prednison afkickverschijnselen

  • Ingrid37

    Hi Agaath, heel herkenbaar die klachten. Ik heb ze nog steeds en allemaal begonnen bij het afbouwen van de Prednison van 10 naar 7,5 mg. De reumatoloog zit inmiddels met haar handen in het haar, na bloedonderzoek en ontlastingsonderzoek is recent gebleken dat mijn bloedbezinksel 108 is, ik bloedarmoede heb, teveel bloedplaatjes (820 ipv 150-400), de albumine krap is, ik ijzertekort heb en dat mijn vertering niet goed is (er zitten vet, vetzuren en zetmeel in mijn ontlasting). Binnenkort wordt ik opgenomen in het ziekenhuis waar ze alles systematisch uit gaan zoeken. Ik vrees ook voor een maag- en darmonderzoek. Wens je zus sterkte en misschien moet zij ook aandringen op verder onderzoek. Gr. Ingrid

  • Carolien van der Splinter-Achterberg

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje ITP en ben bezig met afbouwen van prednison. ik ben begonnen met 50 mg per dag . ik vind het werkelijk een hel dat afbouwen. ik heb erg last van bibberige handen/armen, hartkloppingen,rusteloosheid, honger,ben zo ontzettend moe,heb slapeloosheid( niet echt handig met een kind van 19 maanden), ik ben werkelijk niet te genieten en heb mezelf af en toe niet in de hand ( aggressie). en kan me niet meer concentreren. Werken kan ik al maanden niet meer en voorlopig zit ik nog een paar maanden thuis om bij te komen en aan te sterken. ik wens je veel sterkte met het afbouwen en een goede gezondheid toe!! groeten Carolien

  • Rob

    Hallo allemaal,

    Ben na een korte kuur van 10 dagen 10 mg, 3 weken geleden gestopt met prednison. Kreeg alle klachten die jullie beschrijven ook. Het met de dag wel beter maar voel me nog steeds niet happy, als ik een bakkie koffie heb gedronken krijg ik nog steeds duizelingen en rillingen, Herkend iemand dit?

  • Marieke (Beheerder)

    Rob,

    Met zo'n relatief kleine dosering voor een korte tijd, wordt het tijd een arts te raadplegen. Wellicht is er iets anders aan de hand.

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • Janny

    Ik ben nu sinds drie weken af van de prednisolon maar ben erg moe en heb pijn in mijn rug, benen , enkels en hoofd.

    Dit is zeer vermoeiend. Zou graag willen weten wat ik hieraan kan doen.

    Ik heb van mei 2012 tot januari 2013 prednisolon moeten innemen. Werd er dikker van . Heb nu nog een buikje die nog niet echt wil verdwijnen.

    Deze kuur heb ik moeten nemen ivm een nierfilterontsteking. Moest met 80 mg beginnen maar dat was teveel. Ik was mezelf helemaal kwijt. Mijn humeur vloog werkelijk alle kanten op van janken tot agressief. Gelukkig mocht ik daarom al naar 40 mg . Dat scheelde enorm.

    Met de ontsteking gaat het nu beter maar al die andere pijn is niet fijn.

  • jeannette

    Ik heb al 15 jaar prednison gebruikt …tegen overgevoeligheig ….krijg zonder prednison …erge jeuk en uitslag…Nu gaat het de laatste tijd veel beter om de jeuk onder controle te houden en dus tijd om de prednison af te bouwen……….ik zat op 2x dgs 5 mg….dat is niet veel maar de afkick gevolgen zijn heel erg.ben eerst naar 2x 3 mg pd gegaan….kreeg al spierpijn dode benen en werd heel moe…maar toch doorgezet….en na 1 maand was het tijd voor verdere afbouw …naar 2x11/2 mg…..de eerste paar dagen ging het wel…maar na ongeveer n week was de pijn in mijn benen zo erg dat ik niet meer lopen kon….zo veel pijn …uit een stoel komen was een kunst…en zo moe …kon de dag niet doorkomen ..dit heb ik 2 weken volgehouden….met dejeuk ging het goed maar gisteren heb ik mijn doses weer opgevoerd naar 2x 3 mg…..want ik sliep niet meer van de pijn in mn benen en dit terwijl ik zo moe was……vannochtend weer deze dosis genomen …en vandaag kan ik al een stukje lopen met weinig pijn.Nou de keus is vervelend maar dat was geen leven zo ..is er geen andere oplossing om van die zooi af te kicken.

    Wie herkent mijn verhaal ,en weet misschien raad? groetjes jeannette

  • emmy brokmann

    Ik heb met verbazing het bovenstaande artikel gelezen, maar wie dat ooit heeft gezegd weet ik niet, ik in ieder geval niet. Het gekke is dat het voor een klein gedeelte klopt, maar lang niet alles. Ik ben nooit opgehouden met prednisolon en ik heb ook nog nooit een dikke pols of enkel gehad enz. Met vriendelijke groeten Emmy Brokmann

  • ria

    Ik ben 5 maanden geleden met prednison 5 mg,begonnen  is niet veel, maar de hoge dosis kon ik niet verdragen. Nu na afbouwing (na 5 maanden) ben ik gestopt, advies van de dokter. Ik gevoel mij “ziek” kan geen stap doen, ben misselijk, geen eetlust , maar wel 6 kilo aangekomen, wat niet mag ivm mijn rug. Ben erg erg moe en lig ik vaak op de bank en val ik in slaap.

    s'avonds om 22 uur naar bed , slaap meteen tot 8 of 9 uur s'morgens, heb moeite om mijn bed uit te gaan want ik val steeds in slaap.

    Ik gevoel mij moedeloos, ik weet niet wat ik moet doen, hoort dee klachten hierbij?En die vreselijke vermoeidheid, ben normaal erg actief, maar dit is gen doen, wie kan hier mij bij helpen?

    groetjes allemaal

    en een voorspoedig 2021 met een goede gezondheid

  • Henk

    Klopt ik heb ook alle verschijningen gehad maar ook wat druk op borst en maag en af en toe benauwd

    Duurt lang

    Hoelang gaat dit door 3 maanden gebruikt 25 mg

  • Pauline

    Ik mag maandag as mijn laatste 2,5 mgr prednison nemen.

    Wat een ellende zeg pijn moe warm koud. Lijkt wel of mijn lichaamsthermostaat kapot is. 

    Komt dit bekend voor?

    Week erna bloed prikken nu maar duimen dat het acceptabel is om te stoppen.