artritis psoriatica

• Anita

Hetty, ik zou dat ook niet op me laten zitten: “neemt u maar een paracetamolletje”Uit welk ei komt hij dan. De mtx (of te wel methotrexaat) slik ik zelf nu bijna 8 jaar in tablet vorm en bij mij werkt het prima, maar helaas is dat dus per persoon verschillend. Ik zou er zeker naar vragen bij je reumatoloog. (Mits je eerst een ander hebt genomen.)

heel veel sterkte daarmee, liefs aniet.

• Hetty

vanmiddag bij mijn huisarts geweest Anita, en hij gaat morgen proberen mij met spoed bij de reumatoloog te krijgen. Mijn huisarts zelf voelt veel voor Remicade, maar ik wacht nu even af. Hopelijk kan ik snel terecht want ik heb zoveel pijn.

• Hetty

hallo Anita, ik ben vanmiddag bij mijn huisarts geweest en hij zal morgen gaan bellen met de reumatoloog voor een spoedafspraak. Hopelijk lukt dat ook en kan ik met iets gaan beginnen want ik heb zoveel pijn. Ik heb al eens MTX gehad voor de psoriasis, maar dat hielp toen niet voldoende. Ik kreeg injecties en de bijwerkingen vielen wel mee. Van de tabletten die ik eerst kreeg was ik wel erg misselijk. Hopelijk krijg ik nu iets dat helpt. Groetjes Hetty

• Anita

Hetty,

Ik ben in het begin ook een tijdje misselijk geweest van de MTX, maar dat ging gelukkig over en ik kreeg ook weer trek want het eten smaakte mij natuurlijk toen ook niet. (bijkomend voordeel, wat kilootjes kwijt!) Succes in ieder geval en ik hoop dat je gauw minder pijn hebt.

groetjes aniet.

• Riekie jansen

Ik heb artritis psoriatia ik slik nu ook een keer in de week foliumzuur en een keer in de week 6 tabletten methotrexaat ik hoop zo dat

dit aanslaat vanaf nov 2010 heb ik deze ziekte gekregen, maar ik hou hoop gaat iets vooruit nog maar 3 keer deze medicijnen genomen

dus ik zie wel. 24 juni 2011

• hvh

Hoi Riekie,

Ik zelf heb ook AP al 4,5 jaar. ik gebruik naast mtx en foliumzuur nog het een en ander.

Heel veel sterkte en voor vragen of om gewoon even je ei kwijt te kunnen ben je hier van harte welkom!

Groetjes

• Riekie jansen

30 juni 2011ik heb nu weer heel veel pijn ik heb geen psoriasis meer maar wel reuma er van over gehouden

ben net 65 jaar geworden ik had mijn leven iets anders voorgesteld , maar er zal zeker wel meer mensen zijn

die iets ergs hebben, de mtx weet ik nog niet maar ik ben af en toe mezelf niet meer. altijd gesport, weining of niks meer

wil wel fietsen maar als je dan van de fiets afkomt dan de pijn in de benen. ik heb wel een hele fijne reumataloog uit Ede

dr Stolk luisterd heel goed gr

• Riekie

Hoi ik heb ook sierreuma maar sinds kort heb ik MTX met foliumzuur een heleboel

vocht uit de knie gehaald het ga nu goed gr

• Joke (moderator)

Hoop dat het zo blijft Riekie.

Sterkte

gr Joke

• riekie

hoi allemaal ik ga nu spuiten met mtx en ik denk dat het beter is , het komt dan gelijk in de bloedbaan

ik spuit zelf niet moeilijk. dokter denk dat de pillen maar voor de helft opgenomen wordt dus het gaat beter

groetjes