hoihoi
ik heb fms en daarbij ook knakkende gewrichten. , naast fms heb ik een chronische ontstoken schouder [sinds 1999 en ik heb een aangeboren heupafwijking . na al die jaren blijkt dat die operatie niet volledig gelukt is , de kom is ondieper en platter en de kop is kleiner dan normaal.
ook zijn mijn gewrichtsbanden slapper. ik heb lies klachten , zowel in de aangedane kant als de “normale”kant.
in maart 2008 werd ik “grieperig”voor mijn gevoel , een dag of 2 later kon ik niet meer uit bed komen . na veel onderzoek kreeg ik eerst de diagnose fms , na veel “zeuren”mocht ik naar de ortopedich chirurg vanwege de schouder en heup , hij kon mij na uitgebreid onderzoek de oorzaak aantonen van de schouder en heup klachten. de problemen met mijn nek komt door een ongeval in 2002.
vorig jaar maart waren al mijn gewrichten en spieren extreem pijnlijk , ik was erg moe en kon weinig , alle activiteiten waren teveel.
nu nog , een van mijn kinderen tillen , boodschappen doen wordt altijd gevolgt door pijn. ik ben mijn functie op het werk kwijt , zit nu op kantoor maar zelfs een kantoor baan red ik niet voor een volle 20 uur , ik red max 15.
waar ik veel baat bij heb is zwemmen in verwarmd water , ik slik movicox als de schouder opspeeld en paracetamol als ik hoofdpijn krijg vanuit de nek en schouders. de pijn in de rest van mijn lijf kan ik nu hebben .
ontspannen op bed m.b.v. muziek wil ook nog wel eens helpen.
meer tips weet ik niet meer maar als ik nog wat weet schrijf ik het.
groetjes suzan