Hoeveel kun je krijgen

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

sta vanochtend op met een schouder die rechts vast zit. Grrrr ik ga vandaag in mijn bed liggen met de deken over m'n kop. Morgen schijnt de zon vast weer maar voor vandaag hou ik het lekker voor gezien.

Groetjes Marieke (beheerder)

ps ik ga naar Disney van 27 okt tot 1 nov. ;-)

• ikke26

Heel veel sterkte Marieke!

Ohh wat leuk disney:) heel veel plezier

• christine

Hoi Marieke,

Gelijk heb je, laat de wereld maar effe buiten blijven. Vooral dikke sokken en flanellen pyamaatje aan, die sokken mag eigenlijk niet he, maar wel lekker!

Iemand zei mij een keer: even jezelf parkeren, en zo is het.

En ik weet niet hoe het bij jou is maar hier is het grijs weer, dus die zon zit ook mooi onder een deken.B)

He, veel plezier alvast gewenst daar bij Pluto en vrienden, voorpret is ook pret en geef Donald dan daar maar een dikke zoen van me.

groetjes christine

• gerardger

Indien de weerstand zich tegen het eigen bloedplasma keert dan worden veelal bepaalde soorten eiwitten gekoppeld aan witte bloedlichaampjes aangetast. Denk aan de aanmaak van een bepaalde vorm van witte bloedlichaampjes waardoor een M-proteine piek ontstaat. Die eiwitten zorgen ervoor dat de stroperigheid van het bloed toeneemt en daarmee vele delen van het lichaam onvoldoende van zuurstofrijk bloed wordt voorzien. Het kan leiden tot het syndroom van Renauld waarbij uiteinden van vingers of tenen wit tot rood wegtrekken en pijn doen. Ook trommelstokvingers of horlogeglansnagels kunnen van toepassing zijn. Daarnaast heeft dit type bloed grote impact op het complete functioneren. Zo kunnen de ogen extreem opbollen waarbij het zicht aanzienlijk wordt verslechterd. Om de invloed van deze en anderen ernstige consequenties te verminderen wordt hier plasmaferese ingezet. Daarbij worden gezonde bloedcellen gescheiden van het bloedplasma en wordt het met schoon synthetisch bloedplasma weer aan het lichaam toegevoegd. Daarmee kan het lichaam er weer even tegenaan. Het kan in sommige omstandigheden dagelijkse verschoning van het bloedplasma betekenen. Wat is de invloed van plasmaferese?

• Willema

Hoi Marieke,

Lees net wat jij weer allemaal op je bordje hebt gekregen, heel veel sterkte daarmee.

Probeer heerlijk te genieten in Disneyland, maar ik denk dat dat wel zal lukken.

Dikke knuf van Willema