nieuwe mtx

• Yvonne

Ik weet niet waar deze discussie nu presies over gaat, maar ik neem aan dat het over de “nieuwe”spuiten gaat???

Ik werd ineens geconfronteerd me een nieuw soor spuiten.

Ik heb wel de nodige bijwerkingen van 3 jaar MTX, ik had b.v een kop met krullen, van nature, die zijn gewoon verdwenen!! Nou ja, als dat het alternatief is van een rolstoel, oke!!

Ben er de andere dag wel wel een beetje `katerig `van, hoewel ik dat gevoel liever zou hebben van de droge witte wijn!

Laatst had ik weer een recept ingediend voor mtx bij de apotheek, krijg ik weer een anders soort spuiten!

En dat is niet de eerste keer dat dit me overkomt.

Ze gaan er wel heel makkelijk mee om, je wordt totaal niet geinformeerd , je krijgt een zak spuiten mee naar huis, en als je dan je spuit wilt zetten, zie je ineens dat het een ander exemplaar is dat je gewend was!!!

Nou, ik kan je vertellen dat de nieuwe exemplaren die ik nu heb, heel erg bot zijn!

De eerste die ik spoot van de nieuwe lichting, heeft me 3 pogingen gekost, wat een ellende zeg!

Bont en blauw!!!

Maar goed, ik ga dapper door, want wat is het alternatief…..

• connie

Ik had metoject gekregen…gespoten en mijn hemel…

Ik was ellendig…en depressief!!

Naar de reumatoloog en dit aangegeven….die zooi hoef ik niet meer.

Ik heb een machtiging gekregen voor gewone mtx.

Metoject die spuiten zijn erg bot……..Het is pure goedkope troep.

Waar ik het mest van schok was mijn depressie gevoel…..

Laat je niet wegsturen….

• sandrab

Is er niet één of andere organisatie waar je deze klacht kan neerleggen en waar er dan ook werkelijk iets mee gedaan wordt????

als ik hier al lees dat er meedere mensen zijn die veeeeeeeel meer last van metoject (metex) hebben, is er zeer zeker een gegronde reden om een officiele klacht in te dienen.

gr. sandra

• tecko

Wel ik ben vandaag dus naar de homeopaat geweest.Kort maar krachtig komt het er op neer dat we het gaan proberen. Hij doet geen loze beloftes maar is erg duidelijk. het kan drie kanten op gaan. A: het helpt niet, B: overactieve reactie, C: het helpt. In de eertse twee gevalen een duidelijk stoppen en in het laatste geval doorgaan en hopen dat ik na een tijdje de andere medicatie geleidelijk aan kan stoppen.

Hij heeft goede hoop maar belooft me niks. Aangezien ik vaak nogal heftig reageer op medicatie mag ik pas na mijn vakantie beginnen. Dit omdat hij me goed in de gaten wil houden. Dus maandag over een week beginnen met de pilletjes.

Hoe dit allemaal af gaat lopen laat ik jullie wel weten.

Ik laat het allemaal maar over me heen komen en zie wel waar het schip strand. Niet geschoten is altijd mis.

Zal me trouwens benieuwen hoe mijn reumatoloog hier op gaat reageren. Onze huisarts moet hier niks van hebben maar eerlijk gezegd zal me dat worst zijn want het gaat wel om mijn lichaam en mijn welzijn.

groetjes Marja

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

dat kan maar dan krijg je automatisch de spuiten van Sandoz, de andere keus van de verzekeraar. Helaas wordt ik daar net zo ziek en ellendig van. Moet er nu weer een gaan zetten en kijk er al tegenop. Bot zijn ze niet en ik vraag altijd naar een andere maat naalden bij mijn apotheek dan die er standaard bijgeleverd worden. Ik krijg dan losse naaldjes die dus beter (lees scherper) zijn.

Overigens kun je bijwerkingen wel melden… Ik zal me eens beraden op een actie richting de ombudman, verzekeraars etc namens dit prikbord….

Groetjes Marieke (Beheerder)

• sandrab

Dank je Marieke, we kunnen dit zomaar voorbij laten gaan, maar als ik nog aktie kan ondernemen, laat je het dan weten?

gr. sandra

• sandrab

Ik heb eindelijk mijn spuiten. In het ziekenhuis hebben ze er 12 gevuld met als houdbaarheidsdatum 27 juli….. klopt weer eens niet als je maar 1 keer per week mag spuiten.

Dus heb er maar 4 meegenomen, maar ik kan weer even vooruit. En nu maar hopen dat de bijwerkingen niet meer zo heftig zijn.

• sandrab

Na overleg met apotheek en zoeken op Google, kwam ik de volgende site tegen..

http://www.lareb.nl/meldformulier/patient/melden.asp

gr. sandra

• Ingrid37

Heb vandaag de 2e injectie gedaan met de nieuwe Metex injectie. Voel me net zo'n zombie als bij de oude spuiten, dus dat maakt geen verschil. Wel krijg ik het dopje er heel erg slecht af met als resultaat beide keren een scheve naald, die ik weer voorzichtig heb teruggebogen. Ook een flinke blauwe plek op de injectieplaats (had ik anders ook nooit).Groetjes, Ingrid37

• tecko

Vandaag die nieuwe spuiten gehaald en weer anderen gekregen. ipv de meotject heb ik nu dus ook de metex gekregen.

Ik heb nog twee van de Metoject dus die eerst maar opmaken. Voel me daar al belabberd genoeg bij en ik heb geen zin om mijn vakantie de komende week te verpesten door die nieuwen te gaan gebruiken zonder dat ik weet hoe ik daar weer op ga reageren. Deze hebben inderdaad al een naald erop zitten terwijl je bij de metoject de naald er zelf nog op moet doen. Dat spuit tenminste goed al is de stof die erin zit een regelrechte ramp

Mocht het zo zijn dat er collectief vanuit het prikbord actie word ondernomen dan kun je me voor in de rij zetten.

groetjes Marja

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.