rot mensen van de wmo

• chantal

Heb het verhaal verteld tegen mijn woonbegeleidster en die gaat er nu achter aan. en ik wil waarschijnlijk ook een klacht in gaan dienen. ik zou alleen niet weten waar ik daarvoor moet zijn. heeft iemand een idee of tips voor mij?

alvsat bedankt

• christine

Hoi,

Heeft de WMO geen klachtencommissie of anders vragen bij een bureau voor rechtshulp.

Hou je!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik zou de beschikking even afwachten, daar staat altijd op waar je kunt klagen.

Groetjes Marieke (beheerder)

• dineke

hallo

bij mij is 3 jaar terug ook reuma geconstateerd ra wel te verstaan

kon toen niet lopen en zat in een rolstoel

heb in het ziekenhuis gelegen vor pretnisolon infuus en toen ging het even beter

van daar uit hebben ze ook wmo voor me aangevraagd

hij kwam bij me thuis en mijn huis werd onmiddelijk afgekeurd

wel kreeg ik een schootmobiel en ik moest verhuizen naar een aangepst woning

verhuizen wilde ik niet ,en ook wilde ik geen huis van acantus ik heb een eigen woning

ook kreeg ik geen hulp in de huishouding ik had een gezonde man thuis

alleen hij werkte wel dagelijks maar dan moest hij het maar s avonds doen

ben nu 3 jaar verder en gelukkig kan ik weer lopen al is het ver en red me redelijk in huis

wel zijn we wel verhuisd naar een huis die gelijk vloers is

maar ook hier had ik een bad met een douce cabine

weer wmo aangevraagd voor een gewone douce en weer afgewezen

ik moest verhuizen naar een aangepaste woning en niet naar een woning waar nog wat aan moest gebeuren

nou ze kunnen er lngs heb een bezwaarbrief gemaakt en nu maar afwachten

gr dineke

• chantal

Mijn woonbegeleidster heeft vandaag de man van de wmo gesproken en krijg binnen nu en 4 weken een taxipas en er word zo snel mogelijk een rolstoel aangemete. en de woning aanpassing dat wisten ze nog niet of dat ging. maar mijn woonbegeleidster heeft behoorlijk moeten praten.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik heb een aanvraag voor een woningaanpassing al sinds juni lopen. Elke keer als ik iemand spreek krijg ik te horen dat voor de gemeente verhuizen goedkoper is dan aanbouwen… Zucht!

Ik verhuis niet al moet ik alles zelf regelen, ik kan mijn kinderen dat niet aandoen. Die hebben een zieke moeder en moeten dan ook hun vriendjes kwijt? Daarnaast heb ik hier heel veel hulp die ik natuurlijk niet zomaar mee verhuis.

Oh en dan inderdaad nog niet gehad over het feit dat ik nu een koophuis heb en geen bungalow kan betalen dus op de wachtlijst moet voor een aangepaste huurwoning… zucht. zucht …

Had ik al verteld beste mevrouw van de WMO dat ik afgelopen week beneden op de bank heb geslapen omdat ik niet naar boven kon? En ja, natuurlijk snap ik niet dat alleen de beslissing 4 maanden duurt maar begrijp ik wel dat aanbouwen echt heel veel tijd kost dus dat ik dan nog heel lang moet wachten. En nee daarmee is nog niet bepaald dat ik dus beter kan verhuizen…

Groetjes Marieke (beheerder)

• chantal

Bah marieke dat lijkt me ook niet leuk dat ze steeds zeggen dat je moet verhuizen.

bij mij is het grootste gedeelte nu geregeld. want voirige week heeft mijn woonbegeleidster gebeld en is ze boos geworden op die man van de wmo en heeft ze uitgelegd dat het echt niet meer beter word hooguit tot stilstand gebracht kan worden. en dat heeft die man zich goed in de oren geknoopt want vorige week vrijdag is iemnad bij mij geweest om de rolstoel aan te meten en een plaat voor voor de voordeur om binnen te komen. en heb gister mijn pasje gekregen voor de taxi. en er is bij de woningbouw aangevraagt of het mogelijkis om de douch aan te passen. dus ben nu echt super blij dat het geregeld word.

• Kees

Hoi Chantal,

Ik houd niet alles bij op het prikbord maar ik lees nu dat het toch goed gekomen is met je aanvraag voor hulpmiddelen vanuit de WMO.

Aanhouder wint, alhoewel het soms veel energie kost als ze een “ verkeerde” op je dak sturen.

Voortaan gewoon de beuk erin.

Groeten,

Kees