CVZ zegt: ''langdurige fysio uit basispakket''

• sieneke

Ik ben hypermobiel en daarbij fibromyalgieklachten en nu ook een whiplash.

Ik ga al jarne naar de therapeut, en kan dit doen omdat ik uitgebreid verzekerd ben.

als het uit het basispakket gaat, kun je je waarschijnlijk hier wel aanvullend voor verzekering.

er hangt wel een kostenplaatje aan, maar dat moet je voor jezelf beslissen of je dit wilt.

Persoonlijk vindt ik het belangrijker dat de medicijnen bv. de tnf middelen voor iedereen toegankelijk blijven.

Als mijn man deze middelen niet meer kan krijgen hebben we pas een echt probleem, en dit is groter dan de fysio uit het pakket.

Sieneke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Als het uit de basis zou gaan voor mij dan zou ik switchen van verzekering want ik wil en kan niet zonder. Ben nu uitgebreid verzekerd maar VGZ heeft in geen enkele uitgebreide dekking die geschikt is voor mij onbeperkt fysio. Ik denk dat ik over zou stappen naar Agis en dan per maand zo'n 4 euro meer zou moeten gaan betalen. Ik denk dat dat opweegt tegen het verlies van fysiotherapie.

Enne ff lekker off topic… Heb vandaag m'n Franse bulletje opgehaald, voorlopig heb ik fysio genoeg, ren me rot achter hem aan. Mijn knieën krijgen echt heel veel oefening nu!

Groetjes Marieke (beheerder)

• miranda1963

Ik zou ook niet zonder de fysio kunnen. En zelf betalen wordt toch wel een dure grap. Ik hoop dat het advies terzijde wordt gelegd. De sportschool is voor mij helaas geen optie. Er is niets tot zeer weinig wat ik daar zou kunnen doen met mijn beperkingen. Wel zwem ik iedere week in een oefengroep. Dit kost mij € 31 voor tien keer. Dus dat is nog te doen en het is erg prettig voor mijn spieren en gewrichten.

Even off-topic:

Leuk, Marieke, dat je je franse bull hebt. Hoe heet hij/zij? Plaats je nog een keer een foto? Ja, de eerste weken zijn erg intensief, maar het zijn wel erg leuke weken. Ze groeien zo hard. De onze is 16 weken en nu mee op de camping. Gaat prma trouwens, ze krijgt hier veel aandacht!

Groetjes Miranda

• Marieke (Beheerder)

@miranda1963 en alle anderen,

ff heerlijk off topic… maarre hierbij foto's van mijn fysiomaatje, Duc :

Groetjes Marieke (beheerder)

• tecko

OHHHHHHHH Hebbe, hebbe, hebbe. Wat een scheetje zeg.

gr. Marja

• miranda1963

Wat een poepie! (:D Veel geluk met Duc!!

• Anita Sanders

Vandaag kreeg ik de reactie van het ministerie van VWS. Daarin staat dat CVZ inderdaad stelt dat niet bewezen is dat langdurige fysiotherapie bij mensen met reuma effect heeft. We zouden er niet meer spierkracht van krijgen, niet minder pijn, niet minder stijf worden, niet minder vermoeid zijn, het zou geen effect hebben op de ADL en hulp…

Nou ben ik 43 jaar en lijd al bijna 43 jaar aan reuma. Ik heb twee keer per week fysiotherapie en dat is ook bittere noodzaak. Waarom?

Mijn vingers moeten gemobiliseerd worden om niet verder te vergroeien, mijn pols moet met tractie in stand gezet worden om verder verzakken te voorkomen. Ik heb eindelijk spierkracht in mijn benen dankzij fysio, ik heb eindelijk een stukje conditie waardoor ik meer zelf kan doen, eindelijk ben ik verlost van de pijn in mijn linker voet, die al op de rol stond voor een operatie, die nu mooi dankzij fysio van de baan is. Dankzij fysio kan ik nog zelfstandig wonen en bijv. mezelf douchen…

Als dit idiote plan doorgaat is het exit fysio voor mij. De chronische indicatie is dan immers weg. We moeten dan formulieren invullen en naar een doel toewerken. Begin en eind datum afspreken. En dan is het stop…

Betalen is geen optie met een wajong uitkering, de belasting is geen optie want die krijg je pas het jaar daaropvolgend en wordt uitgekleed, de wtcg wordt verlaagd en met de wajong is het slecht gesteld.

Kortom actie mensen! Allemaal mailen naar het ministerie van VWS! En snel, begin november staat dit op de rol!

• Pepe

Ik heb artrose (op de lijst van Borst als Niet-Chronisch, dus geen vergoeding) en mijn reumatoloog (met de nadruk op ‘loog’) schreef voor mij ‘Chronisch reuma’ op de machtiging, om fysio te regelen.

Juist daardoor ben ik weer op de rails gekomen, de pijn was beduidend minder dan nu, de mentale steun was enorm en de reumatoloog zei mij -toen ik in het begin vroeg of het wel zin had allemaal- ‘Vind je het fijn…?’ Ik kon dat alleen maar bevestigen. ‘Nou, dan, wat is het probleem…?’

Kijk, dat zijn dokters die het écht begrijpen…

Helaas is hij nu met pensioen en ben ik weer bij af v.w.b. de fysio, omdat ik met één pennestreek door de nieuwe reumatoloog weggestuurd werd (na meer dan tien jaar), ik mocht wel onder controle blijven bij de huisarts, die gewoon helemaal niets doet.

Ik heb er wel veel van geleerd.

Eens kijken of ik volgende week een machtiging kan krijgen voor nieuwe schoenen bij -wederom- een andere reumatoloog. (de dokter die me in het begin weggestuurd heeft ‘omdat hij niets voor me kon doen’) Ik ben benieuwd.

• Kees

Hoi Marijke,

Wat weegt ie? Ik kan niet goed op het display kijken.

Maar het is wel bij de beesten af he met die inperking van de langdurige fysio.

• lia

Nou nou

Net 1 maand geleden chronische indicatie gekregen voor fysio. Waarom? RA, FM en polyartrose. Vanwege artrose rechter schouder nu dus behandeling om frozen shoulder te voorkomen!

Pfffffffffff hier word je toch somber van….laten ze die miljarden voor Griekenland oa. aan chorn. zieken besteden….