kromme tenen

• Yvonne

Hallo lezers.

Is het jullie wel eens overkomen dat er binnen 2 maanden al je tenen van een voet kromgroeiden?

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik spuit al 2.5 jaar MTX en sinds september spuit ik Enbrel erbij.

Slik 2 x per dag diclo 75 mg per dag.

Maar wat ik ook doe, het is niet te stoppen!!!

Waarschijnlijk moeten al die teentjes rechtgezet worden.

Dit zou dan de derde flinke operatie zijn binnen 2 jaar, eerst een ernstige ontsteking aan de pees van enkel schoongemaakt.

Na een half jaar een duim vastgezet omdat het kraakbeen foetsie was.

En nu dit weer!!

Ik spuit al die zooi trouw in mijn lijf, maar het lijkt alsof mijn lijf daar gewoon sch… aan heeft

Ben een beetje hopeloos aan het worden…

HELLUP!!

• Pepe

Het is om gek van te worden.

Ik kan je geloof ik niet veel zinnigs zeggen, ik wens je enkel veel sterkte.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat de diagnose was, aangezien je -schijnbaar- allerlei zaken door elkaar hebt.

Klopt dat?

Hou het hoofd koel, er komen andere tijden.

• Paul (beheerder)

Nou, lekker dan Yvonne. :(

Heb je er pijn aan? Kun je nog goed lopen?

Paul (beheerder)

• sabine Le Blanc

Hoi Yvonne,

Ik heb aan mijn rechtervoet dat mijn tenen aan het vergroeien zijn, ze beginnen naar rechts te wijken en twee tenen beginnen een zwanenhals aan te nemen. Ik heb heel veel last van mijn voeten, soms echt tot huilens toe.

Ik hoop dat de behandeling baat heeft voor je!

Groet

Sabine Le Blanc

• Joke (moderator)

Hoi Yvonne,

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen en ik hoop van harte

dat je geen pijn hebt of in iedergeval niet te veel.

gr Joke (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

mijn tenen staan behoorlijk krom… voor mijn gevoel was het er ineens maar ik kan het niet precies zeggen.

Groetjes Marieke (moderator)

• Herman

Hallo

Ik had hetzelfde euvel kromgroeiende tenen ik heb ze recht laten zetten ik spuit nu eens per weken Humira het is bij mij tot stilstand gekomen

Gr Herman

wil je evt meer informatie of eens van gedachten wisselen mag je mij op msn toevoegen :hermannieuwenhuis@hotmail.com

• Yvonne

Hallo reactiegevers,

Ik heb er geen pijn aan, alleen, de kromme kootjes van mijn tenen raken de bovenkant van mijn schoenen.

Als ik te lang loop, ( en ik ben ( nog steeds) een fanatieke loper ) dan krijg ik blaren op de kootjes.

Ook al bepleister ik ze allemaal!

Nu doe ik schoenen aan die al een poosje op de weggooi-lijst staan omdat ze te oud ( afgedragen ) zijn.Lekker uitgelopen!

Laat de orthopeed het maar niet horen!

Gelukkig heb ik ze nog bewaard,zo komt Joris Driepinter door de winter.

Al met al, het is geen pretje, want ik woon ongeveer OP het strand, meestal mag ik er nu vanaf een afstand naar lijken, boven op het duin en kijken naar de mensen die nu doen wat ik jaren lang bijna dagelijks heb gedaan, menig uur wandelen langs het strand. :-(

Maar, mochten er mede(patienten) zijn die eens lekker willen uitwaaien op strand, ik bied je een overnachting op onze zolder aan,gratis,

( 2 pers-bed, jawel! )en als je aardig bent zit er ook nog een ontbijtje aan vast.

Ik gun anderen het liefste wat ik altijd deed en wat ik nog maar met mate kan .,,,, strandwandelen!!!

• Yvonne

Hoi Pepe,

Ik heb pas sinds 3 jaar reuma, en krijg nu al mijn derde operatie.Eind van het jaar worden 4 tenen rechtgezet, weer een aantal weken uit de roulatie.

Doordat de reuma zo actief was, hebben ze mijn pezen aangevreten, gelukkig op tijd schoongemaakt., anders had het mijn botten aangetast.

Ik ben pas naar een reumatoloog gestuurd toen ik opeens niet meer de trap af kon lopen, er zaten “erwten” onder mijn voeten. Daarna heeft het nog een jaar geduurd voordat die ontsteking kwam, zat al zwaar onder de medicijnen toen.

Het kraakbeen van de duim was waarschijnlijk al een poosje aan het verdwijnen, voordat ik wist dat ik reuma had. Had er trouwens geen kracht meer in voordat de duim alle kanten op ging zweven. Heeft lekker kunnen woekeren.

Nu nog steeds MTX, Enbrel en diclo 2 x 75 mg p/d.

En toch gaat het maar door, maar…… de bezinking is goed!!!

Wat koop ik daar nou voor als het toch niet stopt?

Waar eindigt dit? En ja, zoals jij zegt , ik heb het over verschillende dingen, maar het overkomt me gewoon! Ik ben nooit ziek geweest, ik werk nog steeds 32 uur, ik word 55 jaar en wil dit zo lang mogelijk blijven doen, ben gewoon een beetje hopeloos, aan de goden ovegeleverd, zo voelt het!

Wanhoopje!

• Pepe

Mijn bezinking is ook goed, de foto's zijn ‘te mooi’ -al zijn er drie tussenwervelschijven bijna verdwenen- en ik werk ook nog, soms wel meer dan 50 uur per week. Maar wat is het alternatief? Stilzitten? Dat hou ik 5 minuten vol, dan begint alles pijn te doen.

Ik moet er niet aan denken om thuis te zitten, dat worden weer lange gebroken nachten.

Ik weet het allemaal ook niet, ik probeer het zo lang mogelijk uit te zingen.

Vervanging van onderdelen of pijnbestrijding stel ik nog effe uit, ik ben blij dat ik nu alleen nog Paracetamol heb,

maar het wordt wel elke keer lastiger, 's avonds -als ik net wakker ben- ga ik op handen en voeten de trap op.

In de loop van de nacht gaat het wel weer en 's morgens -na het werk en drie uur slaap- begint alles weer overnieuw.

Het eerste uur ben ik dan 100 jaar. Ongelofelijk dat Artrose als ‘niet-chronisch’ bestempeld is.

Maar ja, als ik jou zo beluister, mag ik helemaal niet klagen.

Sterkte meid…