Pijn op de borst --> medicijnen?

• Jopie1982

Helaas nog niet gebeld, voel me daar toch te bezwaard voor in het weekend.

Morgen naar mijn huisarts, wij hebben nog lekker ouderwets inloopspreekuur dus ik kan daar elke dag terecht en ga morgen maar gelijk.

Klachten zijn er nog steeds helaas…Had stiekkum de hoop dat het nog zou afnemen/weggaan.

• ikke26

Hoi Jopie,

Ik vroeg me af hoe het met je gaat?

Of de klachten al wat afgenomen zijn?

groetjes ikke

• Joke (moderator)

En………….al bij de huisarts geweest …….Jopie..???

Ik hoop dat het een beetje met je gaat !!!

gr Joke (moderator)

• Willem

Ik heb de pijn op de borst ook regelmatig. Ik heb er een paar keer voor op de hartbewaking gelegen en toen bleek dat ik een hartvlies ontsteking had. Ik heb Bechterew en een hartvlies ontsteking kan bij bechterew makkelijk ontstaan. Het is goed te genezen met dyclofenac en veel rust. De klachten lijken op die van een hart infarct daarom ook op de hart bewaking gelegen.

Ik zou via de huisarts naar de cardioloog gaan om zekerheid te krijgen. Alleen een cardioloog kan via een echo een hartvlies ontsteking vaststellen.

groetjes en sterkte

Willem

• Jopie1982

Inmiddels bij de huisarts geweest.

Deze blijft er bij dat het nog steeds bijwerkingen zijn…..! Zelf voelt dit voor mij anders.

Dit ken ik helemaal niet, zo ben ik helemaal niet…..vervelend gevoel dus.

Heb nu inderdaad wel gewoon diclofinac want ik kon het niet meer houden van de pijn. Hopelijk heeft het toch

op de één of andere manier invloed op de pijn op mijn borst.

Afspraak voor volgende week is wel gewoon blijven staan.

Heb wel voor mezelf besloten dat als het erger gaat worden ik gewoon weer terug ga en een verwijzing wil.

Zucht….!

• ikke26

Hoi Jopie,

Vervelend dat je je voor je gevoel nog niet echt duidelijkheid hebt gehad.

Ik hoop voor je dat de diclofenac gaat helpen tegen de pijn.

Veel beterschap!

Liefs ikke

• KarinH

Hallo Jopie,

Ik herken je klachten gelijk. Je hebt onlangs nog gereageerd op mijn item over het afkicken van tramadol. Naast de afkickverschijnselen als rillingen, zweten, hartkloppingen, maag- en darmklachten en paniekaanvallen, heb ik nu, na 2,5 week ook een drukkende pijn op mijn borst. Ook ik kan bijna geen inspanningen verrichten en dacht ook gelijk aan mijn hart, ook vanwege de hartkloppingen. Mijn huisarts vond dat het allemaal niet van de tramadol was, maar van de ibuprofen, die ik al 20 jaar slik. Heb daarna de reumatoloog gebeld, maar die was op vakantie en de vervanger verwees me weer terug naar de huisarts. Uiteindelijk ben ik via een drugsinfoteam, op internet, op het juiste spoor gezet. De drukkende pijn op de borst, die lijkt op hartklachten, kan net zo goed van de maag afkomen. Nu ben ik via via er achter gekomen dat door mijn afkicken mijn prikkelbaar darm syndroom weer in alle hevigheid is losgebarsten, daardoor zijn mijn darmen erg opgeblazen, hierbij kunnen er ook maagklachten ontstaan. Heb je toevallig ook een opgeblazen gevoel of een prop in de keel? Dit kan daar namelijk ook op duiden.

Misschien heb je hier wat aan en veel sterkte verder.

Groet,

Karin

• Jopie1982

Hee Karin bedankt voor je reactie.

Ik ben “blij” te lezen (super vervelend voor jou natuurlijk) dat jij er ook mee bekend bent en er helaas ook last van hebt.

Ik had echt zo iets van tjonge jonge moet dat nu nog niet weg zijn.

Maar wordt er wel gek van, ben er echt zo moe van.

Nou ja hopelijk maandag weer nieuwe medicijnen en dan is dit hopelijk ook weer weg.

• Jopie1982

Vandaag weer terug voor controle. De pijn op mijn borst is er nog steeds en dat begint nu ook de arts een beetje te bevreemden. Inmiddels heb ik diclofinac natrium (of zo iets gekregen) i.p.v. gewone diclofinac, dit omdat mijn bloeddruk weer gek ging doen. En dit middel geeft elke keer kleine beetjes af aan het lichaam, of zo iets.

Hopen dat dit eindelijk zijn werk gaat doen.

Zou het nu ook wel weer prettig vinden een paar goede dagen te hebben.

Volgende week mag ik me weer melden………zucht…! Nou ja positief blijven.

• chantal

balen zeg dat het nog niet over is. maar wel goed dat ze je steeds op controle laten komen. idd positief blijven maar dat is niet altijd makkelijk. heel veel succes en een virtuele knuffel om je effe sterkte te wensen.

groetjes chantal