Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb zelf geen idee hoe Niet Reuma mensen over het spotje denken/interpeteren.
Hallo.
Ik ben zelf reuma patieent, Ik vind de commercial degenererend, vele reuma patieenten kunnen best nog wat.
In de commercial kan/mag een patieent niets meer dan alleen pillen slikken.
Mensen die geen reuma hebben, begrijpen echt zo"n filmje niet.
Als je zo aan geld moet komen is dit ronduit schandalig,van mij geen cent meer.
Als je zo zieltjes moet winnen over de rug van reuma patieenten, zijn wij niet zielig, maar jullie.
Deze woorden zijn ook naar dagblad de telegraaf verstuurd.
Een nog redelijk veel kunnende reumapatieent
ik moest hem drie keer zien voor ik hem snapte.
maar nu ik hem snap dat deze vrouw dus de reuma is kan ik er iets maar ook weer niets mee.
ik ben 39 jaar en heb ernstige reuma maar vond het erg extreem en denk dat veel mensen de reclame niet snappen.
tijdens de collecte vanavond die ik liep vroegen mensen die weten hoe ziek ik ben vind jij die reclame normaal dat een ander je de les leest en ik vertelde dat die vrouw de reuma moet voorstellen volgens mij, begrepen de mensen hem beter dat is volgens mij niet de bedoeling dat ik het uit moet leggen dan gaat het de essentie voorbij.
ik vind het een verschrikkelijke commercial. Het lijkt net alsof je niets meer kan en/of mag als je reuma hebt. Uit de reacties begrijp ik dat de vrouw de reuma uitbeeld maar dat had ik niet begrepen.Ik snap wel dat er veel geld nodig is en omdat reuma niet zichtbaar is moet er wel aandacht gevraagd worden om dat binnen te halen maar toch niet door ons als zielige en onmondige mensen te laten zien.Plus als ik, iemand die reuma heeft, de commercial niet begrijpt hoe moeten andere het dan wel begrijpen.
Ik vind de commercial juist wel goed.
Een actieve man wordt plotseling geconfronteerd met alle diengen die hij niet meer mag of kan doen. In de pakweg 40 seconden zie je een levenslustige man afzakken naar een wrak. Je ziet dan ook het vuur in zijn ogen doven.
Mensen zouden zich eens moeten proberen voor te stellen wat de gevolgen zijn van reumatische aandoeningen. Het komt echt voor dat actieve mensen door reuma compleet geveld worden omdat ze bepaalde (voor hun juist zo belangrijke) dingen niet meer kunnen doen. Dat aspect wordt geweldig goed weergegeven door de commercial. Daarbij wordt de reuma uitgebeeld als de strenge verzorgster die bepaalt wat wel (medicijnen slikken) en zeker niet meer (sleutelen, bellen, scheren en gitaar spelen (dus fijne motoriek)) mag of kan.
Gelukkig ben ik zelf redelijk gezond van lijf en leden, maar kijk maar eens om je heen en bedenk wie er in jouw omgeving getroffen is door die vreselijke aandoening. Natuurlijk is een gipsbeen beter zichtbaar, maar is het daarom erger?
Reuma sluipt en is daarom alleen als een stuk vervelender. In het begin probeer je de klachten te ‘bagatelliseren’ (gaat wel weer over, zeker verkeerd gelegen, koutje gevat?) maar als ze blijven en het besef komt dat er niets aan te doen is stort soms de hele wereld in.
Ook de buitenwacht en de uitkeringsinstanties hebben niet altijd door dat er wel degelijk sprake is van een slopende ziekte, vooral als de patiënt in kwestie probeert zijn gebreken te camoufleren door er gewoon goed uit te zien, ongeacht de energie die dat kost.
Laten we de reumapatiënten helpen waar dat kan, want het kan ook jou overkomen.
Heb reuma maar kan me totaal niet identificeren met het in de commercial getoonde. Wat een trieste bedoening, zieligheid trekt meer geld dus…
Reuma is kut, maar er zijn zoveel dingen die kut zijn. Stoppen met dingen is slap, ook al denk je in reuma een reden te vinden te stoppen.
De enige valide reden om te stoppen is als je geen hoofd hebt. Een aantal kromme vingers, tenen, voeten of nek niet..
Ik heb zelf geen reuma maar mijn moeder wel, ik was blij met deze reclame want voorheen begreep niemand wat het betekend om door pijn beperkt te worden in je doen en laten omdat je het aan de buitenkant niet ziet, tranen sprongen
in mijn ogen toen ik het zag, ik dacht nu word het eindelijk ook duidelijk bij gezonde mensen. Niemand is
uit op medelijden maar wel op begrip…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?