Huis kopen ----> alleen!

• Jopie1982

Heb de knoop door gehakt en het huis toch gekocht. Ik vind het echt super eng en spannend en hoop ontzettend dat ik het ga redden en vol ga houden. Echt blij ben ik er nog niet mee, moet denk ik eerst even aan het idee wennen. Maar ben toch trots op mezelf dat ik ondanks de vele pijn dit toch ga proberen.

• anniek

hoi jopie,

van harte gefeliciteerd met je aankoop! en wat dapper dat je het toch aandurft!

ik snap je onzekerheid wel, het is ook nog al niet een stap zo gelijk bij je ouders vandaan waar je met alle zorg wordt omringd.

Daarom: neem in het begin gewoon alle geboden hulp aan en maak daarna de balans op van dingen die je zelf kunt en wilt doen en dingen waar je hulp van anderen bij nodig hebt. Zorg wel dat je ook genoeg energie overhoudt voor leuke dingen want anders kun je je eigen accu niet weer opladen en loop je binnen no time leeg.

Misschien kun je in ieder geval huishoudelijke hulp aanvragen via de WMO?

Ga (misschien over een poosje als alles overzichtelijk is) genieten van deze belangrijke stap in je leven!

hartelijke groet, anniek

• Qwerty

Gefeliciteerd met je aankoop, spannend!!

Liefs,

Qwerty

• Paul (moderator)

Hartstikke leuk voor je Jopie. Een pittige beslissing

maar straks ben je blij dat je het gedaan hebt. ;)

Paul (moderator)

• Marieke (Beheerder)

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!

• Janny71

Proficiat Jo,

Spannend en ook hardstikke gaaf. Ik heb ook verschillende

jaren op mij zelf gezeten en nooit geen spijt gehad.

Ondanks de drukte die er aan kom: geniet ervan!

Succes,

Janny

• Jopie1982

Bedankt voor al jullie berichten. Door jullie reacties heb ik ook durven besluiten.

Ik weet dat ik niet alleen sta en dat er veel meer mensen met problemen zijn die het ook alleen

moeten doen. En die het ook durven.

Nu kan het lichamelijk allemaal nog dus ga ik het proberen en er zijn tegenwoordig zoveel hulpmiddelen enz.

dus het moet en zal me lukken.

T.z.t. heb ik vast een hele hoop tips nodig over hoe ik handig potjes open kan krijgen, was kan ophangen, strijken enz.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik zie de uitnodiging voor de housewarming wel komen haha breng ik mn hele arsenaal aan hulpmiddelen mee.

Bij mij is een ergotherapeut een keer thuis geweest, misschien ook een tip voor jou!

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Whahahaha nou je bent van harte welkom hoor, ben alleen wel bang dat het een behoorlijk stukkie voor je rijden is (Veluwe). Maar dat is zeker een goede tip. Maar dan gelijk de volgende vraag, hoe kom je bij zo iemand terecht, of hoe kan ze zo iemand bij je thuis krijgen?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik kom graag naar de veluwe hoor!!

Ik heb een verwijzing via de reumaconsulent gekregen, zij wist ook wel wie ik bellen kon.

Groetjes Marieke