48 jr
Heb ik gelukkig geen last van. Wel van de prednison. Daar ben ik na 15 jaar gebruik vanaf en de kilo's gingen er daarmee ook grotendeels weer af. Er is nog wat blijven hangen, maar daar maak ik mij niet druk om.
Natuurlijk is het niet fijn als je te horen krijgt dat je moet afvallen. Het is beter voor je gewrichten, maar soms wil je dat gewoon niet horen. Als het als bijwerking eraan vliegt, krijg je het er zeker niet zomaar af. Ik zou me er niet “dik” om maken. En als je toch een afvalpoging wil wagen, zou ik het pas doen als je zelf lekker in je vel zit. Anders wordt het een gevecht!
Gr. Miranda
Ik woog voordat ik met Enbrel begon (2004) bijna 35 kilo minder dan dat ik nu weeg. Ik ga niet van al die kilo's de Enbrel de schuld geven, maar de eerste 20 a 25 zaten er wel heel snel bij (anderhalf jaar ofzo). terwijl ik niet anders at dan daarvoor.
Mijn revalidatiearts vertelde me dat er meer mensen zijn die enorm aangekomen zijn van Enbrel, en dat hij ook heeft gehoord dat er erkend wordt inmiddels, dat dit een bijwerking kan zijn (tegen mij werd dit altijd heel erg stevig ontkent).
Momenteel ben ik bezig om voor de zoveelste keer te proberen die kilo's kwijt te raken. Ik zwem 1x per week, en ga vanaf komende week 1x per week naar de sportschool. Daarnaast let ik enorm op mijn eten. Ik denk in hele kleine doelen, gewoon iedere keer dat ik weeg (1x per 2 weken) minder wegen dan de keer ervoor. Ook al is het bij wijze van spreken maar 1 ons minder.
Hallo, ben 41 jaar en spuit Enbrel 1x/week voor Bechterew.
Ben weloverwogen hier 3 mnd terug mee gestart.
Mijn bevindingen zijn tot nu toe gematigd.
Kort samengevat:
- Redelijke onderdrukking van ontstekingen/pijn, maar zeker niet op “nul” (mag je dit uberhaupt verwachten??).
- Sterk verminderde eetlust (15kg afgevallen in de spuitperiode).
- Neerslachtigheid.
Met name het laatste vind ik niet terug in de bevindingen in dit forum.
Zijn er gebruikers met dezelfde ervaring?
In overleg met ra-toloog stop van 2 weken ingelast om eventuele verbanden te bekijken.
Hou jullie op de hoogte.
gr
Mijn vriendin heeft lymfeklier kanker gekregen waarbij de dokter zeiden dat het gerelateerd is aan het gebruik van Enbrel. Het medicament had inderdaad haar leven teruggegeven om het dan terug volledig kapot te maken. Nu is ze een jaar behandeld geweest en is ze bijna terug de oude (met ontstoken knieën, zonder Enbrel).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?