artrodese enkel

• Mariska

Hoi Miranda,

27 april ben ik onder het mes gegaan, en ik zit nu midden in de niet mogen lopen periode, maat o wat valt dat tegen zeg. En ik heb best veel pijn nog.

Anderhalf jaar geleden ben ik gezwikt, en dat is eigenlijk nooit weer goed gekomen. Mijn enkel is gezwikt naar binnen blijven staan.

Ze hebben nu het kraakbeen verwijderd en dit met donorbot opgevuld. Geen pennen of schroeven en met zo met drie maanden gips vast groeien.

Jij heel veel sterkte

liefs Mariska

• miranda1963

Hallo Mariska,

Allereerst bedankt voor je reactie. Vervelend dat het nog steeds pijnlijk is. Ik twijfel zelf nog heel erg of ik het moet laten doen. Ik heb zo'n half veel minder pijn gehad met lopen, maar helaas is het de laatste weken weer knudde. Ik heb veel pijn met lopen en dan ga ik echt weer twijfelen. Vooral ‘s ochtends heb ik heel lang nodig om op gang te komen en de pijn blijft de hele dag aanwezig en vervelend. Zelfs door alle pijnstillers heen. Ik vind zo’n operatie toch wel heel ingrijpend, dus geef ik mezelf nog steeds bedenktijd. Ik hoop dat je na de niet lopen periode een stuk minder pijn (liefst helemaal niet natuurlijk) hebt en dat het je heeft geholpen. Laat me later nog eens weten hoe het verder is gegaan.

Veel sterkte!

groetjes Miranda

• pieter

ben 6 weken geleden geopereerd aan mijn rechter enkel. mijn enkel is vast gezet na jaren met pijn te hebben geleeft. moet nog 1 week gips en dan nog 6 weken loopgips.in het begin had ik last van knellend gips en heb in 1 week tijd 3 keer ander gips gehad. daarna goed en lang (ca 3 weken)met been omhoog gelegen.wel heb ik vanaf dag 1 na de operatie totaal geen pijn meer gehad en dat is een hele positieve ervaring. volgende week dan loopgips en nog een foto en ben dan benieuwd hoe het tot nu toe is genezen. ik zeg het, ik heb tot nu toe totaal geen pijn gehad. ik ervaar die 6/7 weken gips dan ook niet als heel erg vervelend. het enige dat misschien wat lastig is, is dat je wat bepekt bent in je bewegingsvrijheid. op 1 been.maar daar is wel mee te leven, er zijn ergere dingen volgens mij.volgende week dus een stapje verder en kjik er nu al naar uit.

• miranda1963

Dank voor je reactie, Pieter. Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt. En dat je geen pijn hebt. Ik heb de operatie nog niet ondergaan. De bewegingsvrijheid lijkt me ook erg lastig, ook omdat ik niet met krukken kan lopen, dus dan wordt het al snel in een rolstoel. "s Nachts moet ik er altijd meerdere keren uit en dat zal dan ook weer problemen gaan opleveren. De reuma heeft mijn polsen en ellebogen flink aangetast waardoor ik dus geen kracht kan putten uit mijn armen. Een operatie aan mijn enkel maakt mij wel heel erg afhankelijk van hulp. Ik overweeg wel om het te doen, maar nu nog even niet.

Nog veel beterschap en laat nog even weten hoe het lopen gaat als je uit het gips bent.

Groetjes Miranda

• Koen

Hallo allemaal,

9 mei j.l. ben ik geholpen aan m'n rechtervoet, zag er ontzettend tegenop, helemaal omdat ik nog nooit zo'n grote operatie ondergaan had.

nu 6 dagen later lig ik de hele tijd plat, naar het toilet gaan is vreselijk haha.. ik heb nooit met krukken e.d. hoeven lopen.

ook het feit dat je heel erg afhankelijk bent van anderen is irritant!

de pijn daarentegen was net na de operatie erg vervelend, uiteindelijk een blokkade in m'n knieholte gehad en toen viel het wel weer mee.

maar de 23ste van deze maand ga ik naar het ziekenhuis om de hechtingen eruit te halen en nieuw gips te krijgen.

Mijn andere voet moet ook nog gedaan worden, dus ik maak m'n borst alvast nat.. -_-''

hoeveel tijd zit daar tussen denken jullie? tussen zo'n operatie en een eventuele volgende?

Grt.

Koen

• yves

hallo,

ik “moet” mijn enkel laten vastzetten ( ongeval gehad en nu volop artrose)

heb jij dit laten doen en wat zijn je ervaringen aub

met vriendelijke groeten

yves

• miranda1963

Hallo Yves,

Ik heb het nog steeds niet laten doen. Op één of andere manier ben ik er heel erg huiverig voor.

Natuurlijk moet ik er een keer aan geloven, maar zolang de situatie houdbaar is, laat ik het nog niet doen.

Onder houdbaar versta ik dat ik nog steeds loop, al is het mank. Wel heb ik nu spierversterkende oefeningen en ik moet zeggen dat het na bijna een jaar toch zijn vruchten lijkt af te werpen. Geen grote stappen, maar dat doel heb ik ook niet. Alle kleine beetjes helpen!

gr. Miranda

• Leonie

Beste allemaal,

Vandaag te horen gekregen dat ik waars. Ook Geopereerd moet worden ik had een paar vraagjes hoe groot maken ze de snede en hoe lang moet je in het ziekenhuis verblijven.