Onrust over uitkering Wtcg-geld

• corine

Nog een vraag:

ik zou graag willen inloggen op het klantenportaal van het CAK.

Maar de tegemoetkoming Wtcg die wij zouden ontvangen, is voor ons zoontje van 2.

Die heeft natuurlijk geen Digi-d code. Kunnen wij nu met onze eigen Digi-d code inloggen (die van mijn man of mijzelf?)

Alvast bedankt!

• Alphons

Hoi Corine,

Je moet in dit geval een Digide voor je zoon aanvragen. Hij krijgt bij de geboorte al een BSN / Sofi nummer. Als je deze niet kent kun je dit bij de belasting opvragen.

De bevestigingsemail kan naar je eigen emailadres en naam en password kun je ook zelf maken.

Wacht nog even met je tegemoetkoming uit te geven,

Groet,

Alphons

• cak.

HEY de lijnen 'dicht?? ik werk bij het cak en we hebbnen de hele dag 45 wachtende omdat het zo druk is dan moeten er op een gegeven moment de lijnen wel dicht gaan anders staan jullie 1,5 uur in de lijn.

en de mensen die jullie bellen zijn alleen maar de klantenservice die kunnen er niks aandoen.,

• cak

en een andere vraag, nee je krijgt geen reactie als je een antwoordkaart instuurd.

• Marieke (Beheerder)

Beste CAK,

de mensen bij de lijnen zullen ongetwijfeld hard werken en hun best doen. Toch is het jammer dat de regelgeving onduidelijk/oneerlijk lijkt/is en dat er soms veel mis gaat bij de uitvoer van de diverse wetten en systemen. De zorgen zijn niet gericht op de mensen die je verder proberen te helpen maar gericht tegen diegenen die het beleid bepalen en slecht nadenken over de invoer ervan en de gevolgen.

Groetjes Marieke (beheerder)

• miranda1963

Ik heb vandaag eindelijk de beschikking gekregen. Tot woede en verbazing krijg ik dus niks, nop, nada, nul!

Ik begrijp er niets van. Er staat in de brief dat ik niet aan de voorwaarden. Dus ik direkt gaan bellen, maar door de drukte werd mijn naam en nummer genoteerd en wordt ik volgende week wel een keer terug gebeld *&*^^%$#

Meerdere keren heb ik de test ingevuld en altijd komt eruit dat ik de volledige € 500 zou krijgen. Nu kun je er geen rechten aan ontleden, maar als ik met mijn RA (al 46 jaar lang), zware medicijnen, fysio + trippel- en rolstoel thuis nog niet in aanmerking kom weet ik het ook niet meer. Ik val onder de zware medicijngroep (Enbrel). Deze spuit ik iedere week en ik ben bang dat daar het knelpunt zit. Dus niet dagelijkse dosering. Toch kreeg ik wel vergoeding voor het eigen risico!

Dat wordt dus bezwaar aantekenen en het vervelende is de bewijslast aanvoeren. Dat heb ik al met de aanvraag gedaan en nu kan ik dus weer opnieuw het hele circus doen. En er verandert dus niks met de bewijslast. Ik weet ook niet aan welke voorwaarde ik niet voldoe en hoop dit telefonisch uitgelegd te krijgen waar het knelpunt zit. Ik baal hier zo vreselijk van. Het voelt alsof mijn reuma niet erkent wordt.

Mijn man heeft een frozen shoulder gehad en kreeg tot onze verbazing (zonder dat hij een aanvraag in moest dienen) een beschikking dat hij geld kreeg van de Wtcg en ik moet er bij wijze van voor op de knieeen vallen.

Wie heeft ook zo'n slechte ervaring met het Wtcg? En wat kan ik het beste in het bezwaarschrift zetten, want de bewijslast daar verander ik natuurlijk niks aan? Ben bang dat het op niks uitdraait. Onterecht!!!

Groetjes Miranda

• anniek

declareert de fysio wel de goede code (RA) bij de zorgverzekering?

goed om daar eens naar te kijken

want met wat je opnoemt zou je idd toch in ieder geval wel voor een vergoeding in aanmerking moeten komen.

groet, anniek

• miranda1963

De fysio declareert wel goed. Ik loop daar al meer dan twintig jaar en ivm de jaarlijkse veranderingen in de zorgverzekering is dit al eens ter sprake geweest. Dus dat zit wel goed. Het is mij dus ook een raadsel waar het probleem zit. Ik heb mijn zorgverzekering al eens gebeld maar die doen moeilijk. Want mijn gegevens opgraven kost hun 2 a 3 weken werd mij verteld. Kan het me niet voorstellen met dit computertijdperk. Dat moet toch zo uit de computer rollen zou je zeggen. Dus moest ik zelf naar de fysio en de apotheek voor bewijsmateriaal. Die vonden het ook al van de gekke. Dit heb ik gekregen en meegestuurd met de aanvraag. Nu moet ik dus weer dit circus afwerken, want bij het bezwaar moet dit ook weer bij zitten, terwijl ze het al hebben ????

Om moedeloos van te worden, die bureaucratie! Alles lijkt mij vrij duidelijk.

Ik hoop dat ik terug wordt gebeld en mijn vraag beantwoord krijg. Niet van: dat kunnen we in de computer niet zien, mevrouw. Daar heb ik natuurlijk niks aan. Ik wil duidelijk weten wat er niet klopt of ontbreekt!!!

Groetjes Miranda

• marijke

de meesten hebben waarschijnlijk niet begrepen dat je alleen de antwoordkaart voor je rek.nr moest opsturen als je het op een andere rekening wilt hebben dan waar je zorgpremie van geincasseerd word voor de meesten had opsturen dus niet nodig geweest. het heeft voor veel vertraging gezord. verder valt op dat er ook mensen zijn die niet weten dat teruggave eigen risicodeel 54 euro en wtcg regeling losstaan van elkaar

• Jopie1982

Wat ik ook raar vind is dat ik het sowieso niet krijg. Terwijl ik volgens mij wel aan de “voorwaarden” voldoen. Net toch maar weer een aanvraag gedaan.