Enkel -->verschrikkelijk veel pijn!

• Jopie1982

Bah wat heb ik een baal dag vandaag.

Nog altijd na mijn verstappen van 7 september gaat het zwaar bagger met mijn enkel. Sinds kort mag ik met 1 kruk proberen te lopen maar dat geeft zo verschrikkelijk veel pijn. Nog altijd is hij steeds weer dik, komt er ontzettend veel vocht nog bij en wordt hij keer op keer weer blauw.

Zoals nu vanavond is de pijn niet meer te harden, terwijl ik nu 4 keer per dag aan de diclofinac zit en meer dan voldoende rust neem.

Door de diclofinac mag ik ook mijn reuam medicijnen niet. Waardoor ook de pijn in mijn pols, schouder en rug niet meer goed te houden is.

Ook mijn vingers gaan meer en meer pijn doen (dat was de laatste plek waar de reuma een nieuw plekje had gevonden, ben dus erg bang dat door deze pech daar de boel nog meer kapot aan het gaan is).

IK BAAL GEWOON!!!!

Bah gewoon even een dagje en een nachtje zonder pijn, even bij kunnen tanken. Even rust in mijn kop en lichaam. Heb der gewoon genoeg van.

Woensdag weer opnieuw naar het ziekenhuis…..!

• Marieke (Beheerder)

Hoi Jopie,

Klote…. Helpen de reumamedicijnen niet net zo goed tegen die enkel dan die diclofenac? Meestal gaat het namelijk allemaal om ontstekingremmende pijnstillers.

Wat betreft je krukken, misschien belast je je schouders en polsen minder als je er toch twee gebruikt, anders komt alles op één kant.

Sterkte en rustig aan blijven doen hoor.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Pepe

….en blijven zeuren in het ziekenhuis, anders ben je zo vergeten.

• Joke (moderator)

Lieve Jopie,

Wat een ellende lieverd……..ik weet er jammer genoeg alles van.

Maar als ik vragen mag wat slik je voor reuma medicatie want ik

slik nl per dag 6x sulfasalazine 2x plaquenil 1x foliumzuur 2x diclofenac

en 1x per week MTX voor de reuma.

Verder nog een heleboel andere medicatie.

Dus ik snap eigenlijk niet goed waarom jij geen diclofenac erbij mag

slikken.

Verder weer heel heel veel sterkte lieverd ik denk aan je.

gr Joke (moderator)

• chantal

bah wat balen voor je.

hoop echt dat je enkel snel beter mag worden

van hier uit wil ik je een dikke virtuele knuffel geven

liefs chantal

• Jopie1982

Dank voor jullie lieve reacties. Ben er echt ff klaar mee.

Voor mijn reuma slik ik arcoxia 120.

Dit is te vergelijken met de diclofinac, maar daar reageer ik voor mijn reuma niet op.

De reden waarom ze mij op diclofinac willen hebben is omdat je dat meerdere keren per dag kunt nemen en je beter

de pijn kunt tegen gaan.

Slik ik de arcoxia dan mag ik het maar 1 keer per dag, en voor mijn enkel dus minder effectief.

Wel netjes geregeld, woensdag voor mijn enkel en donderdag naar de reumatoloog, zucht hoop zo dat er snel verbetering in komt.

Kan mezelf zo niet redden en daar baal ik van ben zo afhankelijk van andere mensen.

• angelique1

hoi jopie

ik wens je succes een woensdag en donderdag hoop voor je dat er snel wat verbetering gaat komen voor je

• Jopie1982

Vandaag in het ziekenhuis geweest.

Ging een beetje raar. Heb mijn schoenen en sokken niet eens uit gehad.

De arts vond dat dit veel te lang duurde en wilde ct-scan.

Direct zijn ze voor me gaan bellen en a.s. vrijdag kan ik al onder de scan, super snel dus.

De trauma arts vertelde dat het kraakbeen kon zijn wat niet goed was, of toch weer botsplinters of een enkelband

die toch niet goed aangroeid.

Balen dat ik nu nog niets weet. Maar super top dat de arts zo snel actie ging ondernemen en er direct vaart

achter heeft gezet.

Wel weer balen dat ik nu drie dagen achter elkaar naar het ziekenhuis moet…….en helaas allemaal onder werktijd, voel

me daar altijd zo rot onder…..maar helaas t is niet anders.

Hoop dat er snel een oplossing voor de pijn komt.

• Pepe

Ze wennen er maar aan, dat moet jij ook…

• Jopie1982

Nou das ook lekker.

Vandaag bij de reumatoloog geweest en die vond mijn enkel verschrikkelijk.

Helemaal omdat er geen beweging in zit en omdat hij nog zo dik wordt.

Zij is er bijna van overtuigd dat er nu ook een ontsteking bij zit van de reuma.

We moeten de scan even afwachten en dan wil ze het vocht gaan weghalen en een inject in mijn enkel zetten, want anders zou het helemaal niet meer goed komen….kunnen die mensen niet beter met elkaar over leggen?

Hadden ze hier niet eerder op kunnen letten?