Pols brace??

• marijke

Ik heb sinds kort een siliconen brace maar ik kan mijn pols totaal niet bewegen. Dacht dat ik dmv van brace meer in het huishouden kon doen maar ik kan er eigenlijk niks mee. Alleen stihouden. Is dat de bedoeling van zo'n brace. Kan het me nauwelijks voorstellen.

Marijke

• Esther

Hoi Marijke

Via google kwam ik hier terecht .Waar heb jij die siliconen brace vandaan ?Ik heb er ook 1 nodig ( werk in een zwembad en dit was het beste advies vh ziekenhuis .) nu gaan zij wel contact met mij opnemen maar ben benieuwd hoe het eruit ziet enzo .Het is idd de bedoeling dat je pols op slot gezet word door de brace .Ik heb in januari een pees gescheurd en daar zijn ze vorige maand pas achter gekomen door een uitgebreid onderzoek .Ik heb vandaag een spuit in mn pols gekregen en dat is geen pretje .Ik moet nu 6 weken lang rust houden en met een brace lopen .Daar word ik as week voor gebeld en dan word ie op maat gemaakt .Ben gewoon benieuwd hoe het eruit ziet enzo kan je me helpen ?

Grz Esther

• Marieke (Beheerder)

Hoi Esther,

Ik heb ook een siliconen polsbrace. Hij is zwart maar kon m ook in een andere kleur krijgen. Er werden eerst afdrukken van m'n polsen gemaakt met gips en die werden dan in siliconen nagemaakt. Er zijn klittenband sluitingen opgemaakt en in mijn geval gaan die door een metalen dingetje heen zodat ik ze met m'n reuma beter dicht kan trekken. Ze sluiten mooi aan en ik ben er heel tevreden over, heb ze al een tijd. Ik heb ze in Eindhoven laten maken maar op veel plekken kun je terecht bij orthopedisch instrument-, schoen, hulpmiddelen, etc. makers. Het ziekenhuis zal je wel verwijzen naar een plek waar ze goede ervaringen mee hebben. Ik draag ze wel ook bepaalde tijd niet omdat ik merk dat je spieren snel slapper worden met d ondersteuning van braces. Dus goede begeleiding en evt. Fysiotherapie op termijn is misschien wel nodig voor je. Daarvoor ga ik naar een speciaal hand en polscentrum.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Esther

Hoi Marieke

Ik word inderdaad gebeld vd week door een bedrijf dat het ziekenhuis heeft aanbevolen .Maar was benieuwd of hun ook een website hebben ( weet niet door welk bedrijf ik gebeld gaat worden dus kan ook niet op hun eventuele site kijken hoe het eruit ziet zeg maar ) ik dacht misschien hebben jullie een adresje / site waar ik kan kijken .

Is inderdaad wel een goeie tip van de fysio .Zal het in mn hoofd houden want je gebruik je spieren nauwelijks natuurlijk .Hoe gaat het nu met je pols ?Ik hoop dat ik snel gebeld word want heb nu zo brace van stof zeg maar maar dat gaat ruiken vd zweet zeg maar en droogt niet goed ,

Grz Esther

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb de mijne van Bosman Medical. Ik denk dat ze wel een site hebben maar dat daar vooral andere dingen opstaan. Stomazorg, etc verwacht ik… Steunkousen dat soort dingen. Mijn polsen zijn inmiddels verschillende keren geopereerd waarbij ook een keer min of meer mislukt. Ik zit nu dus in een polsrevalidatie programma. Op zich helpen de spalken geweldig kan er veel meer mee dan zonder. Siliconen spalken zweten ook maar die was je ff af onder de kraan en zijn weer schoon. Je ruikt ze pas als je ze af doet. Ik was ze dan net als mijn handen meteen even af met handzeep of alleen water. Het ziet er ook beter uit dan leren of stoffen spalken omdat het zo dun materiaal is en weinig opvallend. Ik heb daarom ook voor zwarte gekozen (draag veel zwarte kleding en blazertjes).

• Esther

Hoi

Ik heb 8 november om half 11 een afspraak in Naarden .Ik woon zelf in Leerdam dus een klein uurtje rijden lol .Ze gaan eerst een gips afdruk maken en daarvan de brace ,ik hoop eigenlijk dat ie die dag gelijk klaar is anders moet ik nog een keer heen en weer rijden .Of ze sturen m op ?Maar daar bel ik straks nog ff over .Ben benieuwd .Ik heb gister de stoffen om gehad op m'n werk ( zwemjuf ) en op zich ging dat best maar nadeel is dat ie slecht droogt en dat die zwaar is .Hij zuigt het water op .Nou we zien het wel de 8e ben erg benieuwd

Grz Esther

• Joke (moderator)

Hoi Esther,

Ik heb zelf ook diverse braces.

Persoonlijk vind ik de leren brace het fijnst , omdat die

ademt en bijna niet zweet.

Ik heb ook een silconen brace en die gebruik ik als ik

nat werk doe , ramen lappen of zo.

Als je alleen een siliconen of plastic brace krijgt kan je

ook een verbandsok eronder dragen tegen het zweten.

Dat heb ik ook wel eens gedaan.

Zo'n verbandsok bedoel ik mee wat je bij de gipskamer

onder je gips krijgt.

En mijn leren brace is in het zwart.

Mijn siliconen brace is in een soort spijkerstof gemaakt

Ik ben benieuwd wat het bij jou gaat worden.

gr Joke (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi Esther,

Bij mij was hij niet meteen klaar en moest ik wel terug komen voor de laatste kleine aanpassingen en randjes weg te laten halen. Ik denk dat je erop moet rekenen dat je er twee keer naartoe moet.

• Joke (moderator)

Bij mij was het ook niet meteen klaar.

Toen ik de brace kwam ophalen moest ik hem passen

En de dingen die nog aangepast moesten worden werden

aangetekend en opgeschreven.

En toen hij klaar was werd hij op gestuurd.

Ja en als hij dan toch nog niet goed was dan moest je

wel terug maar bij mij was hij toen prima.

Goede service dus vond ik

gr Joke (moderator)