Even mopperen veel last van reuma

• chantal

Hoi,

Ben echt ontzettend gefrustreerd, net nu het zo'n mooi weer is heeft mijn lichaam besloten vervelend te gaan doen. Heb wel al een poos last meer op en af en nu continu is vorige maand begonnen met een acute slijmbeursontsteking in heup heb ik spuit in gehad vorige week was het weer raak weer spuit gehad. En nu worden ook alle andere gewrichten alleen maar erger en erger. Vanochtend naar de assistente van de huisarts gegaan, mijn ha is namelijk op vakantie, om te overleggen wat te doen omdat ik het niet ga volhouden op deze manier. Zij vond het vreemd dat ik nu zoveel last van mijn gewrichten heb? is dat zo vreemd of zijn er meer mensen? heb nu reumatoloog gebeld, hopelijk hoor ik vandaag wat terug, ze zouden overleggen wat te doen. Word echt gek van mijn lichaam, zitten zit er nauwelijks in en lopen ook niet. iemand nog andere tips die ik kan doen, die misschien pijn een beetje kunnen verlichten??

groetjes chantal

• Marieke (Beheerder)

Hoi Chantal,

ook ik heb veel last, het weer wisselt teveel. Het is vaak te vochtig, en tja, je weet nooit wanneer het komt.

Het verbaasde me wel dat je twee keer achter elkaar een spuit krijgt. Echt goed zijn ze nou ook weer niet voor je pezen etc.

sterkte

Groetjes Marieke (beheerder)

• chantal

Marieke dank je voor je reactie

Eerlijke gezegd heeft mij dat ook verbaasd, want weet dat dat geen gezonde spuiten zijn en heb daar ook naar gevraagd, maar volgens de vervangende huisarts kon dat maar hij heeft niet overlegd met mijn reumatoloog. Heb vanochtend gebeld naar de reumatologie maar nog niks terug gehoord van het ziekenhuis, hopelijk morgen wel. Anders ga ik weer bellen want door de pijn belast ik mijn andere heup verkeerd en die begint nu ook te zeuren en andere gewrichten verspreid over mijn lichaam ook. En heb geen reuma medicatie meer alleen nog pijn bestrijding omdat ik steeds allergische reacties had.

groetjes chantal

• aletta

Ik heb zelf ook veel last momenteel. Heb altijd meer last van de reuma als het heel warm is. Hou ook niet van warm weer, nooit gedaan ook, zelfs als kind zat ik dan al binnen.

Ik ken meer mensen die juist met dit soort weer veel meer last hebben. Zoals Marieke al zei is het te vochtig en wisselt het teveel. In de winter is het vaak wel koud, maar ook veel droger weer en voel ik me vaak veel beter dan nu….

Je scheef dat je die spuiten bij de HA gehad hebt. Ik laat mijn spuiten nooit door de HA zetten. Als ik last van mijn gewrichten heb ga ik altijd direct naar de reumatoloog. Stel dat ik naar mijn HA zou gaan, zou die niets doen en me ook gelijk doorverwijzen….

• chantal

Bij mij is de eerste spuit in overleg gegaan met de reumatoloog dit ook omdat ik niet in de buurt van het ziekenhuis woon waar ik naar de reumatoloog ga. Heb vandaag mijn reumatoloog gesproken en heb nu prednison keur voor geschreven gekregen en daarna kijken we verder hoe het gaat, want nu naar Nijmegen gaan is niet echt handig, en in het verleden heeft dit wel geholpen om mijn lichaam weer wat rustiger te krijgen dus hoop dat dat nu ook goed gaat.

• aletta

Tja ik snap het wel, maar ik woon ook anderhalf uur rijden van de reumatoloog vandaan, en toch ga ik daarheen voor een spuit en niet bij mijn huisarts. Ach, maakt ook allemaal uiteindelijk niet zoveel uit, als je je maar lekkerder gaat voelen toch :)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Prednison helpt me meestal wel. Ik mij hebben ze net een pijnblokkade gedaan in beide schouders omdat vaker spuiten in schouders dus niet meer mocht… Dit was een mogelijk alternatief.

Ik ga met vlagen aan de prednison en kan evt mezelf spuiten.

Ook ik zit in de zomer liever binnen en kan niks, veel te drukkend benauwd en last van gewrichten.

Hopelijk helpt het snel.

Groetjes Marieke

• chantal

Hoi, hoi,

ben ik weer even. Heb ondertussen mijn stootkuur prednison achter de rug, gister de laatste gehad. 10 dagen 30mg. Alleen merkte al tijdens de kuur dat het niet geweldig werkte gemiddeld de eerste 2 uurtjes wel en daarna niet meer werd na het eind steeds korter (voorheen altijd goed gewerkt als ik prednison kreeg). En nu is de reuma nog actiever heb nu in beide heupen ontsteking en veel gewrichten voelen aan of ze branden en veel dikke gewrichten. Nu wijd ik het voor een groot deel ook aan het weer althans dat denk ik, want ja het weer is niet geweldig. Maar is dat zo. of kan ik toch beter morgen de reumatoloog weer bellen om te kijken wat te doen of even aankijken, ik weet het momenteel niet zo goed meer. Iemand tip voor me?

Hoop dat jullie minder last hebben.

groetjes chantal

• chantal

wilde jullie even laten weten dat ik vanochtend de reumatoloog gebeld heb en ze hebben met spoed een afspraak gemaakt voor vanmiddag. Dan word er bekeken wat er gedaan moet worden.

• Andie

Wat vervelend, zo'n slijmbeursontsteking is misschien toch even andere koek dan een ‘gewone’ reuma-ontsteking. Fijn dat je met spoed terecht kunt. Ik heb zelf momenteel bijzonder weinig last van de RA (door het weer??? ik weet het niet). Sterkte en hopelijk kunnen ze je nu snel helpen.