bericht CAK

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

er zijn verschillende vergoedingen…

Zie deze brochure

Compensatie eigen risico bericht uiterlijk oktober (45 euro)

Meerkosten door een chronische ziekte of handicap bericht oktober of november, betaling december (150, 300, 350 of 500 euro)

Groetjes Marieke (beheerder)

• Anske

Ik gun iedereen die deze uitbetaling via het CAk krijgen. Helaas krijg ik dit niet.

Geen compensatie eigen risico en ook niet de uitkering in december. Ik krijg wel de medicatie Remicade die in de FGK-lijst voorkomt, maar dit zijn geen 180 dagdelen.

Volgens de berekening van Het CAK was dit in 2007 ( 110 standaard dagdoseringen) en in 2008 (96).

In 2009 zal dit ook zo zijn. De Remicade krijg ik om de 8 weken ( 200 mg) en hoe het CAK dit berekend weet ik niet.

De rest van de medicatie die ik op dit moment neem komt niet in deze lijst voor…helaas.

Ik was hier 2 jaar mee bezig om mijn gelijk te krijgen, maar nu houd ik hiermee op.

Verder vind ik dit wel jammer als je 34 jaar RA hebt en ook kosten door het chronisch ziek zijn hebt, nergens voor in aanmerking komt……….alleen belasting betalen.

• Marieke (Beheerder)

De meerkosten chronisch zieken die heeft niets met je medicijngebruik te maken. Die krijg je ook als je bijvoorbeeld chronisch fysiotherapie hebt, een WMO-voorziening, een rolstoel of een PGB.

Groetjes Marieke

• Anske

Beste Marieke,

Het gaat ook over langddurig gebruik medicijnen.

In de wtcg test staat: u kreeg in 2009 vergoeding die u voor een chronische ziekte heeft gebruikt,

Het moet gaan om meer dan 180 standaard dagdoseringen per jaar. Dat wil zeggen: meer dan 180 maal de hoeveelheid werkzame stof die een volwassene gemiddeld per dag gebruikt. De toedieningsvorm doet er niet toe. In plaats van dagelijkse pillen kan het bijvoorbeeld ook gaan om een wekelijkse injectie.

Als ik 180 standaard dagdoseringen per jaar Remicade had gekregen dan was de vergoeding € 300 euro geweest, Dit is mij ook via het CAK medegedeeld. Mijn doseringen was in 2009 te weinig.

groetjes Anske

• Marieke (Beheerder)

Ik bedoelde meer te zeggen dat dat niet het enige criterium is waar je het op krijgt. Ik kom al twee jaar niet aan de medicatiecriteria maar ik krijg nu wel geld in December vanwege PGB, Rolstoel en fysio.

Groetjes Marieke

• sieneke

WIj hebben ook nog geen bericht gehad.

mijn man gebruikt al jaren mtx en sinds dit jaar ook enbrel.

ook heeft hij ene rolstoel.

ik gebruik verschillende braces en heb huishoudelijke hulp.

Voor de eigen risico wordt mijn man ook altijd afgewezen, heb dit nu weer aangevraagd.

het is allemaal heel onduidelijk wat de mtx spuiten betreft.

Sieneke

• miranda1963

Ik krijg ook voor medicijnen, fysio en rolstoel als het goed is. Tot nu toe heb ik nog geen bericht gehad.

Die € 350 heb ik in september al gehad en in November de vergoeding voor het eigen risico.

Vind het ook wel erg prettig dat je een vergoeding krijgt nu de belasting zo is aangepast.

Groetjes Mir@nd@

• Kees

Ook wij zijn een dezer dagen verblijdt met een toezegging van een “Gift” van 500 euro

Nu is de aftrekpost “ Buitengewone lasten” voor de inkomstenbelasting wel aardig uitgekleed.

Gaat de aftrek voor meerdere kilometers wegens handicap er ook af dan zie ik het meer als sigaar uit eigen doos.

Maar wie weet, valt dat mee. Zijne exselente Rutten is er voor iedere Nederlander zo neem ik hem gehoord te hebben zeggen

• Kees

Marieke (Beheerder) Schreef:

——————————————————-

> De meerkosten chronisch zieken die heeft niets met

> je medicijngebruik te maken. Die krijg je ook als

> je bijvoorbeeld chronisch fysiotherapie hebt, een

> WMO-voorziening, een rolstoel of een PGB.

>

> Groetjes Marieke

Hallo Marieke,

Ik geloof niet ( meer ) in Sinterklaas. Ok, van 2 weken voor tot 2 weken na 5 december dan.

Maar je hebt gelijk, deze “gift” van 500 euro ontvang ik omdat wij een bepaalde zorg vergoed gekregen hebben volgens de Zorgverzekeringswet.

Die vergoeding moet elders gecompenseerd worden toch? En let op, dat zijn nu al en worden steeds meer de uitkleding buitengewonelasten.

Kijk maar naar de uitkleding en overheveling van AWBZ naar de WMO.

Gaat het weer wat beter met de brandwonden?

Wellicht fijn voor je dat je er even van tussen gaat.

P.s. Denk om de opstakels he

Groeten,

Kees

• aletta

ik was idd met de belastingaftrek ook wel heel wat beter af hoor, dat was altijd zo rond de 2000 euro en daar krijg ik nu 500 euro voor terug….