Sedert januari/februari heb ik droge ogen maar ook blepharitis. Er is al van alles geprobeerd met betrekking tot de droge ogen….gels…druppels…verwijding van het traanpuntje…doorspuiten van de traanbuisjes…niets hielp.
Ben door gaan zoeken op het internet totdat ik op een site terecht kwam van een optometrist. Ik erheen en ben de jonge man nog steeds dankbaar…Hij leerde me in de eerste plaats goed poetsen van de oogleden. Dat is nog niet alles. Kwam uiteindelijk terecht op een site over plugjes. Wanneer je droge ogen hebt dan gaan je ogen juist tranen. Het is een soort reflex. De arts in ons dorp wimpelde het weg maar doorgezet en ben nu terechtgekomen bij visie in Utrecht….Mijn ogen zijn bekeken en ja…kom in aanmerking voor de plugjes,. De verzekering betaalt het. Twee weken geleden zouden ze geplaatst worden maar omdat ik wederom een ontsteking aan een oog had ging het feest niet door, Nu moet ik weer terugkomen en als het goed is worden ze geplaatst,. Ik weet van iemand dat het een groot succes is gebleken want de ogen traanden niet meer. Door steeds een zakdoek te gebruiken…kun je juist ontstekingen krijgen.
Het poetsen van de ogen voor de blepharitis is ook van groot belang…Warme compressen tweemaal per dag op de ogen….dan voorzichtig met wattenschijfjes de oogleden naar beneden masseren..dan met een wattenstokje tussen de oogleden masseren zodat de traankliertjes opengaan. Dát is al een stuk verbeterd maar dat tranen blijft totdat de plugjes geplaatst zijn.