Enbrel, ervaringen

• Jopie1982

Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaring van het gebruik van Enbrel.

Iemand hier ervaring mee?

En wat vinden jullie er van?

Ik heb heeeeel erg veel last van bijwerkingen van de MTX, hebben jullie dat evt. bij Enbrel ook?

Hoop dat jullie me wat info kunnen geven.

Dank je!!

• famke

Hallo Jopie,

Als je op deze pagina bij ‘zoeken’ Enbrel intypt krijg je veel informatie.

Tevens is er een site ‘meldpuntenbrel.nl’; daarnaast geeft google ook veel mogelijkheden waar je over enbrel veel kunt lezen.

Vr Gr Famke

• miranda1963

Ik spuit nu inmiddels 11 jaar Enbrel. Sinds een half jaar van 1x per week naar 1x per 10 dagen. Dit is niet goed bevallen. Dus nu terug naar 1x per week. Het bevalt dus prima. Wel oppassen voor infecties. Je bent echt vatbaarder. Het is toch wel belangrijk daar rekening mee te houden. Je kunt niet iedereen die ziek is ontlopen, maar je kunt het beter ook niet opzoeken. De reuma is al jaren een stuk rustiger!

• Jopie1982

Famke het gaat mij vooral om de ervaringen die mensen NU hebben en niet die ze hadden.

Miranda dank je wel voor je uitleg.

Begreep inderdaad dat je goed op infecties moet letten is het jouw ervaring dat je echt ook daadwerlijk snel wat oppikt?

Ik vond dat ik al zo snel z?ek was van de MTX maar dat wordt nu dus nog erger?

Ben heel benieuwd.

Nu 1 keer gesproken en twee dagen aan de diarree geweest, geen idee of het toeval is of dat het komt van de Enbrel.

Verder vond ik het echt pijn doen, hoe is jullie ervaring daarmee?