Hoi.
Ik ben 15 jaar en ik had sinds mijn 14e last van mijn knieen.
Ofja, eigenlijk heb ik geen last van mijn knieen ze werden alleen steeds maar dik van het vocht.
Ik zit er ontzettend mee, echt. Ik heb al zoveel dingen niet kunnen doen omdat mijn knie steeds dik werd en dan mag ik hem niet belasten. Ik vraag me ook constant vanalles af. Of ik er nog overheen kom en dat soort dingen. ik heb al verschillende soorten medicijnen gebruikt, eerst mtx in verschillende doseringen maar dat werkte niet. Elke keer dat de ontsteking door de medicijnen doorbrak kwam dat aan als een klap. ik weet dat dit normaal is maar het is gewoon heel
ontmoedigend als het steeds tegenzit.
De eerste diagnose was de ziekte van lyme maar daar was ik meerdere malen voor behandeld maar dat hielp niet en vandaar de jeugdreuma. ik weet niet wat het anders moet zijn maar ik blijf steeds twijfelen. Na de mtx pillen ben ik subcutaan mtx in gaan nemen. dat hielp ook niet en ik heb nu een enbrel spuit in combinatie met 6 pillen mtx.
Ik twijfel aan de reuna ten eerste omdat de medicijnen tot nu toe niet hebben gewerkt. Ook omdat ik in principe geen last heb van mijn knie.
ik zit ook heel erg in over die enbrel want ik ben zo bang dat ik er iets ergs aan overhou. ik heb toch geen keus maar
het zet me wel aan het denken.
Ik ben ook bijna 16 en wil natuurlijk wel eens een glaasje alcohol maar ik weet niet waar de grens ligt bij de enbrel. kan iemand mij daar nog informatie over geven???!
Ik haat het echt dat ik niet gewoon een normaal leven kan lijden en niet bij alles na hoef te denken of het wel kan of niet. ik heb naast mijn moeder ook niemand die mij begrijpt waarmee ik kan pratem want mijn vrienden begrijpen niet helemaal hoe alles in elkaar zit. ik hoop dat iemand hier op reageert en raad weet met mijn “probleempje”.
Groetjes Fenna