dit kan me zo kwaad maken.

• Jopie1982

Heel herkenbaar idd die vervelende dingen die je niet open kunt krijgen.

Ik heb altijd probleem met wijn flessen (zonder schroefdop). Ik heb dagelijks te maken met het openen van wijnflessen (door mijn werk) en helaas heb ik meerdere keren per week problemen met die vervelende flessen die ik maar niet open krijg.

Inderdaad ook gewoon een simpel potje appelmoes.

Wat Marieke ook al aangaf. Ik heb via de reumaverpleegkundige heel veel info over hulpmiddelen gehad en mijn keuken ligt er dan ook vol mee.

• Paul (moderator)

Hoi Jopie, wij gebruiken thuis iets wat hier op lijkt,

..en dat gaat best lekker en vergt niet veel kracht.

Hij past alleen niet in een keukenla.

Paul (moderator)

• Jopie1982

Hee Paul, dank je wel.

Ziet er idd super makkelijk uit.

Inderdaad wat groot, maar ik maak graag ruimte in mijn keukenkastje en la in mijn bureau op het werk.

Hoef ik eindelijk niet meer te kijken of een wijn een schroefdop heeft, maar kan ik gewoon kijken wat ik lekker vind.

• AnnemiekV

Die wijnopener hebben wij ook,en werkt prima!

• anja

Dag allemaal,

ik lees al een tijdje mee maar heb nog niet eerder gereageerd. Het openen van pakken met schroefdoppen is met artrose vingers en het daarbj horende krachtverlies niet echt gemakkelijk. Ik heb in mijn keukenla een notenkraker liggen en deze gebruik ik als hefboom. Ook bij wijnflessen met schroefdoppen. Werkt geweldig en neemt niet veel ruimte in. Ook ben ik zo ongeveer vastgeklonken aan mijn keukenschaar. Prima hulpmiddel bij onwillige vleeswarenzakjes e.d.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

we hebben nog een doosje groene pot-openers liggen van Hak die ons gesponsored zijn. Omdat we binnenkort maandelijks toch enige kosten moeten gaan maken om deze pagina verder door te zetten in de huidige vorm (zonder commerciële inmenging van startpagina) wil ik deze graag tegen een vergoeding van 3,50 (incl. verzendkosten) versturen aan iedereen die er eentje wil ontvangen. De opbrengst gaat dan weer naar dit prikbord.

Wil je graag zo'n potopener ontvangen om je leven in de keuken toch nog iets draaglijker te maken stuur dan een berichtje naar mijn prive-email bobkekeuten@hotmail.com.

Groetjes Marieke

De potopener lijkt het meest op het model hieronder

• flopje

Knippen is bij mij eigenlijk de standaard oplossing. De collectie scharen is dan ook groot in elke kamer wel 1-2 (groot en klein) anders voel ik me zeer ongelukkig.

Ik heb ook een zgn Handy Grip die kan je om pot of fles doen om goed houvast te hebben en met een soort deltavormige opener om de deksel lukt het meestal wel. Klap op de bodem van de pot helpt soms om de vacuum er at te halen, maar heb ik ook niet altijd de kracht voor.

Ook heb ik een soort stanleymes (van Blokker = geel ding) die je makkelijk door verpakkingen haalt. Aan de lipjes etc begin ik gewoon nooit meer, dat geeft alleen maar frustratie, meteen de zware aanpak.

Vaak moet je dan de dingen wel overdoen ik ander doosje of met platic omwikkelen maar dan erger ik me tenminste niet meer zo!

• Sacha

Had in het verleden ook grote problemen met doppen eraf draaien maar…..

Heb nu al jaren een waterpomptang en een schroevedraaier in de keukenla liggen..

WATERPOMPTANG VOOR HET AFDRAAIEN VAN DOPPEN (TANG IS LEKKER VERSTELBAAR IN ALLERLEI MATEN)

SCHROEVEDRAAIER VOOR BLIKJES MET ZO'N LIPJE, SCHROEVEDRAAIER DOOR HET LIPJE, OMBUIGEN EN ERAFTREKKEN.

O gebruik de waterpomptank ook als ik medicijnen in een knijppotje heb of een schoonmaakmiddel waar je in de dop moet knijpen pak ik

ook de tang voor.

Hoop jullie hier wat aan hebben voor jullie naar de winkel rennen om te dure hulpmiddelen aan te schaffen.

Groet van Sacha

• Kees

Hallo Tecko,

Wat dacht je van het open maken van een nieuw potje met Arava pillen?

• Anske

Hallo Kees.

Ook het potje met Omeprazol?

Deze waren een tijd geleden in doordrukstrip. Ik heb dit aan de apotheek doorgegeven maar voor de hygiëne werd

dit niet meer gedaan??

groetjes Anske (:P)