Reuma reis, wie gaat er dit jaar?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb Agis naar aanleiding van onze discussie een email gestuurd voor de zekerheid om te vragen naar de voorwaarden en de manier van vergoeden. Dit was het antwoord, het sluit aan bij wat ik op de website vond. De eerste keer heb je een verwijzing nodig… Zie onderstaande email.

Beste mevrouw Van der Aalst,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht waarin u informeert naar het voorschrift voor een kuurreis. Graag geef ik u meer informatie.

U hebt de ComfortPlus polis. Deze polis biedt vergoeding voor een reuma kuurbehandeling tot maximaal € 1200,- per kalenderjaar. U hebt inderdaad een voorschrift van de reumatoloog nodig. Hiervoor zijn geen speciale formulieren. Uw reumatoloog is op de hoogte van de te volgen procedure.

Graag geef ik u alvast de lijst van erkende kuuroorden waar Agis afspraken mee heeft gemaakt. Deze vindt u op deze pagina van onze website.

Hebt u nog andere vragen? Veel antwoorden vindt u hier. U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen. Kijk voor de mogelijkheden op Agisweb.

Met vriendelijke groet,

Romy Anspach

Agis Zorgverzekeringen

Agis maakt deel uit van Achmea

• Jopie1982

Nou het heeft even op zich laten wachten maar ik krijg de verwijzing van de reumatoloog en de aanvraagt ligt bij de zorgverzekering.

Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.

Gaat dan toch Igalo worden.

Wilde heel graag naar Bulgarije dat trok bij heel erg, maar na wat heen en weer mailen leek die mij toch minder gezicht.

Nog anderen die aan het twijfelen waren die toch gaan??

• aletta

Ik krijg te weinig vergoed van mijn verzekeraar om het voor mij door te kunnen laten gaan. Ik wil wel volgend jaar proberen te gaan.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik vind het nog steeds een hele stap…

Heleboel geld…

Moet het dan eerst aankaarten bij reumatoloog…

Terwijl neuroloog en immunoloog de behandeling nu even tijdelijk overgenomen hebben…

Eh… Dat alleen gaan staat me erg tegen…

vrij nemen van werk met weinig vakantiedagen nadat ik met gezin weg geweest ben en ik probeer nou juist weer meer op te bouwen…

Jeetje wat een beren, terwijl normaal m'n glas eigenlijk altijd half vol is!

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Snap het Marike, die beren zag ik ook allemaal.

Veel ziek geweest afgelopen jaar nog geen 1 dag full-time gewerkt, maar toch kies ik er bewust voor.

Ook ik ga alleen, dussuh….als je mee wilt (mits ik van de verzekering goedkeuring krijg en daar is het nu op wachten, dan kunnen we samen).

Zelf ga ik maar een week….dus qua dagen is dat niet zo veel.

Reden waarom ik maar zo kort ga, ik wil eerst kijken hoe mijn lichaam gaat reageren, of ik het allemaal aan kan.

Maar ook omdat ik alleen ga en het een hele stap vind.

Bevalt het nu allemaal goed dan ga ik volgende keer wel langer.

Ik heb in elk geval van de reumatoloog akkoord verwacht dat de verzekering niet moeilijk doet, maar wacht wel de vergoeding af.

Nou ja….denk er nog maar eens over.

Zelf heb ik de knop om gezet en ga ik er voor!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Dan zou het erg afhankelijk zijn van wanneer je wilt gaan. Ik heb een gezin met kids dus in het najaar is voor mij ook pas zeker de eerste optie. Mocht dat een mogelijkheid voor je zijn dan ga ik er nog een keer goed over nadenken.

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Hoi hoi snap ik je kunt niet zomaar alles achter later.

Mijn geplande vertrekdatum is 11 september (ja bijzondere datum). Als alles lukt met de verzekering enz.

Morgen komt laatste offerte en dan is het afwachten.

K hou je op de hoogte.

Groetjes

• sandrab

ik mag over 3 weken weer 2 weken gaan kuren in Igalo, Montenegro. De kosten zijn idd heel hoog, maar gelukkig krijg ik al jaren 1200 euro vergoed van Agis. Er moet helaas ieder jaar wel meer geld bij.

In 2008 ben ik er voor het eerst geweest, dus nu voor de zesde keer in mijn eentje heerlijk kuren en genieten.

Nu de dagen aftellen…….

gr. sandra

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Hoe reageren de Reumatologen, zien ze het nut? Wat moet er aan geld bij?

Waar moet ik rekening mee houden? Etc etc.

Agis heeft me aangegeven dat een verwijzing genoeg is, kom dan voor maximale vergoeding in aanmerking.

September is misschien wel haalbaar Jopie maar dan vooral van werk, kosten etc.

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Nou ik heb bericht gekregen, alles is voor elkaar. Ik mag gaan.

Heb gekozen voor Igalo Montenegro, maar ben nu al zenuwachtig, ga pas in september, maar jee…..nu is het definitief en vind het echt spannend.

Iemand die daar al eens is geweest met tips wat moet je daar wel/niet doen???

Let me weten.