Hoi Sandrab,

Ook ik kijk met angst en beven uit naar de nieuwe plannen. Ik zou echt niet weten waar ik het van moet gaan betalen. 170 euro eigenbijdrage is nu al nauwelijks te doen voor mij laat staan als dit nog hoger wordt. En ook die premie, ik vind het belachelijk. Ik zat net een discussie te kijken op nederland 2 waarin iemand zegt, ja nu wordt het ten minste eerlijk want nu komt niet alles op de schouders van de (veel) verdieners terecht (en man die door eigen toedoen werkeloos was geworden en door eigen toedoen in de schulden zat) nou hij mag mij uitleggen wat hier eerlijk aan is. Wij hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te worden en niet te kunnen werken. (ik ben hoog opgeleid en had heel graag gaan werken, heb in de reintegratie gezeten etc) wij komen dalijk door deze geweldige plannen in de nesten en nogmaals wij kiezen daar niet voor. Het is alsof je gestraft wordt voor iets waar je niets aan kunt doen. Ik begrijp natuurlijk wel dat wij (chronisch zieken) niet de enige zijn hoor die echt hard getroffen gaan worden. Maar ik begrijp echt niet hoe dit kabinet denkt!

Groetjes