Bijwerkingen Enbrel

• L.A.Scheen

Lieve mensen,

Laten we toch oppassen!!! We zijn gewoon weer een proefkonijn!!!

Zelf ben ik ook slachtoffer van dit medicijn en haar bijwerkingen geworden!

Stom , maar je hebt weer vertrouwen in je arts en dan start je maar. Net zoals in het verleden met de DES!!!

Ik ben ook DES dochter, kanker gehad door de medicatie die mijn moeder gebruikt had!

En dit gaat ook nog generaties door, dus wie weet wat dit medicijn in de toekomst voor ellende brengt???

Zoek alles eerst goed uit en maak dan pas je keus of je liever RA , zoals ik, met alle problemen hebt.

Of Kanker!!! MS,Lever, Nier problemen enz.enz.

Ik ben zelf in September 2010 begonnen en vanaf de eerste dag zeer ziek geweest, allergische aanvallen.

Dosering werd aangepast en ik moest het maar met een kinderdosering proberen, de allergische klachten werden iets minder. Maar ik kreeg er het een en ander bij! Extrema Migraine,hartkloppingen, oedeem/benauwd, evenwichtsstoornis,

depressieve gevoelens/emotineel en vreselijke huidproblemen , spier en pees problemen, maag/darm klachten, koorts al die maanden enz.enz.

Maar ze zijn er nu nog, de plekken van de prik zo groot als een tennisbal tot een kleine voetbal. Huid gescheurd en ik werd maar zieker.Op reuma niveau is niets verbeterd! Ik ben nog krommer als voorheen en met veel meer pijn.Lopen gaat steeds slechter, mijn nek en bovenlichaam kan ik haast niet meer draaien, alles is verstijfd.

Geestelijk en lichamelijk stortte ik langzamerhand in.

Ik ben nu gestopt uiteraard met dit medicijn, en met de TBC medicatie, maar NIET op advies van de artsen!!!

Die voelden zich nog beledigd ook, weet U wel hoeveel dit gekost heeft???

En dat is het dus! Alles is zakelijk en ze verdienen er waarschijnlijk goed aan. Maar de patiënt?

Het is jammer maar helaas mevrouw, U kunt gaan!!! En wanneer ik weer op de been ben zoals voorheen??? Ik zal het laten weten!

Dus lieve mensen PAS OP voor je dit gaat gebruiken en laat je goed voorlichten, want in de bijsluiter staat dit niet allemaal.

Maar wel op de site van de artsen zelf, de uitleg is daar veel breder dan voor de particulieren.

Er zullen ook mensen zijn die wel minder pijn hebben door dit medicijn, maar de sites en de patiënten platforms die spreken duidelijk andere taal. Maar aan U de keus.Dit is alleen een waarschuwing van mijn kant.

Heel veel goede gezondheid voor de toekomst en een vriendelijke groet van Lous Scheen.

• famke

Hallo,

Klinkt niet goed.

Kijk ook eens op de site www.meldpuntenbrel.nl

Sterkte,

Famke

• aletta

rot voor je dat je er niet tegen kan

Voor mij was het een geweldig medicijn dat me mijn leven heeft teruggegeven. Ik had totaal geen last van welke bijwerking dan ook.

• areyan

Akkoord Aletta, maar voor hoelang nog?

• Andie

Tja weet je wat het is, je zult er maar afhankelijk van zijn omdat je anders geen leven meer hebt van de pijn en niks anders helpt. Je zou dit kunnen zien als korte termijn denken, maar als je ernstige r.a. hebt dan ga je echt wel biologicals nemen. Ook al doe je dat zeker niet voor de lol. Ik word er ook wel een beetje moe van dat mensen zich door bijsluiters zo vaak bang laten maken. De meeste mensen hebben helemaal geen last van bijwerkingen maar die hoor je natuurlijk nooit. En om misverstanden te voorkomen: natuurlijk is het verschrikkelijk als iemand kanker krijgt… maar vergeet niet dat sowieso 1/3 van alle mensen ooit met deze ziekte te maken krijgt en dat je met r.a. sowieso al een verhoogd risico hebt op deze ziekte.

• areyan

Dan moeten de patiënten in uw buurt wel allemaal übermenschen zijn? Onder degene die ik ken zijn er zéér veel met kwalijke bijwerkingen, en niet van de minste. Als ik morgen moet kiezen tussen ra en zware hartritmestoornissen is mijn keuze vlug gemaakt.

• miranda1963

Ik heb net als Aletta nergens last van. De medicatie heeft bij mij de ontstekingen duidelijk tot rust gebracht.

Groetjes Miranda

• areyan

Gelukkig voor jou, en hopelijk blijft het duren. Wij moeten wel honderd jaar mee hé?

succes

• Andie

Mee eens, alleen weet je niet van tevoren welke keuze je maakt. Met andere woorden je weet van tevoren niet of, en zo ja welke bijwerkingen zullen optreden. Ik was een paar jaar geleden volledig immobiel en afhankelijk van anderen op alle gebieden. Nu kan ik weer lopen en ook de meeste andere dingen weer zelf doen. Dankzij humira. Ik kan alleen maar hopen dat het gebruik hiervan ook in de toekomst voor mij veilig blijkt. Dus nu kan ik twee dingen doen: elke dag leven in angst dat ik kanker of hartritmestoornissen krijg. Of, genieten van het feit dat ik op dit moment weer met mijn kinderen kan spelen, af en toe uit kan gaan, en gewoon weer lekker zelf kan douchen en autorijden.

• Sacha

Tjonge jonge, waar ben je nu helemaal mee bezig, ons een beetje angst proberen aan te jagen.

Iedereen die biologicals gebruikt of gaat gebruiken kan uitgebreid informatie op internet vinden.

1 ding snap ik niet, je schrijft dat je enbrel al gebruikte en tevens de tbc kuur. Heeeeel vreemd.

Moeten we ook stoppen met de MTX? als je die informatie goed leest word je ook niet vrolijker.

Omdat het bij jouw niet aanslaat moeten we acuut allemaal stoppen omdat we eventueel iets kunnen krijgen, tja medicijnen

zijn nu eenmaal geen snoepjes. Je hebt zelf de keus….

met enbrel nog een beetje genieten van het leven

zonder enbrel je eigen broek niet op kunnen halen.

Maak jij je ook zo druk om het ‘gezonde’ eten die volledig bespoten is met allerlei troep, want doen ze dat niet dan hebben we geen eten meer.

Lust je graag vis? Jeetje vis is toch zo ‘gezond’ ra ra hoe kan dat uit een totaal vervuilde zee.

k'Word toch echt niet goed van jouw verhaal, denk even verder dan je gal spugen