gaat niet goed heeft iemand tips?

• chantal

hoi

een tijdje terug heb ik al van me laten horen dat het niet goed ging/gaat. nou het is nog steeds niet goed. kan steeds minder en heb steeds meer pijn. komt het door het weer? kan nog niet eens fatsoenlijk een dekbed over me heen trekken heb gewoon te veel pijn en te weinig kracht in mijn armen. douche kost me extreem veel energie. en ben gewoon de hele dag kapot. heeft iemand tips voor mij wat ik tegen de pijn kan doen slik momenteel fenylbutazon, tramadol en arcosia voor de reuma maar heb het gevoel dat het totaal niet werkt. vorige week bij de huidarst geweest omdat ik een uitbraak van psoriasis heb zit van top tot teen onder hij wist niet meer wat te doen dus gign hij overleggen met de reumatoloog of ik humira mag gaan gebruiken maar dat is allemaal moeilijk omdat ik ook nog met mijn rug zit waar een bacterie in gezeten heeft en het nog niet 100% zeker is of die er wel uit is daar moet ik nog een scan voor krijgen ook al een half jaar op aan het wachten. heeft iemand tips dit is namelijk niet meer vol te houden.

groetjes chantal

• ingrid37

Hoi Chantal,

Das niet lekker meid. Inderdaad zouden biologicals een uitkomst kunnen betekenen, zeker ook voor de psoriasis, maar dan moet je inderdaad infectie/bacterieen vrij zijn. Voor de pijn zou je aan je reumatoloog om een stootkuur Prednison kunnen vragen (= tijdelijk een heel hoge dosering) om de ontstekingen wat rustiger te krijgen. Dit helpt vrijwel altijd. Sterkte! Ingrid37

• Pepe

Hier kan ik niet veel aan toevoegen, behalve je veel sterkte te wensen.

Neem eens een lekker bad voor je gaat slapen, dat is goed voor je huid en je slaapt beter.

Probeer ook een in twee keer te slapen, al begrijp ik dat niet iedereen dat kan.

Ik ben na twee of drie uur slapen 100 jaar, laat staan als ik de hele nacht in bed moet liggen.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, blijven zeuren bij de dokter…xxx

• Marieke (Beheerder)

Hoi Chantal,

klote maar zeer herkenbaar. Ik heb diverse prednisonkuren achter de rug omdat het ook al een tijdje k gaat hier. Het is een lapmiddel maar het helpt wel vaak heel goed (tijdelijk).

Je schrijft dat de huisarts overlegt met de reumatoloog, kun je niet zelf naar de reumatoloog. Die hebben vaak meer middelen en mogelijkheden dan je huisarts.

Sterkte

Groetjes Marieke (beheerder)

• chantal

dank jullie wel voor jullie reactie

ben niet bij de huisarts geweest maar bij de huidarts(dermatoloog) en die wil daarmee beginnen en als hij dat doet dan hoef ik niet steeds op en neer naar nijmegen maar kan ik gewoon in mijn eigen woonplaats naar het ziekenhuis. maar denk dat ik maandag maar bel naar de dermatoloog eerst of hij contact gehad heeft en anders naar de reumatoloog of naar de huisarts om een prednison kuur want zo is niet meer te doen.

• Jopie1982

Als je het echt niet meer uit kunt houden zou ik gewoon nu naar de weekendarts bellen en laat ze je

dan maar doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Laten we even eerlijk zijn, we zijn allemaal mensen en moeten allemaal een dragelijk leven hebben.

Je hoeft niet te vergaan van de pijn.

Sterkte.

• tecko

De meeste tips heb je al gehad maar ik heb er nog 1. Je schreef dat je al een half jaar wacht op een scan voor je rug. Neem eens conracr op met je zorgverzekering want er zijn er die je kunnen helpen zodat je zo snel mogelijk die scan kunt krijgen. Mocht daar dan uit blijken dat je bacterie vrij bent kunnen ze ook eerder met evenmtueel Humira gaan beginnen.

gr. Marja

• chantal

thnx voor jullie tips.

ik ben vanochtend bij de huisarts geweest hij heeft overlegt met de reumatoloog wat het beste gedaan kan worden. heb een prednison spuit gehad en voor de eerst komende dagen tabletjes prednison. als het volgende week niet beter zou gaan terug komen en sowieso over twee weken terug. hoop echt dat het gaat werken want ben de pijn beu. klan me niet eens douche hoe ik wil wnat daar heb ik hulp bij nodig (doe het wel zelf maar het kost veel energie en pijn)

• Joke (moderator)

Lieve Chantal,

Ik hoop dat de prednisolon wat doet bij mij helpt het altijd geweldig.

En idd niet langer meer w88 dan die week hoor 't is al veel te

lang dit is geen menswaardig bestaan zo.

Kom voor je zelf op hoe moeilijk het ook is je hoeft niet zoveel

pijn te hebben.

HEEL HEEL VEEL STERKTE.

liefs Joke (moderator)

• chantal

heb nu 5 dagen geleden een prednison spuit gehad en daarnaast tot met vandaag prednison tabletten gehad maar heb nog ontzettend veel pijn. hoe lang duurt het eer prednison echt zijn werk gaat doen. wnat mijn lichaam begint uitgeput te raken. weet gewoon niet meer wat ik moet doen als ik na het weekend nog zoveel last heb maar weer terug naar de huisarts