Zucht nog 2 weken gips & lastig werk!!

• Jopie1982

BAH kom net terug uit het ziekenhuis en heb mooi pech. Enkel was nog vreselijk dik (lees, zag er niet uit) en had alle kleuren van de regenboog.

Gevolg, mijn enkel is voor twee weken opnieuw in het gips gezet, BALEN dus.

En nog steeds veel pijn. Gelukkig is het wel een kleiner gips, wat ook minder zwaar is, daar ben ik wel blij mee.

Maar goed nu komt het……..bel ik mijn werkgever op. Doen ze toch iets wat moeilijk over de vakantiedagen!

Ik had dus eigenlijk vakantie maar heb me ziek gemeld, tja….kan geen kant op met mijn been omhoog en onwijs veel pijn.

Nu gaan ze het daar dus over hebben hoe en wat….maar je mag je toch ziekmelden als zo iets in je vakantie gebeurd? Als ik geen vakantie had gehad had ik me toch ook ziek gemeld??

Bah ben echt onwijs verdrietig nu. Wil gewoon later graag een keer vrijnemen, gewoon om vakantie te hebben en niet om al dit gezeik, zucht zit er even vreselijk doorheen.

• Janny71

Sterkte Jo,

Dat is fiks balen, weer 2 weken erbij. Dat je je ziek meldt lijkt me vanzelfsprekend,

je hebt hier zelf toch ook niet om gevraagd??

En waarschijnlijk wordt je verhuizing nu ook weer later?

Hou je taai enne mopperen mag hier hoor.

Groetjes,

Janny

• Jopie1982

Nee heb hier zeker niet om gevraagd.

En tja……die verhuizing gaat ook nog niet door.

Zucht van alle stress en tegenvallen enz. heb ik gewoon knallende koppijn.

Nou ja hoop dat alles toch een beetje netjes geregeld gaat worden. Ik mag toch zeker ook wel een keer

lekker vakantie vieren?

Heb al zoveel pech gehad met mijn reuma medicijnen dat ik echt aan vakantie toe was……en nu dit.

• Joke (moderator)

Hey Jopie,

Wat een pech meis maar denk maar zo het kan altijd erger

Je hebt nu het zelfde gips als mijn zoon joey kort tot halverwege

je enkel waar je ook op mag lopen.

En als het goed is heb je een schoen gehad dit is ook zacht

gips toch……….of heb ik het mis.?

In iedergeval een dikke kus van deze kant en doe rustig aan.

liefs Joke (moderator)

P.s Bij mijn zoon werd het vaker vernieuwd omdat het zacht is

komen er gewoon scheuren in.

• Marieke (Beheerder)

Hoi Jopie,

Je werkgever is als het goed is verzekerd voor ziekte en moet gewoon je loon doorbetalen. Je vakantiedagen blijven dus staan. Als je langer dan 26 weken ziek bent bouw je geen dagen meer op tot die tijd wel.

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Tnx. voor jullie berichten, Joke ik heb inderdaad van dat zachte gips waar ik langzaam aan wat op mag proberen maar niet te veel want de boel was nog veel en veel te dik.

Als het inderdaad kapot ging moest ik gelijk terugkomen en deden ze er nieuwe opheen.

Hoop dat ik binnenkort wel wat zonder krukken kan, want heb nu steeds veel pijn in mijn rug en schouders van de reuma die nu extra belast worden door de krukken.

Marieke tnx. voor je bericht. Ik was helemaal een beetje van slag toen ze dat zo zeiden.

Net als of ik geen recht op vakantie heb, dit is echt geen vakantie hoor.

Denk dat ze nu met een voorstel komen om het uit te laten betalen, maar dat wil ik helemaal niet. Nou ja even afwachten dus.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Val je onder een bepaalde cao? daar is namelijk een en ander afhankelijk van. als je het me even laat weten zal ik het voor je nakijken.

Groetjes Marieke (beheerder(

• Jopie1982

Hoi Marieke, ik val als het goed is onder de groothandel.

Als je het voor me na zou kunnen kijken graag, ben heeeeeeeeeel benieuwd.

Ben der serieus gewoon helemaal van slag van eerlijk gezegd.

Als of ik om al deze ellende vraag.

• Joke (moderator)

Nou doe maar rustig aan ………….ennehhhhhhhh ik denk aan je.

gr Joke (moderator)

• christine

Hoi Jopie,

In het eerste jaar mag je werkgever niets met jouw vakantie- uren doen. Pas in het tweede jaar heeft het consequenties, maar het mag nooit onder de 95 uren op jaarbasis komen. Wettelijk geregeld. Uitspraak Europees Hof. Je kan ook met vragen bellen met het Juridisch Advies Centrum tel.0900- 9690.

Als je tijdens je vakantie ziek wordt mag dit nooit verhaald worden op jou. Ziek is ziek!

Wil je tijdens je ziekte even weg met vakantie moet je toestemming hebben van zowel je arbo- arts als je werkgever, zie Wet Pportwachter. Kijk hiermee uit hoor!

Mocht hij geen toestemming geven vraag dan om uitleg met goede argumenten.

Hoop verder dat je toch nog effe er lekker op uit kan, dat is gewoon nodig na zoveel ellende.

sterkte! en groetjes