Tegemoetkoming arbeidsongeschikten

• chantal

ik heb ook de 350 euro op mijn rekenig gestort gekregen :)

• 0

wat raar, ik heb dat bedrag vorig jaar wel gekregen. en ik heb net gekeken, maar er is nu nog niks bijgeschreven.

waar komt dat geld vandaan,van welke instantie?

gaat het misschien op alfabet, want ik heb een achternaam met 1 van de laatste letters van het alfabet.

graag hoor ik even waar dat geld vandaan komt. ga ik eens even op onderzoek uit.

alvast dank.

• anniek

bij mij van het uwv

• 0

ik heb wel bericht gehad dat ik een bedrag van 54 euro krijg van het cak maar dat wordt in november gestort.

• christine

Hoi big spenders…

Misschien een domme vraag maar kom je hier voor ook in aanmerking als je gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben?

En zoja, moet je hier nog zelf iets voor doen?

groeten

• DennisAA

Hallo

wtcg staat los van de 350 van t uwv en los van die 54e dat is compensatie van je eigen risico.

Wtcg is puur over dat je wao/wia etc hebt en omdat je geen 850e meer mocht aftrekken afgelopen jaar

en omdat je toch recht hebt omdat je kosten hebt als je in de wao/wia zit ,voorheen mocht je ong 850e meetellen

in je belasting aangifte

http://www.testwtcg.nl/Popup.aspx

• 0

oke dennis, nu snap ik het

bedankt voor de uitleg.

ik hoor dat dan ook te krijgen, net als vorig jaar, maar heb er nog geen bericht van gehad. ik wacht het maar ff af dan.

heeft iedereen al een brief erover gekregen dan?ik nog niet.

• miranda1963

Hoi Christine,

Ook als je gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent, kun je in aanmerking komen. Zie hieronder de criteria:

Tegemoetkoming arbeidsongeschikten

Als u minimaal 35% arbeidsongeschikt bent en op grond hiervan een arbeidsongeschiktheidsuitkering van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) krijgt, kunt u een jaarlijkse extra tegemoetkoming van 350 euro krijgen. U krijgt deze tegemoetkoming van het UWV. Hiervoor hoeft u niets te doen. Het UWV maakt het bedrag waar u recht op heeft automatisch over op uw rekening.

Groetjes Mir@nd@

• christine

Hoi allemaal,

Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag, en m1 je hoeft er niks voor te doen, zowel voor de betaling via WTCG want die is gekoppeld aan je medicijngebruik /fysio o.a en die via het CAK krijg je ook automatisch.

groeten

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

die van het CAK 54 euro had ik vandaag in de brievenbus.

Groetjes Marieke