Wat mij in het verleden altijd duidelijk werd gemaakt is dat a-specifieke klachten klachten zijn die niet specifiek voor de aandoening zijn.
Ruim 30 jaar geleden in het gips en in een korset gezeten, nadat ik door mijn rug was gegaan (vertild) en er een scoliose was geconstateerd.
Helaas is de pijn nooit meer weggegaan. Heb door de jaren heen heel wat medicatie geslikt. 2 keer ben ik behandeld bij een pijnpoli waar zenuwblokkades gezet zijn.
Ook dat heeft maar even resultaat gehad. In al die jaren zijn er eigenlijk nooit foto's o.i.d. gemaakt.
Nu na 30 jaar heb ik eindelijk te horen gekregen wat ik mankeer. Artrose in rug en nek.
Ben ziek thuis sinds november 2009 en heb een poging gedaan te re-integreren maar dat is helaas mislukt.
Aangezien er een tussenwervelschijf compleet weg is heb ik de huisarts gevraagd of daar niet iets aan te doen is. Kan nu volgende maand bij een orthopeed terecht.
Gisteren ben ik bij een nieuwe pijnpoli geweest voor mijn nek (daar zijn de facetgewrichten aangetast). Heb nu lyrica voorgeschreven gekregen (word je wel duf van). Dit moet ik ongeveer 3 weken proberen en dan afhankelijk van het resultaat wordt er een proefblokkade gezet en als dat goed gaat een definitieve. Tevens een injecte voor CTS gekregen.
Al die jaren stond voor mij in het teken van werken omdat ik als 19 jarige werd afgekeurd. Vanaf mijn 26ste een vaste baan, maar helaas nu dus al een poosje thuis. Heb altijd leuke dingen laten staan om toch vooral maar te kunnen blijven werken.
Mijn hoop is nu toch echt gevestigd op de pijnpoli en de orthopeed.
Groet,
Linda