Ik heb eigenlijk altijd mooi weer gehad. Graadje of 25 gemiddeld. Soms een grijze dag, maar dan is het tijd voor extra rust en een goed boek.
Igalo ligt dus aan de baai van Kotor. Het is er prachtig. Als je hotel uitloopt ben je snel op de boulevard.
In april is het daar nog vrij rustig. De terrasjes worden nog opgeknapt en opgebouwd. De winkels zijn allemaal wel open. Langs de boulevard loop je in 20-25 minuten naar Herceg Novi, waar een mooie haven is met souvenirwinkels en leuke terrasjes.
Sommigen vinden het te rustig, maar ik vind dat juist heerlijk, omdat het kuren ook veel energie vergt en je dan buiten heerlijk aan de kant van het water kan genieten van de zon en rust. Ik weet van vrienden die ook in september gaan, dat het dan heel lawaaierig is. Veel bars zijn dan open en veel touristen trekken daar naartoe.
Ik heb in de loop van de jaren mooie vriendschappen ontwikkeld die ik in Nederland ook voortzet.
Wat het belangrijkste voor mij is ,dat ik daar 2 weken helemaal met mezelf mag zijn. Smorgens kuren en dan smiddags even rusten en een leuke wandeling maken, eindigend op een terras.
Fontana organiseert ook prachtige excursies. Vooral de excursie naar het skadar meer is zeer de moeite waard, een groot gebied van ongerepte natuur waar je een mooie wandeling maakt. De eeerste jaren heb ik veel mooie excursies gedaan, om ook meer van Montenegro te zien. De boottocht is zeker ook een aanrader.
Je moet alleen kijken of je daar naast het kuren energie voor over houdt, maar het is super om mee te maken.
Fontana heeft ieder jaar toch ook weer andere excursies, dus keuze genoeg om Montenegro te leren kennen.
Veel plezier
Gr. Sandra