Hallo Jopie,
Ik herken je klachten gelijk. Je hebt onlangs nog gereageerd op mijn item over het afkicken van tramadol. Naast de afkickverschijnselen als rillingen, zweten, hartkloppingen, maag- en darmklachten en paniekaanvallen, heb ik nu, na 2,5 week ook een drukkende pijn op mijn borst. Ook ik kan bijna geen inspanningen verrichten en dacht ook gelijk aan mijn hart, ook vanwege de hartkloppingen. Mijn huisarts vond dat het allemaal niet van de tramadol was, maar van de ibuprofen, die ik al 20 jaar slik. Heb daarna de reumatoloog gebeld, maar die was op vakantie en de vervanger verwees me weer terug naar de huisarts. Uiteindelijk ben ik via een drugsinfoteam, op internet, op het juiste spoor gezet. De drukkende pijn op de borst, die lijkt op hartklachten, kan net zo goed van de maag afkomen. Nu ben ik via via er achter gekomen dat door mijn afkicken mijn prikkelbaar darm syndroom weer in alle hevigheid is losgebarsten, daardoor zijn mijn darmen erg opgeblazen, hierbij kunnen er ook maagklachten ontstaan. Heb je toevallig ook een opgeblazen gevoel of een prop in de keel? Dit kan daar namelijk ook op duiden.
Misschien heb je hier wat aan en veel sterkte verder.
Groet,
Karin