Onrust over uitkering Wtcg-geld

• miranda1963

Klopt helemaal Henk!

Terwijl in mijn situatie de zorgverzekeraar diegene is die verzaakt heeft de boel niet of incompleet door te geven. Hier is het CAK van afhankelijk.

Dan bel je met je zorgverzekeraar en kunnen ze je niet helpen en je informatie verstrekken. Alle rekeningen gaan regelrecht naar hun en dan hebben ze toch jouw informatie?

Ik vind dit echt de omgekeerde wereld!

Groetjes Mir@nd@

• robert donkers

het cak raakt antwoordt kaarten kwijt van het cak

het is stress bij het cak ze hebben meer dan 180.000 antwoord kaarten terug gehad om het wtcg geld overtemaken op de bank of giro nummer maar wat wil nu het geval zijn het cak is meer dan de helft dus zo een 90.000 antwoord kaarten kwijt geraakt daar zit ik ook tussen je kan 0800-0300 bellen maar daar krijg je niemand aan de lijn ivb met drukte nou dit is altijd als het cak een fout heeft gemaakt houden ze de lijn dicht omdat ze geen zin hebben om uitgescholden te worden maar daar vragen ze zelf om zij zijn de gene die moedwillig fouten express blijven dan is het logisch dat je uitgescholden wordt en als je dan de lijnen dicht gooitdan ben je gewoon een huftrige originisatie en dat is het cak ook maar in ieder geval moet je een brief sturen met je bsn je naam bank nummer en handtekening en dan krijg je als nog je wtcg geld overgemaakt dus het is maar dat je het weet

afzender

robert donkers

• ramona

pfff weet er alles van heb al wel 5 keer gebelt elke keer wat anders mensen zijn kwaat forums vol.

eind dec zal het erop staan nou dan hebben ze nu nog 4 dagen na vanmiddag iemand te hebben gesproken heb i\k een nummer gehad als ik een brief stuurde met me gegevens was dat nummer om er spoed van te maken als ik onder aan de stapel lag zou ik dan vooraan liggen .nu maandag brief me gegevends op de bus gedaan moeten ze morgen die brief binnen hebben en kan het er woensdag opstaan lijkt me zo dat nummer was tog immers voor spoed

• miranda1963

Mijn aanvraag is vandaag (zo'n drie weken geleden opgestuurd) bevestigd door het CAK. Daar doen ze dus al drie weken over. En acht weken voordat er een beschikking is. Ik snap best dat ik niet de enige ben, maar dat ze daar in totaal acht weken voor nodig hebben, getuigt wel weer van bureaucratie. Het gaat natuurlijk van het ene naar het andere buro en het liefst onder in de la. En met deze feestdagen wordt er misschien ook maar met halve kracht gewerkt.

Hoe kunnen nu 90.000 antwoordkaarten zoek raken? Niet te geloven. Of de fout zit bij TNT, die was de laatste tijd goed in staken!

We zijn er maar weer mooi klaar mee………..

• aletta

Ik heb het geld al 2 weken op mijn rekening staan :)

En die persoon die je aan de lijn krijgt kan er weinig aan doen, dus uitschelden heeft geen zin. Sterker nog, bij mij werkte het altijd erg averechts (scheldend iemand gaat ECHT onderop de stapel hoor)

Hoop dat het voor jullie ook allemaal snel goed komt

• Diana

Ik snap er helemaal niks meer van en wordt hier ontzettend kwaad om.

Al 2 keer heb ik een aanvraag gedaan om compensatie eigen risico en het is al 2 keer afgewezen.

Hoe dit kan snap ik al niet want ik krijg remicade en MTX spuiten die van mijn eigen risico afgaan. Ik weet nu dus al dat ik in januari mijn eigen risico moet gaan betalen!! en krijg geen compensatie. Als je belt met het CAK is er ook niemand die je ook maar iets uit kan leggen!! Lekker zelf uitzoeken. Ja, je kunt een bezwaarschrift indienen en ook dat heb ik gedaan en weer afgewezen!! Ben je het er niet mee eens dan kun je naar de rechter. Net of ik daar op zit te wachten en dit kost ook weer geld. Chronisch ziek zijn kost al zo veel.

Heb nu een aanvraag voor Wtcg gedaan en kijken wat daar uitkomt. Ik heb er in elk geval geen vertrouwen meer in. Wat een organisatie het CAK!! En dan gebeurt het ook nog dat mensen wel geld krijgen die er eigenlijk geen recht op hebben!! Daar heb ik al helemaal geen woorden voor.

afwachtend en helemaal gestressd

Gr Diana

• miranda1963

Compensatie voor eigen risico heb ik wel gewoon gehad. Het wtcg-geld moest ik helaas zelf aanvragen. Als ik inlog bij het CAK heb ik niet eens een klantdossier?? Dat rijm ik dus helemaal niet, maar volgens het CAK staan deze regelingen los van elkaar. Dus voor het eigen risico ben ik wel bij hun bekend maar voor de wtcg niet?? Vreemde gang van zaken vind ik het.

Ik hoop Diana, dat het voor jou goed afloopt. Zelf gebruik ik Enbrel en nog veel meer medicatie en het hele jaar door fysio, dus alleen daar al voor moet ik in aanmerking komen. Je moet wel zelf bewijzen aanvoeren, ook al zoiets idioots………

Alles gaat rechtstreeks via de zorgverzekering en die wil niet meewerken.:X

Mijn man is kerngezond en heeft toevallig anderhalf jaar geleden een frozen shoulder gehad en kreeg al snel bericht van het CAK en heeft het geld ook al gestord gekregen.

Het is ook dat het een nieuwe regeling is met duidelijk opstartproblemen. Dat zagen we in het verleden ook al met de eigen risico compensatie. Zelfs dat loopt dus nog steeds niet goed.

Hoe moeilijk kan het zijn in deze tijd van computers? Naar mijn idee wordt de communicatie alleen maar ingewikkelder en met al die regeltjes en de uitzonderingen daar weer op, wordt het een puinhoop……………

Mir@nd@

• Guillermo

Hoelang gaat het nu duren voordat het geld op je rekening staat(tu)

• corine

Hier ook een ‘zoekgeraakte’ antwoordkaart, die ik al opgestuurd had in oktober.

Nooit een bevestiging gehad, dus 27 december, toen er nog steeds niks op mijn rekening stond, nog maar eens achteraan gebeld.

Moest alsnog een brief sturen met rekeningnummer, handtekening e.d.

Heet iemand er enig idee van hoe lang het nu gaat duren voor we de Wtcg alsnog ontvangen?

• corine

O en je krijgt dus sowieso wel een bevestiging dat ze je rekeningnummer ontvangen hebben (in eerste instantie van de antwoordkaart en nu dus van de brief die ik er achteraan heb moeten sturen wegens zoekgeraakte antwoordkaart, zie vorige post). Weet iemand dat dus, of je altijd een bevestiging van ontvangst krijgt?