rot mensen van de wmo

• chantal

Hoi

Had een aanvraag bij de wmo ingedient samen met mijn ergotherapeut voor de douche te verlagen, douchezitje, rolstoel voor als ik een slechte dag heb en voor als ik er een dag uit ga zodat ik mijn energie neit voor een hele week verbruik en taxivervoer. Nou vandaag is er iemand van de WMO bij mij geweest. Hij heeft mijn verhaal aangehoord en vragen gesteld. en wat krijg ik op het laatst te horen. ja ik weet niet of je het wel krijgt want er kan nog verbetering optreden in je ziekte en het belemmert je revalidatie. wist niet dat mensen met reuma ook weer een stuk bter kunnen worden als je al vergroeiingen hebt. Want kan mijn knie niet meer optimaal gebruiken en mijn handen ook niet wnat heb er een vergroeing aan weet je wat hij daarop zei kun je je daar niet aan laten opereren dat het weer beter word? sorry hoor maar weet niet wat die man van reuma af weet. en daarbij heb het niet zo op opereren na wat er vorige jaar allemaal fout gegaan is met mijn rug. als de arts zegt dat het moet dan moet het maaar, maar anders now way. En hij vond het ook een beetje raar dat ik thuiszorg kreeg zei hij. wnat als ik naar een dag activiteiten centrum ging drie keer in de week dan kon ik ook een kerr skippen en dan poetsen, maar volgens mij weet hij niet dat je daarna 2 dagen bij moet komen en niks kunt.

Nu wachten wat ze gaan zeggen.

sry voor mijn gezeik maar heb het effe gehad met zulke mensen.

bedankt alvast voor het lezen.

groetjes chantal

• ikke26

Hoi Chantal,

Wat een ontzettende pannekoek die man van de WMO, wie denkt hij wel niet dat hij is…. Dat hij kan oordelen over het feit dat je maar een dag in het activiteiten moeten skippen om te gaan poetsen…..

Hij zal inderdaad geen enkel benul hebben van het feit dat je daar echt een aantal dagen van bij moet komen.

Ook wil ik je even zeggen dat het ECHT GEEN zeiken is wat je doet…

Zulke mensen zouden zich meer moeten verdiepen in wat een chronische aandoening inhoudt en hoe mensen zich daarbij voelen…

Deze man heeft duidelijk een tekort aan een inlevend vermogen.

Hou je taai meis!

Liefs ikke

• Pepe

Schrifelijk bezwaar maken…?

Met papieren van je arts.

• Jopie1982

Ik zou idd ook bezwaar maken met behulp van artsen, huisarts enz. hun kunnen en willen vast wel een papiertje voor je schrijven of foto's mee sturen waarop de problemen te zien zijn.

Echt vreselijk om ruzie te moeten maken met zulke bedrijven, je voelt je zo machteloos en jouw lot ligt gewoon in hun handen. Maar geeft het niet op hoor.

Vroeg of laat zullen ze echt wel moeten toegeven.

Heel veel sterkte.

• chantal

Ik geef het zeker niet op.

heb met mijn woonbegeleidster afgesproken dat we wachten wat er uit komt en weigeren ze dat we er tegen in gaan samen met mijn ergotherapeut en mijn artsen.

• christine

Hoi,

Goed zo! maak je sterk, en je kan altijd toch tegen zijn advies ingaan? iemand anders van deze WMO er opnieuw naar laten kijken?

Soms denk ik dat het goed zou zijn telkens als ze iets moeten bekijken er een ervaringsdeskundige mee zou moeten gaan, iemand die weet hoe het allemaal in elkaar steekt. Dat je niet zomaar om iets vraagt!

Hou je taai enne….het is GEEN gezeik!

Groeten.

• Kees

Hallo Chantal,

Wat een WMO “ Papkruier” kreegt jij aan huis zeg. Dat ie komt kijken naar je thuissituatie om te bezien hoe jou beperkingen kunnen worden opgelost en om een advies uit te kunnen brengen voor verstrekking van hulpmiddelen is terrecht. Maar over medische zaken of behandeling hiervan heeft hij geen recht van spreken.

Ik neem aan dat je de aanvraag voor deze hulpmiddelen al had ingediend. Je had al thuiszorg schreefje. Als dit ook vanuit de WMO is ben je allang bij ze bekend.

Huishoudelijke hulp en soms ook activerende begeleiding wordt vanuit de WMO vergoed. Deze hulp krijg je wel vergoed?

Als dat zo is wacht je even op de beslissing van je aanvraag. Wijzen ze de aanvraag ( gedeeltelijk ) afwijzen dan in beroep gaan en a.u.b de WMO_raad ter plaatse informeren.

Des te meer afwijzingen deze raad krijgt des te beter kan zij het college adviseren om het anders te gaan doen. Ook graag negitieve bejegening doorgeven.

Succes

Groeten,

Een WMO raadslid

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

onvoorstelbaar weer! Af en toe wordt je er echt moedeloos van dat zulke mensen nog op dit soort arbeidsplaatsen werkzaam mogen zijn. Ik ben het met de rest eens, vechten om je recht (ook al kost het veel energie)!

Sterkte

Marieke (beheerder)

• chantal

ja had de aanvraag al eerder ingedient. dus hij wist er van.

ja krijg ook thuishulp via de WMO ben daar al drie jaar bekend.

ik ga nu effe afwachten wat er uit komt en als ik het niet krijg ga ik er zeker tegen in beroep want dit vind ik niet kunnen en mss dat ik ook wel bij de klachte commisie(weet niet of die er is) of iets anders waar ik mijn klacht kan neer leggen over niet juiste bejegening en dat hij niet zullke uitspraken had mogen doen.

• angelique1

hoi chantal

jou verhaal komt me heeeeel bekent voor bij mij kwam de arts thuis en zei gewoon als jij klaar bent met revalideren dan ben je weer beter

dat soort dingen echt mijn man was er ook die moest zich echt inhouden toen het ging om een aanvraag voor rolstoel en scootmobiel voor me slechte dagen

weet je wat ik toen heb gezegt dat ik graag wilde dat hij contact opnam met mijn revalidatie arts hij zei daarop nou dat ga ik zeker doen

3 weken later belde hij terug had contact gehad met mijn revalidatie arts en hij stemde met alles in ik viel bijna van mijn stoel hij was poeslief

nu de week erop had ik een afspraak met mijn arts hahah wat heb ik gelachen hij had haar gebelt en zei heeft hem flink de waarheid gezegt bleek achteraf dus blijven vechten voor je eigen recht nooit opgeven

knufffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff gr angelique