Naar de huisarts

• Debby

Hoi Ikke,

Bedankt voor het succes wensen!

• anniek

hoi debby,

wat een domme opmerking van zo iemand, die duidelijk geen verstand van reuma heeft maar jou zo wel onzeker maakt.

reumatoide artrithis en nog een aantal vormen van reuma zijn inflammatoire ziekten en de uitleg zit gelijk al een beetje in dat woord: het gaat met opvlammingen gepaard. de verschijnselen kunnen het ene moment meer op de voorgrond staan dan een andere keer maar dat betekent niet dat de ziekte weg is.

hoop dat je aan dit antwoord iets meer hebt.

groet, anniek

• Debby

Hoi Anniek,

Bedankt voor je antwoord en daar heb ik zeker meer aan.

Natuurlijk eerst onderzoeken afwachten en dan weten we meer.

Groet, Debby

• Pepe

Niet aan toe te voegen…

• chantal

succes in het ziekenhuis.

• Debby

Dank je, Chantal :)

• Debby

Het bezoek zit er op………bij de reumatoloog, student.

Ben er niks van op geschoten.

Doet het hier pijn? Ja

Doet het hier pijn? Ja

ect ect ect.

Even gevoeld, nee kan niks voelen.

Bloed formulier, in gevuld.

Ik kijk op het formulier en zegt hij ja ik kijk niet op reuma want

dat heb je niet.

Tja wat moet je daar nu op zeggen?

Ik raad je aan om ook niet meer verder te gaan zoeken, want je mankeert niks.

Ik kan raad geven aan de huisarts dat hij je door moet sturen naar de poli voor onverklaarbare ziektes, zou je dat willen?

Tja wat moet je daar nu op zeggen?

Nou dat was het dan, wel over 4 weken terug komen voor de bloed uitslagen, kan ik dat hele eind rijden voor dat, moet maar even kijken.

Ze hebben gekeken voor Kalium, ALAT, ASAT, bezinking (omdat ik het daar over had, dat het in een paar maanden omhoog aan het gaan is) en nog een ding, maar die weet ik niet meer.

Ben verbaast, verdrietig en wanhopig

Het lopen gaat steeds moeilijker, ben blij als ik de dag door kom.

Ik ga me nu zelf laten testen voor de lyme, kost me wel even 150 euro, maar wat moet je anders?

• Marieke (Beheerder)

HUH wat een ontzettend raar consult moet jij hebben gehad…

Zo kun je je toch niet serieus genomen voelen? Ik zou eisen dat een reumatoloog, geen student je ziet of naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion.

En al zou het geen reuma zijn… waarom dan meteen onverklaarbaar.

Ik zou zeggen niet accepteren, terug naar de huisarts, verzekeraar en wie dan ook die je verder kan helpen.

Groetjes Marieke

(beheerder)

• ikke26

:X echt co en arts assistente zouden een verplichte cursus omgangskunde moeten gaan doen!

zo ga je toch niet met je patienten om!

Ik zou dit niet accepteren, je kunt bijvoorbeeld morgen naar je ziekenhuis bellen, en dan zeggen dat je op je volgende afspraak voor de uitslag van het bloed onderzoek een afspraak wil gewoon net de reumatoloog zelf en niet de student.

En dan zou je de reumatoloog aan kunnen spreken op het gedrag van die student, zodat die ook een standje krijgt want dit kan echt niet!

Mag ik vragen naar welk ziekenhuis je gaat?

Groetjes ikke

• Debby

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

@ikke, ik ging naar het Sint Maartenskliniek.

En ik laat het zeker hier niet bij zitten, maar moet even nog bij komen en alles

op een rijtje zetten.