update…
Ik heb een berg uitslagen terug. Het belangrijkste is dat ik op dit moment volledig ontstekingsvrij ben! De botscan laat wel behoorlijke beschadigingen zien aan mijn rug (raar, nooit last van namelijk) en vooral mijn benen (heupen knieen enkels). In mindere mate zijn alle gewrichten in mijn armen ook beschadigd. Hiermee wordt wel de diagnose RA bevestigd, hoewel er op foto's dus nog steeds niets is te zien.
Ik moet volgende maand weer naar het ziekenhuis voor controles. De rituximab hoef ik voorlopig niet meer (HOERA) en ik mag het proberen op enkel Arava (20 mg) en pijnstilling. Volgende maand krijg ik weer meer te horen, maar de bedoeling is dat ik heel intensief gecontroleerd ga blijven. Indien mijn bloedwaarden weer stijgen krijg ik wel direct extra medicatie, de aanvragen daarvoor liggen al klaar in mijn dossier.
Ze hebben op dit moment nog geen andere ziekte kunnen vinden, maar de reumatoloog denkt nog steeds dat er ook nog wat anders speelt. (tja ADHD, Astma en reuma is nog niet genoeg he)
Ook mag ik weer gaan sporten, dus ik ga as donderdag weer bij de fysio langs. Ben heel benieuwd hoe dat gaat (en ben er wat bang voor…)