lichaam op?

• chantal

vanochtend heeft mijn arts gebeld. ik moet stoppen met alle reuma medicijnen want die helpen niet. krijg nu diclofinac hoop dat die gaan werken en als ik het nodig heb mag ik er tramadol bij blijven gebruiken. en dan afwachten hoe dat gaat.

• Pepe

Nou, lekker dan…

Ik hoop dat ze snel een nieuw medicijn kunnen vinden, dat wel helpt.

Veel sterkte… ;)

• Joke (moderator)

Dus als ik het goed begrijp heb je dus geen reuma.???

Maar wat is het dan ????

Hoop dat je snel wat weet zodat de pijn minder wordt.!!!!

gr Joke (moderator)

• chantal

dank jullie wel voor jullie berichtjes

jawel ik heb wel reuma heb artritis psoriatica. maar ze krijgen mij niet ingesteld op medicijnen het is momenteel alleen maar pijnbestrijding omdat ze niet goed meer weten wat ze moeten doen. en het is de bedoeling da tik met humira begin maar dan moet ik eerst de pet/ct scan afwachten die ik in september krijg en wat daar de uitslag van is want ik heb vorige jaar tijdens een operatie een bacterie opgelopen maar men twijfeld nu in het ziekenhuis of die bacterie wel weg is. is die niet weg mag ik niet beginnen is wel weg dan krijg ik zo snel mogelijk humira. in de hoop dat da twel de ontstekingen onder controle krijgt.

• ikke26

Hoi Chantal,

Ik hoop dat de pijnstilling toch gaat werken voor je!

En dat je maar snel de scan mag krijgen en dan hopelijk een goede uitslag, zodat je snel kunt starten met de humira!

Sterkte! Liefs ikke

• chantal

dank je wel ikke

ik hoop ook dat ik snel van de pijn af ben.

heb de hele avond gister gehuild en vanochtend dacht ik o gelukkig het gaat weer en bel ik mijn moeder op en krijg ik van haar een rake opmerking zit ik nu weer te huilen. heb het zo gehad. heb het momenteel heel moeilijk mee dat ik reuma heb en dat mijn ouders zeggen dat ik een aansteller ben en dat ik niet ziek ben dat zij het niet accepteren. ging gister een rolstoel lenen heb bijna 3 kwartier ruzie met mijn moeder gehad wnat ze vond het niet nodig ik had geen pijn ik deed maar alsof was een aansteller enz. vind het heel erg moeilijk dat het betre is voor lange stukken in een rolstoel te zitten voel me dan echt zo beperkt.

• ikke26

Hey Chantal,

Wat rot voor je dat je z´n ruzie met je moeder hebt gehad en dat je vervelende opmerkingen krijgt en dat je als aanstelle gezien wordt.

Sommige opmerkingen die mensen maken kunnen je ontzettend pijn doen en kwetsen, ik herken het heel goed.

Zelf probeer ik dan vaak te denken, dat het voor een ander heel moeilijk te begrijpen is en dat sommige opmerkingen er echt door ontwetendheid en misschien ook stukje onmacht uit komen, maar dat is niet altijd makkelijk om zo te denken want de opmerkingen kunnen soms heel kwetsend zijn. Ook ben ik er mee opgehouden om mensen het uitproberen te leggen hoe ik me voel, hoe vaak je het probeert uit te leggen ze begrijpen het toch niet en dan denk ik dan kan ik die energie beter voor iets anders gebruiken.

Af en toe een keer goed huilen, is ook goed en hoort er ook wel bij en het kan ook opluchten, alleen is het zo rot dat je weer metteen een vervelende opmerking krijgt!

Ook kan ik me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt dat je nu voor lange stukken een rolstoel moet gaan gebruiken, er wordt tenslotte een stuk van je vrijheid afgepakt.

Ik hoop echt van harte dat je snel met de humira mag gaan starten!!!

Heb je in je omgeving iemand waar je goed mee kan praten, en waarbij je je wel begrepen voelt, misschien is het fijn om daar ook een keer mee te praten?

Hou je sterk meis! Dikke knuffel ikke

• chantal

mijn hele familie begrijpt er niks van en heb niet veel vrienden heb wel net naar mijn woonbegeleidster gebeld of ik effe met haar kan praten want mijn therapeut is op vakantie. maar vind het gewoon heel vervelden dat mijn eigen moeder zo tegen mij doet. ben momenteel oko heel boos op haar en mijn vader is precies het zelfde.

• ikke26

Ik kan me je boosheid heel goed voorstellen!!

En het is ook heel erg vervelend als je van die rot opmerkingen krijgt en het is nog extra vervelend als je ouders die opmerkingen maken.

Dat je ziek bent is al heel erg en rot, en daar komen dan ook die opmerkingen nog bij:(!

Ik hoop dat je een goed gesprek met je woonbegeleider kan hebben, en dat het je een beetje oplucht!

Veel sterkte!! Liefs ikke

• chantal

ja dat hoop ik ook dat ze dadelijk effe belt. zie haar sowieso morgen maar dan zijn er andere bij. hoop echt dat ze me effe een beetje vooruit kan helpen. want zo kan het niet meer en heb veel pijn en daar kan ik gewoon niet mee omgaan. ook omdat ik bang ben dat ik neit met mijn opleiding kan beginnen en mijn ouders zeggen kosten wat kost met de opleiding beginnen. ben heel bang om hen teleur te stellen.