afkicken van tramadol

  • jolanda33

    Ik ben nu sinds een paar weken aan het afbouwen van de tramadol. Ik zat op 3 maal daags 2 capsules. Het afbouwen van 3 naar 2 ging heel makkelijk. Nergens last van. Nu ben ik afgelopen maandan naar 1 capsule gegaan en heb ik ontwenningsverschijnselen. Last van inwendige jeuk in de rug en linkerarm, diaree, trillingen en koud en warm. Hoe lang duurt het voordat deze ontwenningsverschijnselen over zijn? Het is de bedoeling dat ik volgende week woensdag 22 mei ga afbouwen tot 0. Ben bang dat de ontwenningsverschijnselen weer erger worden of dat ze zo blijven zoals ze nu zijn. Wie kan me hierbij helpen? Heeft iemand een afbouwschema hiervoor? Graag reacties hierop! Alvast bedankt voor de hulp!

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Ik ben er altijd door mijn artsen voor gewaarschuwd om steeds een stapje terug te doen, stapje erbij, stapje terug om niet teveel te gewennen en te verslaven.

    Hier vind je een brochure waar een afbouwschema in staat

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • jolanda33

    Weet je toevallig ook of de ontwenningsverschijnselen erger worden als ik ga afbouwen tot 0? Want daar maak ik me behoorlijk druk om namelijk. Afbouwschema klopt met het afbouwen. Op deze manier ben ik ook aan het afbouwen. Doe het via de huisarts. Hoe lang heb je eigenlijk gemiddeld last van de ontwenningsverschijnselen? Weet je dat toevallig aleemaal?

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik verwacht van niet. Meestal zijn ontwenningsverschijnselen in het begin het ergste. Wanneer het erg moeilijk is af te bouwen is Tramadol wel in druppels te krijgen waardoor je nog langzamer kunt afbouwen. Per druppel letterlijk…

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • jolanda33

    Mijn huisarts wilt me geen druppels voorschrijven. Hij vindt dat het afbouwen al erg langzaam gaat. Voor mijn gevoel gaat het te snel. Met het afbouwen van prednison doe ik nog langzamer dan het afbouwen van tramadol. Elke keer een halve tablet eraf. Dat gaat niet met de capsules van tramadol. Huisarts en ik gaan niet helemaal samen. Zijn wil is wet. Er wordt helaas niet naar de patiënt geluisterd.

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Afbouwen van prednison met een halve tablet per keer is normaal. Aan het einde soms zelfs met een kwart tablet.

    Tramadol moet kunnen per capsule… Ook al is het zwaar maar daar moet je nou eenmaal doorheen. Met druppels duurt het alleen maar langer en hou je de verslaving in stand. Normaal gebruik je dat alleen als je er echt niet afkomt.

    Groetjes Marieke

  • jolanda33

    Vandaag met de tramadol afbouwen naar 0. Ben heel benieuwd. Ben eindelijk redelijk van mijn inwendige jeuk in rug en linkerarm af. Hoop niet dat het terug komt. Hoop dat het zo blijft. Dan is het verdere afbouwen niet zo zwaar.

  • jolanda33

    Hoe lang duurt het voordat de tramadol helemaal uit je lichaam is verdwenen? Heb het een jaar gebruikt. De ene zegt 2 dagen. De ander zegt 3 dagen. Of langer……

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Om de helft van de hoeveelheid Tramadol in je bloed af te breken (de halfwaardetijd) is 5-7 uur nodig. Je kunt er dus gerust vanuit gaan dat na een dag de tramadol uit je lijf is. Heb je retard capsules dan is dit ongeveer het dubbele.

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • karin

    Hoi allemaal,

    Sinds jaren slik ik tramadol in combinatie met oxiconten en oxinorm in totaal 100mg tramadol 20 mg oxiconten langwerkend en 10 mg oxinorm om de ochtend pijn te kalmeren, ik heb chronische bekken ontsteking met aantasting van pezen banden en spieren en een reeds aangetast bot door de ontstekingen met dank aan de nl artsen, sorrie dat ik het zo zeg maar als ik 17 jaar geleden serieus was genomen dan had ik met een simpele antibiotica kuur genezen geweest. Ik woon nu in Frankrijk waar het bij de eerste de beste MRI direct zichtbaar was, in Nederland heb ik overigens ook div MRI'S gehad maar er was nooit iets op te vinden, nu moet je weten dat ik een enorm litteken op mijn bekken heb staan die van binnenuit is ontstaan, hier hebben ze dit nog nooit gezien, de artsen waar verbaast dat ze het zagen, dit hadden ze nog nooit gezien. In Nederland heb ik een keer een infiltratie gehad in mijn bekken om de zenuwen lam te leggen,dit om van de tramadol en morfine af te komen, ik werd 2 uurtjes daarna helemaal gek van de pijn, als ik een pistool had gehad had ik me door mijn hoofd geschoten zo erg, ik kan je verzekeren dat mijn pijn grens hoog is maar dit. Het bleek dat de omliggende zenuwen de functie van de platgelegde zenuw gingen overnemen dus het werkte niet voor mij, ik moest maar doorgaan met de medicatie en bij afstanden afleggen moest ik maar een rolstoel nemen want ik had bij mijn bekkenprobleem ook een osteotomie ondergaan aan mij knie die verbrijzeld was geweest en ja helaas door fout op fout van de artsen ook voor de rest van mijn leven verpest was dus links mijn bekken en rechts mijn knie, vandaar de rolstoel.

    Ik ben verschillende malen gestopt met Tramadol en ga nu weer stoppen, ik weet dat ik veel last ga krijgen van mijn benen vooral s'nachts onrustige verkrampte benen maar ik ben het zo zat al die troep dus ik stop eerst met de tramadol en daarna ga ik de morfine minderen ik wil gewoon weer mijzelf zijn, ik heb het gevoel dat je door al die troep jezelf helemaal kwijt raakt, daarna zie ik wel weer verder qua pijn.