nieuwe mtx

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

deze discussie is per ongelijk verdwenen…

Groetjes Marieke

• Pepe

Hahaha, sorry….beginnersgeluk. ;)

• sandrab

:S(:D wat mtx wel niet met je doet :S:S

• anniek

Vanavond m'n eerste nieuwe mtx-spuit gebruikt. Ging erg goed, voelde minder van de pijn dan van de spuiten uit de ziekenhuisapotheek. Deze spuiten hoeven trouwens niet in de koelkast bewaard te worden en branden dan ook helemaal niet.(:D:)

Ben wel benieuwd hoe het me morgen vergaat. Laat het jullie weten.

Trouwens mijn methotrexaat is Methotrexaat EBW van EBEWE pharma. Dus geen Metoject en ook niet die van Sandoz, terwijl mijn apotheek voor de generieke medicijnen een contract heeft met Sandoz………

• anniek

helemaal goed gegaan,

prikken ging dus al makkelijker en minder pijnlijk en ook voel ik me niet anders dan na de vorige ziekenhuismtx-spuiten.

ben wel opgelucht want was wel geschrokken van alle nare verhalen.

alleen het dopje is dus wel wat lastiger te verwijderen, soort vacuum rubberen dopje.

alleen wel veel afval voor 1 zo'n spuit, heel anders dan bij m'n vorige spuiten.

even ter aanvulling: EBEWE pharma is overgenomen door Sandoz, dus deze mtx is indirect toch van Sandoz.

• anniek

jammer, jammer,

moet heeelleeemaaal terugkomen op m'n verhaal van vorige week na de nieuwe mtx-spuiten.

Gisteravond de tweede spuit gezet en: de hele nacht ziek van de misselijkheid en niet geslapen. Nu nog de hele ochtend zo misselijk als ik weet niet wat. voel me hondsberoerd! Moest net naar ziekenhuis voor pre-operatief onderzoek maar was bang dat ik daar de hele boel onder zou …………..!!!!

wat een rot-spuiten. Als het zo moet gebruik ik nog liever de pilletjes……

Van m'n eerdere mtx-spuiten had ik eigenlijk nooit last, alleen wat moe en dommelig de volgende dag.

voel me best wel zielig.:(

• sandrab

het is ook heeeeel vervelend of beter gezegd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (KUT)

ik ben vorige week met de hele handel, 10 spuiten, terug naar de apotheek gegaan. ik heb ze daar achter gelaten, want zo wil ik geen medicijnen gebruiken.

we zijn ondertussen een week verder en er is nog niets geregeld. De apotheek in het Catharina zkh in Eindhoven vult de spuiten niet meer, dus er moet overlegd worden.

Ondertussen heb ik dus niets…… en ga ik de 2e week in zonder mtx.

pff waarom moeten dingen zo nodig veranderen X(

• Marieke (Beheerder)

eh sandra, mag ik vragen naar welke apotheek je normaal gaat?

• sandrab

ik ga altijd naar apotheek achtse barrier.

• tecko

Zo langzamerhand heb ik het idee alsof het alleen maar erger gaat worden met die MTX spuiten. Gisteren bijna de hele dag plat gelegen en geestelijk word het er ook niet beter op. Ik heb besloten om een andere stap te nemen en dat is de kant van de homeopathie. Niet direct als behandeling maar wel als ondersteuning. Morgen heb ik een afspraak met een regulier arts die ook homeopaat is. Eens kijken wat daar uit gaat komen. Ik zit er echt hard over na te denken om met de hele MTX te stoppen.

Zit me ook meer en meer af te vragen wat de meerwaarde is van de MTX omdat ik ook humira gebruik. Op mijn vraag daarover aan de reumatoloog werd mij gezegd dat ze willen dat ik MTX blijf spuiten omdat het hoogstwaarschijnlijk de antistoffen die ik zou kunnen gaan maken tegen de Humira, tegen zou gaan.

Met andere woorden ze weten dat dus blijkbaar niet zeker. Wel ik pas er voor om als een soort van proefkonijn te dienen en me hondsberoerd te moeten voelen. Het zou ook moeten helpen tegen de stressbultjes ( sress-exzeem) in mijn handen. Je zou voor de aardigheid een foto maken van die handen. Ze zijn niet om aan te zien en de plekken worden alleen maar groter.

Hoe dan ook ik ga open minded morgen naar die man toe en laat me gewoon informeren zodat ik een weloverwogen beslissing kan gaan nemen.

Laat jullie wel weten hoe het morgen gegaan is.

gr. Marja

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.