Ik kan me je twijfels wel voorstellen, maar angst is een slechte raadgever en het alternatief is… bij je ouders blijven wonen? Wachten op een huurwoning (hoe lang duurt dat)?
Dat van het pgb lijkt me een waardevolle tip, ik heb me zelf tot nu toe laten afschrikken door de ambtelijke procedures maar is wel zo iets waar ik ook nog een keer iets mee ‘moet’ - ik doe nu wel erg vaak een beroep op mijn omgeving.
Onthoud ook, je kunt soms meer dan je denkt en ook als je pijn hebt: als je het maar in je eigen tempo kunt doen kom je er vaak ook wel. Ik heb zelf moeten leren om in slechte tijden de boel af en toe maar gewoon de boel te laten en dan is het maar een keer niet stofvrij in huis 
Wat betreft werken en woonlasten is het misschien handig om geen tophypotheek te nemen, maar eentje die je ook nog kunt betalen als je werkloos wordt. Dat geeft je misschien een wat veiliger gevoel.
Kijk in je arbeidscontract na of je verzekerd bent voor het wga-hiaat, dan kom je bij eventueel toekomstige arbeidsongeschiktheid niet voor een enorme inkomensdaling te staan. Bij veel bedrijven kan deze verzekering door de werknemers collectief afgesloten worden zonder gezondheidswaarborgen.
Verhuizen en op jezelf wonen is vooral ook heel leuk, verlies de voordelen niet uit het oog, veel plezier (tu)