Oei oei oei beste vriend, ken ik jou ergens van? Ben ik alleen de boeman? Je hebt alle rechten op een vrije mening, maar laat een ander het zijne. En neem op je gemak je vergifje, dat neemt niemand je kwalijk.
Ik ben het wel helemaal met Sacha eens hoor
Overigens gebruik ik (na 5 jaar Enbrel en 1 jaar Humira) nu Rituximab. Beide andere medicatie werken niet meer
Ieder voor zich moet weten of je wel/niet die medicatie gebruikt. Ik ken meer mensen die geen bijwerkingen hadden dan mensen die er wel last van hadden. En kanker? Tja dat krijg je van ongeveer alles waarmee wij in de westerse wereld in aanraking komen. Weet je wat er in vlees zit ? En dat er in boter zelfs weekmakers zitten?
Waar kies je voor. Een leven met ernstig beperkende reuma, zodat je niet kunt werken, van overheidsgeld moet leven en je hand op moet houden? Of voor een kans op een “ normaal” leven? Nou ik wist en weet waarvoor ik kies. Dan liever een kort maar goed leven. Overigens heb ik dit ook op deze manier met mijn reumatoloog besproken. Heel open en heel duidelijk.
Ik vind het geposte bericht erg genoeg voor de betrokkene. Maar ook ophitsend en angstzaaiend. Maar dat schijnt tegenwoordig de mores te zijn in NL
Hoogstwaarschijlijk zul jij nu denken dat ik mijn kop in het zand steek als het gaat om alle bijwerkingen maar ik zal je 1 ding wel vertellen dat ik blij ben met mijn Humira en de MTX. Ik ken de bijwerkingen en ik weet wat het is ( gelukkig nog niet aan den lijve) om met kanker te moeten leven en ik weet wat het is om in angst te zitten als je hart en vaten niet doen wat ze moeten doen. Ik ben genetisch erfelijk bepaald als gaat om beidde aandoeningen, maar ik spuit elke week “blij” mijn Humira omdat dat er wel voor zorgt dat ik op een redelijk normale manier door het leven kan. Liever dat dan jankend van de pijn op bed te moeten liggen en niet meer weten hoe je de dag door moet komen.
Weet je ik steek dan liever mijn kop in het zand met daarbij het zeker weten dat ik weer vrlijk kan zijn en de moeder voor mijn gezin en de vrouw voor mijn man kan zijn. Oke dan duurt het maar een paar jaar korter en misschien wel 10 jaar korter maar eerlijk gezegd zal me dat worst zijn.
Niet iedereen denkt er zo over als jij net zo goed dat niet ierdeen denkt zoals ik. Laat mensen met wat voor beslissing ze ook nemen aangaande hun medicatie lekker zelf bepalen wat ze willen.
Weet je om even terug te komen op de ziekte kanker ook daar word medicatie toegediend die veel kwaad aanrichten kan en dat word ook genomen omdat mensen graag willen leven op een zo goed mogelijke manier.
gr. Marja
Nee, dat denk ik niet, want ik weet beter dan wie ook wat het is met pijn te moeten leven. Met dat verschil dat ik volgens de reumatoloog en huisarts een hoge pijngrens bezit. Wat niet afdoet aan het feit dat ik ook wel eens pijnvrije dagen zou willen. Met die utopie heb ik mij al lang verzoend. Maar ik weet ook dat het makkelijk praten is zolang je geen levensbedreigende bijwerkingen ondervindt. Eens je geconfronteerd wordt met dié problemen werpt het een heel ander licht op de zaak. Ok, zolang er geen vuiltje aan de lucht is is dat de ver-van-mijn-bed-show, en ik kan alleen maar hopen voor jullie dat het blijft goed gaan.
Het is in mijn geval om de drommel geen ver van mijn bed show. Maar ik heb geen zin om daar over uit te gaan wijden.
Ik vind alleen dat een ieder voor zichzelf moet beslissen hoe om te gaan met risico's van wat voor medicatie dan ook en dat jij een vreselijke andere ervaring hebt wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt
gr. Marja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?