Knakkende gewrichten..?

• m@ms

hoihoi

ik heb fms en daarbij ook knakkende gewrichten. , naast fms heb ik een chronische ontstoken schouder [sinds 1999 en ik heb een aangeboren heupafwijking . na al die jaren blijkt dat die operatie niet volledig gelukt is , de kom is ondieper en platter en de kop is kleiner dan normaal.

ook zijn mijn gewrichtsbanden slapper. ik heb lies klachten , zowel in de aangedane kant als de “normale”kant.

in maart 2008 werd ik “grieperig”voor mijn gevoel , een dag of 2 later kon ik niet meer uit bed komen . na veel onderzoek kreeg ik eerst de diagnose fms , na veel “zeuren”mocht ik naar de ortopedich chirurg vanwege de schouder en heup , hij kon mij na uitgebreid onderzoek de oorzaak aantonen van de schouder en heup klachten. de problemen met mijn nek komt door een ongeval in 2002.

vorig jaar maart waren al mijn gewrichten en spieren extreem pijnlijk , ik was erg moe en kon weinig , alle activiteiten waren teveel.

nu nog , een van mijn kinderen tillen , boodschappen doen wordt altijd gevolgt door pijn. ik ben mijn functie op het werk kwijt , zit nu op kantoor maar zelfs een kantoor baan red ik niet voor een volle 20 uur , ik red max 15.

waar ik veel baat bij heb is zwemmen in verwarmd water , ik slik movicox als de schouder opspeeld en paracetamol als ik hoofdpijn krijg vanuit de nek en schouders. de pijn in de rest van mijn lijf kan ik nu hebben .

ontspannen op bed m.b.v. muziek wil ook nog wel eens helpen.

meer tips weet ik niet meer maar als ik nog wat weet schrijf ik het.

groetjes suzan

• vic

ik heb nu zo'n 6 maanden last van knakkende gewrichten en ik bedoel dan ook alles knakt en kraakt pols knieen schouders nek rug heupen, ook door een hele apk keuring geweest en er is niets uitgekomen erg iritant.

• Michelle

Ik hou superveel van dansen! Steeds als ik naar beneden ga met mijn ass bijvoorbeeld, knakken mijn knieeën. Het is super irritant en ik weet niet hoe ik er vanaf kom! Iemand enig idee?

• lauren

Heey! Ik las t berichtje van Michelle en heb echt precies hetzelfde! Als ik dus ook met mijn kont wil zakken, dus door m'n benen heen moet zakken, gaat het knakken en doet superveel pijn! Ik zit dus ook op dansen en hierdoor kan ik sommige dingen niet doen, het is dus echt stom :(

• Pepe

Lastig te zeggen via een forum.

Het hoeft niets te betekenen, maar het kan net zo goed een reumatische aandoening zijn.

Alleen knakken is normaal, als er pijn bij komt kan het wel iets zijn.

Toch maar een dokter opzoeken.

• deesje

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde, alleen geen last in mijn polsen.

In Nederland ben ik ook van het kastje naar de molen gegaan en al vele dokters gezien. Operatie wilde ik niet, want ik wilde eerst weten wat ik precies had.

Op een gegeven moment gingen wij naar een camping in Duitsland. Ik kon bijna niet meer lopen doordat ik mijn knieen niet meer terug geknakt kreeg. Met de eigenaar van de camping ben ik naar het langs gelegen ziekenhuis gegaan.

Ze wisten meteen wat ik had. Gewrichten reuma. Ik kreeg daar het medicijn diclofinac (spierverslappers). Echt een wondermiddel!

Eenmaal in Nederland wilden ze mij dit niet geven, want ze vonden het een te hoge dosis. Ik beloofde het alleen te gebruiken als ik het echt nodig had.

Ik heb nu ongeveer 2 0f 3 pilletjes diclofinac per jaar nodig en het gaat goed. Neem ik deze dan niet in, dan begint alles weer op nieuw, en heb ik veel pijn in de nek, rug en vooral mijn knieen.

In Nederland willen ze maar steeds weer onderzoeken. Ik heb al vanalles gehad, scan, vloeistof innemen en vanalles. Iedere keer komt er weer uit, dan het bloed weer iets is verhoogd om reuma te hebben.

Ik adviseer om naar Duitsland te gaan. In Nederland sturen ze je gewoon naar huis en zeggen je moet er maar mee leren leven.

• Joke (moderator)

Hoi Deesje,

Ik ben blij dat je zoveel baat hebt bij diclofenac , maar helaas

weet ik uit ervaring dat bij de meeste mensen hier dit helemaal

niets doet.

Ook ik zelfs slik het erbij elke dag maar alleen diclofenac doet

bij mij niets.

Verder wil ik je wel bedanken voor je lieve positieve bericht en

hoop dat het zo goed met je blijft gaan

gr Joke (moderator)