Vandaag kreeg ik de reactie van het ministerie van VWS. Daarin staat dat CVZ inderdaad stelt dat niet bewezen is dat langdurige fysiotherapie bij mensen met reuma effect heeft. We zouden er niet meer spierkracht van krijgen, niet minder pijn, niet minder stijf worden, niet minder vermoeid zijn, het zou geen effect hebben op de ADL en hulp…
Nou ben ik 43 jaar en lijd al bijna 43 jaar aan reuma. Ik heb twee keer per week fysiotherapie en dat is ook bittere noodzaak. Waarom?
Mijn vingers moeten gemobiliseerd worden om niet verder te vergroeien, mijn pols moet met tractie in stand gezet worden om verder verzakken te voorkomen. Ik heb eindelijk spierkracht in mijn benen dankzij fysio, ik heb eindelijk een stukje conditie waardoor ik meer zelf kan doen, eindelijk ben ik verlost van de pijn in mijn linker voet, die al op de rol stond voor een operatie, die nu mooi dankzij fysio van de baan is. Dankzij fysio kan ik nog zelfstandig wonen en bijv. mezelf douchen…
Als dit idiote plan doorgaat is het exit fysio voor mij. De chronische indicatie is dan immers weg. We moeten dan formulieren invullen en naar een doel toewerken. Begin en eind datum afspreken. En dan is het stop…
Betalen is geen optie met een wajong uitkering, de belasting is geen optie want die krijg je pas het jaar daaropvolgend en wordt uitgekleed, de wtcg wordt verlaagd en met de wajong is het slecht gesteld.
Kortom actie mensen! Allemaal mailen naar het ministerie van VWS! En snel, begin november staat dit op de rol!