Hallo Angellady,
Gebruikte je 1200mg? Dat zijn inderdaad wel extreem hoge doseringen. Vent
Voor mijn situatie heeft de huisarts een aantal maanden geleden aangeraden om per week met 10mg af te bouwen. Ik gebruikte 400-450mg (8 a 9 capsules) per dag, en had op die piek eigenlijk al 11 of 12 nodig om me normaal te voelen.
Ik ben een paar maanden geleden gestopt met werken omdat ik meer moest gaan innemen om te kunnen functioneren. Vanaf dat moment heb ik alles omgegooid en ben ik gaan afbouwen. De grootste reden was dat ik erg erg depressief van ben geworden.
Ik heb me aangemeld bij een psychologenpraktijk die me hebben doorgestuurd naar een verslavingszorg instantie. Daar ben ik nu inmiddels geweest en de arts gaat het bespreken met de commissie, waarschijnlijk mag ik wel wat sneller afbouwen, ik kan een paar weken intern gaan of om de zoveel tijd een poliklinisch gesprek om de vorderingen/problemen etc te bespreken, voor dat laatste ga ik kiezen omdat ik de ruime helft ook al op eigen houtje heb gedaan.
De Tramadol leek ooit een wondermiddel, het enige nadeel is dat je ze moet innemen een paar keer per dag.. maar alles werd er beter van. Ik heb al die tijd ook marihuana en soms andere drugs gebruikt, maar kan toch wel stellen dat de medidrugs de meest gevaarlijke zijn in mijn geval. Het begint met innemen voor lichamelijke aandoeningen, maar in mijn geval al snel veranderd in het nemen om psychische redenen. Inmiddels zit ik op 190mg per dag, en zelfs het extreem langzaam afbouwen heeft al voor erg veel problemen gezorgd.
Ik kan niet wachten tot de dag dat ik het niet meer hoef te gebruiken! Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van jullie, wat er met jullie psychisch gebeurt is op het moment dat je helemaal van de tramadol af bent, na het afbouwen.
Hoelang je daar nog last van heb / zin in hebt gehad.
Groetjes
Sterkte voor mensen die met het afkicken bezig zijn
En een hart onder de riem voor mensen die het willen.. al ben ik er zelf nog niet af.. alleen het afbouwen geeft al een erg goed gevoel.. its worth it