Hoi Aletta,
Raar verhaal… Reizen die niet te boeken zijn, kleine lettertjes?
Geen idee hoe het bij Agis is want ik ben simpelweg nog nooit geweest maar misschien weet iemand hier meer.
Na even in mijn polisvoorwaarden te hebben gekeken vond ik dit:
Verzekerden met een reumatische aandoening kunnen indien zij aanvullend verzekerd zijn een vergoeding krijgen voor een kuurbehandeling. Bij een kuurbehandeling moet het programma in zijn geheel doorlopen worden onder (para)medische begeleiding.
Wat vergoedt de aanvullende verzekering?
De verblijfskosten in een hotel of kuuroord in Nederland of het buitenland, de eventuele vervoerskosten (m.u.v.), de boekingskosten, begeleidingskosten, luchtvaartbelasting, kosten garantiefonds en toeslag 1 persoonskamer.
Waar kunt u naar toe?
Een erkend kuuroord waarmee Agis afspraken heeft gemaakt.
Heeft u een verwijzing nodig?
Ja, u hebt een verwijzing nodig van een reumatoloog (alleen de eerste keer is een verwijzing noodzakelijk).
Waar moet u op letten?
Om de kwaliteit van het kuuroord te kunnen garanderen kan Agis u vragen een enquête in te vullen over de geleverde zorg in het kuuroord.
Welke kosten zijn voor u?
Het eigen risico is niet van toepassing.
Reiskosten naar het vertrekpunt van bus, vliegveld, de grens of per eigen vervoer naar een kuuroord
Verder levert Agis een lijst van reisbureaus waar je kunt boeken en plaatsen waar je naar toe mag via die reisbureaus maar die plak ik hier niet want die is enorm lang.
Groetjes Marieke (beheerder)