Reuma reis, wie gaat er dit jaar?

• christine

Hoi,

Ben net terug van Igalo, en heb daar een goede. fijne en heerlijke tijd gehad. Het kuren is af en toe wel zwaar, maar s'middags is er voldoende ruimte om je rust te nemen. Als je de eerste keer gaat zou ik, ik heb dat ook gedaan, niet meteen excursies boeken en zo maar eerst even kijken wat het met je doet.

Ik had echt de eerste dagen wel die ruimte van s'middags rusten nodig.

De mensen zijn er erg behulpzaam en aardig.

De reis viel ook mee, gewoon meelopen met de anderen en als je hulp nodig hebt, helpen je zover dat mogelijk is.Ook bij onverwachte medische dingen.

Ik vond het, omdat het ook mijn eerste keer was, ook spannend maar ik ben helemaal om.

groeten

• Marieke (Beheerder)

Hoi Christine,

Wat heb je precies gedaan en wat vond je zwaar?

Groetjes Marieke

• christine

Hoi Marieke,

Na een paar dagen merk je dat je lichaam een beetje gaat protesteren tegen al die nieuwe “dingen”. Dan ben je gewoon echt moe.

Maar dat schijnt gewoon te zijn hoorde ik daar.

Maar ik kijk er naar terug als een hele fijne en goede periode. Blij dat ik geweest ben.

groeten

• Jopie1982

Christine fijn dat het jouw zo goed bevallen is.

Ik was zo lang aan het twijfelen en als ik dit dan lees denk ik echt, ja ik heb er goed aangedaan dat ik heb geboekt.

Maar toch vliegt het me nu wel aan. hihi. Maar goed als ik me daardoor straks maar gewoon een paar weken beter voel heb ik het er graag voor over.

• ingrid

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar vor de 10de kuren. De laatste paar jaar naar Slowakije en daarvoor naar Roemenie en Duitsland

Mijn reumatoloog zegt: je reuma gaat er niet van weg maar het is gewoon eens goed om alleen maar met

jezelf bezig te zijn, alleen maar aan jezelf denken………;). Rust in je hoofd en (wie weet) je lijf.

Ikzelf ga altijd drie weken. Het kost me nog steeds moeite om zolang van huis te zijn, maar hoop elke x weer

dat ik dan beter de winter doorkom. Ik ga altijd in september met de stichting kuurreizen. We gaan met

een groep van gemiddeld 40 man/vrouw van allerlei leeftijden. Van die groep ken ik er inmiddels meer dan de

helft omdat er toch vaak dezelfde mensen meegaan.

De eerst twee weken zijn, voor mij, altijd zwaar. Eerst heb ik het idee dat alles op gaat spelen, maar daarna voel

ik me duidelijk beter worden.

Ik zou zeggen probeer het gewoon, al is het alleen maar om een x een lekker leeg hoofd en (aan het eind :) een

uitgerust lijf te ervaren,

• Jopie1982

Over precies een maand ga ik voor het eerst op een reumareis.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er meer en meer tegenop ga zien.

Maar ik ga het beleven en ben heeeeel benieuwd.