Reuma reis, wie gaat er dit jaar?

• Jopie1982

Gewoon even een gemakkelijke vraag, wie van jullie gaat er dit jaar nog op reumareis?

En zo ja voor welke reis kiezen jullie?

Ben benieuwd.

• Sandrab

Ik ga dit jaar in april voor het 6de jaar naar Igalo , Montenegro, met reisorganisatie Fontana.

Het is ieder jaar een genot om dit weer te kunnen doen. ( zolang de verzekering een deel vergoedt)

Het si super geregeld. Ik ga met de trein naar Schiphol, vanuit Eindhoven. Geef mijn koffers af en zie die pas weer terug in mijn hotelkamer.

Het fijne van deze reumareis is, dat ik in de loop van de jaren echte vrienden eraan over gehouden heb en dat je met allemaal gelijkgestemden bent.

Ik kan het iedereen aanraden……

Gr. Sandra

• Jopie1982

Wat goed om te horen, ben zelf dus ook heel erg zoekende.

Moet jij het elk jaar via je reumatoloog e.d. regelen om voor de vergoeding van je zorgverzekering in aanmerking te komen?

En moet je dan vooraf toestemming regelen?

Hoe lang ga je?

En is er een beetje een programma voor alle dagen?

Ga jij echt alleen of met bekenden?

Veel vragen, maar ben zeer benieuwd!!

• Sandrab

Bij agis heb ik alleen het eerste jaar een verwijzing van de reumatoloog meegestuurd. Nu is alleen de nota, afschrift van de afboeking en het medische rapport wat ik altijd aan het einde van de kuurweken krijg, voldoende. Ik krijg 1200 euro vergoed. Maar er moet iedere jaar meer geld bij. De reis wordt toch duurder.

Vanwege mijn gezin , ga ik ieder jaar 2 weken. Het advies is eigenlijk 3 weken of meer , voor een beter resultaat, maar dat gaat ivm de vakantie die mijn man dan op moet nemen niet lukken.

Ik vertrek op woensdag en heb donderdag dan een gesprek met een arts. Daarmee bepaal je samen je kuur. Kuren is 6 dagen in de week , zondag vrij. De kuren lopen meestal tot 14.00 uur zodat je smiddags kunt rusten en tijd voor jezelf hebt. Het is zo intensief als je t zelf maakt. Je moet er ook geen super luxe van verwachten, want we hebben het wel over het oude Joegoslavië. Het hotel is wel wat veroudert, maar de service en de kuren zijn prima verzorgd. Daarnaast is het klimaat ook erg prettig en geniet ik ook van de heerlijke zon in april…..

Ik heb dus in de loop van de jaren een vaste groep, die ieder jaar in april terug komt. Maar ook ik ben ooit helemaal alleen gegaan de eerste keer. Super spannend, maar zoooooo de moeite waard.

Als je nog vragen hebt……..

Roep maar of kijk ff op http://www.fontana-travel.nl/bestemmingen/igalo-montenegro/

Gr. Sandra

• aletta

Ik lees hier belangstellend mee. Heb misschien zin om dit ook eens te gaan doen, maar ben bang met allemaal bejaarden terecht te komen (ben 38). En ik moet best veel zelf betalen (geloof dat ik maar 800 euro vergoed krijg). Hoe gaat het verder allemaal in zijn werk daar? Welke talen worden er gesproken bijvoorbeeld? En blijf je dan echt 14 dagen in dat hotel of kun je bijv ook een dagje weg oid?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik twijfel al jaren. Wordt volgende week 35… Kijk er zo tegenop om alleen te gaan dat houdt me al jaren tegen, en ook om met bejaarden te komen zitten Aletta, herkenbaar. Doe maar een clubje motor kenners en Franse Bulldog fanaten Whahahahahahahaha.

We hebben hier weleens geprobeerd met wat mensen wat af te spreken om kennis te maken met een groepje om samen te gaan maar het kwam nooit van de grond. Hier in Eindhoven zit wel een reisbureau met kuurreizen naar met name Turkije, hongarije en bulgarije die voor vergoeding in aanmerking komen en die wat vriendelijker geprijsd zijn maar nog steeds te duur om met m'n gezin te gaan.

Ik ben ook uitgebreid verzekerd bij Agis n op voorschrift van reumatoloog is dan de maximale vergoeding voor mij 1200 euro.

Groetjes Marieke (beheerder)

Ps Aletta, ongeveer zelfde leeftijd? Keer koffie drinken om het er eens over te hebben? misschien klikt het wel… Ik denk wel dat ik qua vakantie tot het najaar moet wachten of tot volgend voorjaar tenzij ik in juni definitief mijn baan kwijt ben.

• aletta

Marieke, je hebt een pb. Ik ben 38 en rijdt motor dus pas in je profiel(:P)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Dat wist ik ook echt niet haha ;-)

Gezocht reumareizendekuurmeegamaatje

Leeftijd 25-58

Vrouwelijk

Hobby's

Motorrijden, Franse Bullen, Geocachen, reuma.prikpagina (nou ja hobby), Genieten van het leven. Eventueel een liefde voor katten als ik ze maar niet hoef te hebben of aaien in verband met allergieën. Op schoot spinnen is geen probleem.

Past u niet in het profiel, gelieve dan niet te reageren op deze vacature Whahahahahahahaha

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Heeeeej, das niet eerlijk, jullie vergeten mij ;-)

Vrouw: 30 jaar.

Heeft meer met katten dan met honden.

Motor en ik gaan niet samen (vroeger veel motor gereden zonder rijbewijs en toen flink onderuit gegaan).

Mmm…..ik voldoe niet helemaal aan het profiel maar hou me aanbevolen.

Alleen zie ik namelijk ook niet helemaal zitten.

• christine

Hallo allemaal,

Ook ik ga dit jaar voor het eerst, naar Igalo,best spannend maar ben helemaal aangestoken door de enthousiaste verhalen van Sandra. En je kan het zo zwaar maken als je maar wilt hoorde ik van haar.

Ga ook alleen, maar ach het zijn allemaal gelijkgestemden toch? en die leeftijd….ik ben 58, maar jong van hart, haha! zie er ook jonger uit zegt men.

Ja, indo he?

Soms moet je het gewoon doen! enne…mijn Menziz vergoed net als Agis 1200 euro.

Kijk er erg naar uit want het schijnt dat je er lekker van opknapt.

Dus: GAAN!!!

Houden we daar wel een reunietje, of moet ik gezien mijn leeftijd apart zitten dan?:)

groeten