Poeh…das een goede tip. Ik heb geeeeeeeeeeeen idee hoe dat verzekeringstechnisch in elkaar steekt. Wil er ook maar even niet aan denken. Als het eenmaal zover is is het een goede vraag voor mijn reumatoloog.
Hoi,
je mag er niet mee autorijden totdat het cbr toestemming geeft als je die aanvraagt. NIet doen dus, ook al is de andere partij fout… jij mag dan betalen!
Als je aan de polsbraces gaat raad ik aan om ze aan te laten meten, dat zit nog veel lekkerder dan die polsbraces die je in de winkel koopt.
Groetjes Marieke
Hoi Els,
Ik ben blij te lezen dat jij je niet schaamt voor je brace. En terecht hoor. Maar het ligt niet zo gemakkelijk als je nu aangeeft.
Ik ben waarschijnlijk in een heel andere omgeving opgegroeid als jij en bij ons wordt dat allemaal niet zo gemakkelijke geaccepteerd, daarom schaam ik me er voor.
T is dus niet zo'n makkelijk verhaal.
Volgens zijn de reacties die uit je omgeving komen vaak het grootste probleem, zodat schaamte (als die er is) alleen nog maar gevoed word. Schaamte verdwijnt niet maar zo………. het is een proces waar je doorheen moet. Je moet gaan denken: ik heb het nodig, en wat een ander ervan vind, kan me geen barst schelen.
Dit is niet iets wat je even doet. Het kost tijd voordat je het kunt accepteren dat je ze nodig hebt en dan moet je je ook nog verantwoorden tegenover je omgeving. Zo voelde het tenminste bij mij. Nu niet meer, ik ben die fase inmiddels allang voorbij.
Gelukkig wel.
Miranda
Ja dat herken ik ook Miranda.
Ik kreeg aangepaste schoenen, ze hebben een maand in een doos gezeten. Ik durfde er nog niet naar te kijken. Toen ging ik op vakantie en ben ze gaan dragen.
Toen ik terugkwam was het voor mij al heel gewoon en nu draag ik ze altijd.
Niemand die er iets over zegt omdat ik het zelf heel gewoon vind.
Maar het is een drempel en als je hem eenmaal over bent heb je er alleen maar plezier van.
Groetjes
Els
Hoi iedereen,
Ik draag zelf twee siliconen pols/duimspalken en het is werkelijk het beste wat ik tot nu heb gedaan. Het scheelt zoveel pijn en moeite, wat je rest van je lichaam ook weer vermoeid.
Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is hoor, ik ben ook eerst aan het zelf dokteren geslagen heb toen polsspalken gekocht bij een drogist. Dat vond ik echt super werken, tot dat ik enorm veel last kreeg van mijn duimen toen heb ik in overleg met mijn ergotherapeute de stap genomen om ze aan te laten meten. Ik heb ze toen in huidskleur genomen omdat ik dacht dat het minder opzou vallen. Maar de volgende keer neem ik gewoon een vet gaaf kleurtje, kijken doen mensen toch wel. Ik vond het dood eng om ze voor het eerst naar school aan te doen, maar bij mijn afstuderen bleek pas hoe sterk mensen je vinden als je dat durft. Ik hoop echt dat je de schaamte kan laten voor wat het is! Wat ik ook heb ondervonden (maar das heel persoonlijk hoor) is dat makkelijker aan mensen is uit te leggen wat ik heb. Net toen ik de aangepaste spalken kreeg was ik door naar de tweede ronde van een sollicitatie, en ik had die mensen niets verteld. Ik vond het dood eng en zweete peentjes, maar ik heb daar toen verteld dat ik graag wilde dat mensen naar mijn kunnen keek en niet naar mijn ziekte. Uiteindelijk ben ik aangenomen.
Voor wat het rijden betreft, het moet idd op je rijbewijs staan dat je rijdt met een beperking en je kunt je auto volledig aan laten passen. Ik ga op die manier binnenkort aan rijlessen beginnen. Ik zou het even met het uwv bespreken die kunnen een hoop voor je regelen.
Sorry voor het lange verhaal!
Ik hoop echt dat je de stap durft te zetten!
Groetjes en veel sterkte,
Sabine
Hoi Bianca,
Je schreef
De mensen die ervoor zorgen dat jij jezelf opgelaten voelt, dat zijn in mijn ogen degenen die zich zouden moeten schamen
Met mensen uit je omgeving bedoel ik dus niet je familie en vrienden, maar bijvoorbeeld mensen in de supermarkt, sportschool, zwembad, enz.
Dit even voor de duidelijkheid.
Maar je hebt gelijk dat je zegt dat deze mensen zich diep moeten schamen. Helemaal mee eens. Het zijn onnozele mensen.
Miranda
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?