wtcg

• Dennis

goedenmorgen

wie heeft al de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg) via de post binnen gekregen

dit is het bedrag wat je altijd eind December krijgt als je er recht op hebt

dus niet je compesatie eigen risico

gr D

• @nn

ik

• aletta

ik niet, want ik zit dit jaar boven de inkomsgrens. Tja het was toch al het laatste jaar….

• Dennis

klopt ik zit dit jaar ook samen met partner boven inkomengrens vanaf begin 2013

maar het gaat toch over 2012 en krijg je die in 2013 ???

toen zat ik eronder in 2012 !

en klopt dit jaar is t voor t laatst

• ingrid

volgens mij word het inkomen van 2010 bepaald Heb daarover gebeld met cak juist in 2010 heeft mijn man veel overwerk gehad ben nu dus benieuwd welk jaar ze nu gebruiken voor de wtcg

hoorde inkomen van 2010 en gezondheid 2012 snap er ook niks meer van moest maar wachten tot 1 december dan waren alle beschikkingen bekend werd mij verteld.

• Dennis

ik had ook gebeld ingrid en kreeg t zelfde verhaal

moest ook maar afw88 tot December

ben benieuwd

had m verleden jaar al eind oktober binnen de beschikking voor December a 512e

• aletta

Helaas Dennis,

de inkomens eis is in 2012 al ingevoerd. Als je boven de grens zit, dan dit jaar geen WTCG toelage….

• Dennis

hoi aletta

dat van 2012 dat klopt dat in is gegaan

maar ik ik heb sinds jan 2013 pas een gezamelijk inkomen

dus dit jaar kom ik ver boven de inkomensgrens

dus reken ze toch mijn inkomen van 2012 wat ik toen had? het gaat toch altijd om het jaar ervoor?

dat was alleen mij WAO uitkering

• aletta

In principe zou jij het dan moeten krijgen..

maar ehhh…. mijn IVA uitkering komt al boven de inkomensgrens… die ligt dus niet zo heel hoog…

• miranda1963

Hier ook boven de inkomensgrens. Maar dit geld niet voor compensatie eigen risico toch? Want hier heb ik namelijk ook geen bericht van gehad. Door een fout op de site lukt het aanvragen online ook al niet. Dus maar een formulier ingevuld!

Ik weet namelijk zeker dat ik hier wel recht op heb. Vond het ook vreemd dat ik dit altijd heb gehad en al jaren is alles onveranderd. En nu geen bericht gehad :X