Hartvliesontsteking

  • Ans

    Ik lees hier veel over het ontstoken hart zakje, mijn man heeft dit ook gehad in 2009 , hij heeft ook SLE reuma, wat op je organen gaat zitten.

    hij heeft al van alles gehad zoals een miltinfarct, en dus een ontstoken hart zakje, en zijn long is helemaal weg door ontstekingen . Deze zomer is hij 5 keer opgenomen van wege de vocht die hij vast hield.

    de ontwatering liep niet meer goed met orale pillen , en nu zit hij aan een infuus wat iedere dag een medicijn ingaat ,om hem te helpen met het ontwateren.

    En dit is dus ontstaan door zijn hartzakje, dat nu is versteend dat komt door de ontsteking die hij jaren terug heb gehad. Zijn hart zakje is langzaam aan verstenen  gegaan en kan nu de hartslag niet meer afmaken en zodoende houd hij nu vocht vast. . En de berichten voor hem zijn niet goed. Hij is erg moe, en kan bijna nu niets meer.

    Dus onderschat het echt niet hoor, een ontstoken hartzakje, hou het goed in de gaten.   En de  cardioloog waar hij nu onder valt, snapte niet waarom hij nooit meer terug hoefde komen na die ontsteking.

    Dus onderschat het allemaal niet hoor!

    sterkte allemaal. 

    Groet Anna.

  • Janneke

    Hallo,

    Vorige week opeens druk op de borst en kortademig. Heb de HAP gebeld en er werd een ambulance gestuurd. Allemaal onderzoeken volgden en het bleek een pericarditis.

    Na 2 nachten ziekenhuis naar huis gestuurd met medicatie.

    Nu…6 dagen later….nog steeds erg veel pijn (drukkend) op de borst en kortademig. Sinds gisteren ook erg misselijk.

    Slapen is een ramp want ik kan alleen maar rechtop zitten.

    Ik vraag mij af wanneer de pijn gaat afnemen?

    Heeft iemand een tip om toch te slapen? Gaat op de zij liggen in foutushouding misschien wel goed? (Doordat mn lijf nu telkens in de stress schiet van elke beweging heb iknde moed niet om dit zelf uit te proberen….vandaar mijn vraag.

    Hartelijke groet,

    Janneke