Hoi Aletta
Bedankt voor je bericht!
Ik ben een aantal weken geleden bij de reumatoloog geweest en toen heb ik bloed moeten laten prikken die 9 buisjes daar krijg ik morgen de uitslag van. Ik weet zo niet of SLE ook is geprikt.
Mijn bericht in het begin is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik had mijn klachten eigenlijk kort samen gevat want anders wordt het z´n lang verhaal en wil niet als een zeur ofzo over komen:S
Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk mijn klachten en het verloop proberen te omschrijven in het kort.
Op mijn 14e kreeg ik last van oogontstekingen (scleritis), deze blijven steeds terug komen de tijd die daar tussen zat was heel wisselend.
Ook op mijn 14e kreeg ik huiduitslag in mijn gezicht op me wangen en me neus. Ook dit komt en gaat.
van mijn 14e tot mijn 20 heel veel oogontstekingen gehad, aantal keer peesontstekingen in mijn schouder, een ontsteking in het gewricht van mijn grote teen.
Op mijn 18e 1 week ziekenhuisopname gehad vanwege ernstige obstipatie.
verder van 20e tot 25e nog vaak oogontstekingen, en verder vage klachten en ontstekingen (luchtweg, blaas, enz.)
De warmte/zweet aanvallen zijn er nu een jaar ongeveer denk ik, en ook die komen en gaan.
september 2009 kreeg ik scheenbeenklachten leek op botvliesontsteking, het was erg pijnlijk en kon toen bijna en lopen.
Deze klachten aan mijn benen komen met tijden terug.
Januari 2010 kreeg ik last van mijn buik, ik had constante buikpijn steeds op de zelfde plek links langs me navel, diarree bloed in de ontlasting, en op een avond kreeg ik ineens een darmbloeding Ik poepte alleen maar bloed en veel grote bloedstolsels waardoor weer 1,5 week ziekenhuis opname
meerdere onderzoeken gehad maar kwam geen oorzaak tevoorschijn van de bloeding.
Ook deze buikpijn en beetjes bloed in de ontlasting komen met tijden terug.
ergens in maart kreeg ik ook uitslag over de rest van mijn lijf, dit zijn rode beetje ovale verheven vlekjes, en puntbloedinkjes.
In mei was me linker si-gewrichtontstoken heb hier ook foto´s voor mmoeten laten maken via de huisarts van onderrug en bekken, toen kreeg ik ook te horen dat ik goedzichtbare beginnende artrose in mijn heupen heb.
In juli Begon het met een luchtweginfectie, later ook een middenoorontsteking 2 antibiotica kuren gehad en alsnog naar kno arts door gestuurd. Oorontsteking is nu wel weg inmiddels, maar ik heb het idee dat ik nog niet van de luchtweginfectie af ben.
Verder is de vermoeidheid begonnen zo ongeveer met de buikpijn in januari. De verhoging-lichte koorts is ook rond januari begonnen en is vaak aanwezig.
Het is een heel verhaal geworden en ik zal vast nog wel wat dingentjes vergeten zijn.
Ik hoop dat het zo wellicht een beetje duidelijker is.
Hoe gaat het nu met jou? Is de SLE goed onder controle?
Liefs ikke