Hallo Chantal.
Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Heb hier een week of wat geleden ook over geschreven. Het enige verschil is dat ik niet echt erg veel pijn heb maar het uitgeput zijn herken ik maar al te goed.
Inmiddels heeft een gesprek met 1 van onze lotgenoten me weer een beetje de goede ricting in geduwt. De uitputting is niet weg maar kan er wat beter mee om gaan. Daarbij heb ik mijn tempo drastisch aangepast wat bepaald niet gemakkelijk is maar het werkt wel. Verder is gebleken dat ik nog steeds teveel MTX kreeg en ook dat kan de vermoeidheid extra stimuleren. Ik spoot de MTX en de Humira tegelijkrtijd en dat schijnt niet te mogen. Bovendien kreeg ik van de MTX 25 mg en dat had een onderhouds dosis moeten zijn ongeveer 15 mg. Ben daar afgelopen donderdag mee begonnen dus ik moet nog afwachten wat het effect zal zijn. Verder ben ik onder begeleiding van de peut weer begonnen met fysiofitnes en ik moet je eerlijk zeggen dat ik de hele weg naar huis heb zitten janken van pure frustratie. Ik ben niet meer instaat om meer dan 500 meter te lopen in meer dan 10 minuten en dat was een behoorlijke tegenslag. Ik dacht dat ik het goed had gedaan maar kreeg van de peut ook nog op mijn donder dat ik te gek van start was gegaan. Ik mag per sessie niet langer dan 3 minuten lopen en moet daarna verplicht 2 minuten pauze inlassen.
Ik moet zeggen dat hij gelijk had want ik heb het de volgende dag gierend moeten bezuren met vrij veel pijn.
Met andere woorden luister naar wat je lichaam je nu even aan het vertellen is hoe moeilijk of dat ook is.
Ik weet dat dat moeilijk is want zelfs nu zit ik me te beheersen om niet te gaan snotteren.
Ik hoop voor je dat je de Humira kunt gaan krijgen en dat het op den duur effect zal gaan hebben maar heb geduld.
Moet je horen wie het zegt. :-))))) Juffertje ongeduld herself.
Heel veel sterkte en nee zeuren doe je zeker niet.
groetjes Marja