Tegemoetkoming arbeidsongeschikten

• tecko

Fijn om te lezen dat jullie allerlei compensatites krijgen.

Is alleen een beetje jammer dat er dus drie keer niks is geregeld voor mensen die vrijwel altijd zelfstandig zijn geweest en daarna net voor ik ziek werd geen contractverlenging heb gekregen en bovendien een week te kort heb gewerkt om in aanmerking te komen voor een uitkering van welke aard dan ook. De WTcG krijg ik pas als ik mazzel heb volgend jaar voor de rest mag ik dus fijn alles zelf betalen.

Bij het arbeidsbureau word ik aangemerkt als een zgn nugger. Welja het beestje moet toch een naam hebben.

Jammer maar helaas. Je hebt wel de extra kosten maar enige compensatie ho maar.

gr. Marja

Zit het net even terug te lezen en ik klink wel errug negatief maar ben echt blij voor degene die wat terug krijgen.

• christine

Hoi Tecko,

Jij bent weer eens zo'n voorbeeld van naast het potje …. Balen is dat als je net niet er gebruik van kan maken. Frustrerend ook lijkt me, dusse…. logisch dat je baalt!

En die naam die ze je geven is dat niet afgeleid van snugger?:)

Grapje he?

christine

• Marieke (Beheerder)

Marjo.

met al mijn ellende heb ik tot vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt. Ik kreeg niet de 45 euro, ook niet na procederen (wat meer kost haha). Ik werk nog steeds, 24 uur krijg geen uitkering dus daar ligt het niet aan. Op basis van mijn medicijn en hulpmiddelen gebruik krijg ik nu wel wat.

Groetjes Marieke

• Lana

Ik heb ook nog niets ontvangen , vorig jaar wel.

Ik hoop toch dat het nog komt.

• Joke (moderator)

Ook bij mij is de 350 euro gestort……….vind het kwijlijk voor

degene die niks krijgen ……….maar ik persoonlijk ben er wel

heel blij mee.

Ook de 54 euro van het CAK is word in november gestort.

Ach ja kan je het in januari weer gebruiken om de eigen

kosten van het ziekenfonds te betalen want ja dat krijg ik

meestal gelijk weer i.v.m de dure medicaties die ik gebruik

Maar ik hoop van harte dat eerdaags wordt gezien dat ook

iemand die nog werkt hier wel recht op heeft als hij/zij in de

zelfde situatie zit.

gr Joke (moderator)

• 0

ik heb nu ook een brief gehad. dus het kan ook nog komen……..

• Alphons

Hoi,

Ik heb de brief gehad en enkele dagen later het geld.

Volgens de brief wordt het deze maand uitbetaald.

Dus even wachten met de rolstoel laten pimpen :)

Alphons

• richard

Helaas kan ik geen aanspraak maken op de vergoeding van h CAK ondanks de vele medicatie.

Ik heb helaas ook niet al te goedkope medicatie en als ik mijn medicatie in jan weer bestel ben ik direct door mijn eigen bijdrage heen.

Ik gebruik naast orale medicatie ook nog enbrel

Ook mijn partner die toch veel medicatie gebruikt komt niet in aanmerking, ik blijf het een rare regel vinden.

Gelukkig wel de €350 ontvangen

• Anske

Beste Richard,

Ook ik kan geen aanspraak maken op vergoeding via het Cak. Ik gebruik al 34 jaar medicatie voor RA en de laatste 8 jaar Remicade. Volgens het CAK gebruik ik geen 180 dagdelen Remicade….maar 160 dagdelen.

Hoe zij aan deze berekening komen is voor mij niet na te gaan. De andere medicatie vallen niet onder de FGK lijst.

Voor mij geen € 350 omdat ik geen baan heb.