Fraude met PGB-budget

• murkje

pgb wordt niet uitgekeerd door de sociale dienst

• harry

ik ken in mijn omgeving tientallen mensen die het pgb oplichten met bovengenoemde praktijken met valse uren declaraties.

deze mensen rijden dure auto's, gaan op vakantie regelmatig en laten het geld rollen alsof het niet van hun is, en dit klopt, het is verkregen met echte duidelijke fraude omdat het klote systeem hier in nederland zó verschrikkelijk makkelijk op te lichten is!

wanneer word hier eens een keer serieus naar gekeken?

• harry

ik ken in mijn omgeving tientallen mensen die het pgb oplichten met bovengenoemde praktijken met valse uren declaraties.

deze mensen rijden dure auto's, gaan op vakantie regelmatig en laten het geld rollen alsof het niet van hun is, en dit klopt, het is verkregen met echte duidelijke fraude omdat het klote systeem hier in nederland zó verschrikkelijk makkelijk op te lichten is!

wanneer word hier eens een keer serieus naar gekeken?

• henk

in nederland mag iedereen een thuiszorg buro of pgb buro beginnen

de afgelopen 2 jaar zijn er een aantal pgb buro's failliet gegaan nadat eerst de eigenaren

de zakken gevuld hebben

bijv zorgmakelaar nederland te Beilen en zorg groep Noord te Groningen

beide buro's zijn verder gegaan onder een andere naam met de echtgenoot als eigenaar van de BV

op vragen van de Sp hierover antwoord de staatssecretaris dat iedereen vrij is de zorg daar te kopen

en dat het zorgkantoor daar niks over te zeggen heeft

kortom:

commercieele mensenl..ga gauw allerlei BV's oprichten en awbz geld wegsluisen !

maar pgb houders worden wel gecontroleerd op hun uitgaven en moeten verantwoorden de uitgaven

maar wat pgb buro's doen mogen ze zelf weten !

• Flebbergasted

Tja, en wat dan te doen bij een “vermoedelijke” fraude bij een stichting die heel veel mensen “helpt” die van hun afhankelijk zijn met psychische en pastorale hulpverlening. Je kunt niets bewijzen - ja, je kunt niets bewijzen - en je ziet dat de hulpvrager (melkkoetje) steeds meer afhankelijk wordt gemaakt van de hulpgever. Het gaat me aan het hart dat dit gebeurd, maar als er dan niets gedaan wordt vanuit regeringswegen om deze praktijken te stoppen heeft geen enkele fraudemelding dus zin? Begrijp ik dit goed - is dat echt zo? Verschikkelijk vind ik het. Hallo hee, wordt eens wakker regering. Dan wordt fraude dus in de hand gewerkt. En kan de regering weer inspecteurs inhuren om dit fenomeen te onderzoeken en werk houden. Iedereen wil wel geld hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben

• Moniek

ik heb een jaar pgb hulp verleend, aan iemand die geen recht heb op pgb, daar zij gelogen heeft over haar ziekte.

heb verschillende instantie's ingelicht.

nog steeds heeft die mevrouw hulp.

en een fix bedrag per maand, wat meer besteed wordt aan persoonlijke dingen ipv. hulp in huis.

waar kan ik alle feiten melden, buitenom het svb etc.

• murkje

Signalen van oneigenlijk gebruik van het pgb, misbruik van het pgb of fraude met het pgb kunt u melden bij een zorgkantoor.

http://www.zn.nl/De_branche/Zorgkantoren/Adressen/index.asp

• Moniek

4 maanden geleden heb ik melding gemaakt,

bij het Cak, de Gemeente, Ziektekostenverzekeraar en de SVB.

heb daarbij ook mijn bevindingen en bewijzen opgestuurd.

nu weet mevrouw dat ik het gemeld heb, en nu wil zij mij openstaande bedrag niet meer betalen van €281.

en ben moeten stoppen met mijn werkzaamheden bij mevrouw.

wat ik niet erg vind hoor.

zij heeft momenteel al een nieuwe werkster, en ze gaat gewoon verder met haar fraude.

ik vind het zwaar misselijk, er zijn zoveel mensen die er echt recht op hebben en het niet krijgen.

en zo een mens belazerd alles en krijgt alles voor elkaar.

mooi Nederland.

• murkje

Zo werkt het in Nederland.

Mensen die keihard werken worden zwaar belast. Mensen die frauderen worden beloond. Misdaad loont. Klinkt dat bekend?

Heb je een eigen huis (waar je hard voor hebt gewerkt). Gebeurt er wat, vreet je huis eerst maar op.

Werkenden hebben minder te besteden dan niet werkenden. Het klopt toch niet? Ik ken mensen (eerder genoemd), ze zijn dit jaar al voor de tweede keer met vakantie geweest (wintersport). Man+vrouw vreten allebei geen bal uit en ze frauderen om het leven. Niet alleen met het pgb. Het UWV heeft ook stront in hun ogen. Ze leven als God in Frankrijk. Lang leve de lol.

Zulke rare misstanden komen hier in Nederland voor. Schandalig!!!!

• murkje

Verdwijnt het pgb?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.